asistent vychovávateľa

x

Aktuálne: 

Rozvíjanie gramotnosti, kreativity a myslenia

PhDr. PaedDr. Slávka Džačovská, PhD., MBA
Čas konzultácie: 
utorok od 09:00 do 11:00
Tematické zameranie: 
Rozvoj gramotnosti
Kategória PZ/OZ: 
majster odbornej výchovy
pedagogický asistent
učiteľ
vychovávateľ
asistent majstra odbornej výchovy
asistent učiteľa
asistent vychovávateľa
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre primárne vzdelávanie
učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
všetky

Využitie metód dramatickej výchovy pri výučbe v domácom prostredí

Mgr. Andrea Makišová
Čas konzultácie: 
štvrtok od 13:00 do 14:00
Tematické zameranie: 
Metódy využiteľné v rámci výučby v domácom prostredí
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
vychovávateľ
asistent učiteľa
asistent vychovávateľa
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ materskej školy
špeciálny pedagóg a terénny špeciálny pedagóg
špeciálny pedagóg, školský ŠP, terénny ŠP
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
štvrtok, 17. december 2020
štvrtok, 31. december 2020

vytváranie pozitívnej klímy pri vyučovaní v domácom prostredí

PaedDr. Dagmar Koštrnová
Čas konzultácie: 
štvrtok od 14:00 do 15:00
Tematické zameranie: 
Metódy využiteľné v rámci výučby v domácom prostredí
Kategória PZ/OZ: 
vychovávateľ
asistent učiteľa
asistent vychovávateľa
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ pre primárne vzdelávanie
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
štvrtok, 17. december 2020
streda, 30. december 2020
štvrtok, 7. január 2021

Návrhy úloh v programe Flow Works pre žiakov zo SZP a so ŠVVP

Ing. Mgr. Mária Pirkovská
Čas konzultácie: 
pondelok od 11:00 do 12:00
Tematické zameranie: 
Metódy využiteľné v rámci výučby v domácom prostredí
Kategória PZ/OZ: 
pedagogický asistent
školský špeciálny pedagóg
učiteľ
vychovávateľ
asistent učiteľa
asistent vychovávateľa
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ pre primárne vzdelávanie
špeciálny pedagóg a terénny špeciálny pedagóg
špeciálny pedagóg, školský ŠP, terénny ŠP
Kariérová pozícia: 
cvičný pedagogický zamestnanec
školský koordinátor vo výchove a vzdelávaní
uvádzajúci odborný zamestnanec
uvádzajúci pedagogický zamestnanec
všetky
Dátum kedy nebude: 
pondelok, 27. júl 2020
pondelok, 3. august 2020
pondelok, 14. september 2020
pondelok, 2. november 2020
pondelok, 24. august 2020
pondelok, 7. september 2020
pondelok, 9. november 2020
pondelok, 16. november 2020

Návrhy aktivít implementácie finančnej gramotnosti u detí a žiakov zo SZP a so ŠVVP

Ing. Mgr. Mária Pirkovská
Čas konzultácie: 
pondelok od 09:00 do 10:00
Tematické zameranie: 
Rozvoj gramotnosti
Kategória PZ/OZ: 
pedagogický asistent
školský špeciálny pedagóg
učiteľ
vychovávateľ
asistent učiteľa
asistent vychovávateľa
učiteľ pre primárne vzdelávanie
špeciálny pedagóg a terénny špeciálny pedagóg
špeciálny pedagóg, školský ŠP, terénny ŠP
Kariérová pozícia: 
cvičný pedagogický zamestnanec
školský koordinátor vo výchove a vzdelávaní
školský špecialista vo výchove a vzdelávaní
vedúci vzdelávacej oblasti
vedúci záujmovej oblasti
zodpovedný vychovávateľ
nemám kariérovú pozíciu
špecialista na výchovu a vzdelávanie detí zo sociálne znevýhodneného prostredia
triedny učiteľ
uvádzajúci odborný zamestnanec
uvádzajúci pedagogický zamestnanec
vedúci predmetovej komisie, vedúci metodického združenia alebo vedúci študijného odboru
vedúci vychovávateľ
výchovný poradca
všetky
Dátum kedy nebude: 
pondelok, 27. júl 2020
pondelok, 3. august 2020
pondelok, 24. august 2020
pondelok, 7. september 2020
pondelok, 14. september 2020
pondelok, 2. november 2020
pondelok, 9. november 2020
pondelok, 16. november 2020

Metódy využiteľné vo vzdelávaní na diaľku na prvom stupni ZŠ s VJM a v ŠKD (s VJM)

PaedDr. Mária Pálinkáš
Čas konzultácie: 
utorok od 13:00 do 13:45
Tematické zameranie: 
Metódy využiteľné v rámci výučby v domácom prostredí
Kategória PZ/OZ: 
vychovávateľ
asistent učiteľa
asistent vychovávateľa
učiteľ prvého stupňa základnej školy
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
utorok, 22. december 2020
utorok, 29. december 2020
utorok, 5. január 2021

Výsledky učenia sa dieťaťa/žiaka je potrebné hodnotiť vždy z dôvodu poskytovania spätnej väzby najmä samotnému učiacemu sa o jeho vlastnom sebarozvoji (Valica, Fridrichová 2011). Komunikácia je podstatným faktorom spätnej väzby a otázky sú hlavným nástrojom na smerovanie spätnej väzby. Klásť vhodné otvorené alebo zatvorené otázky považujeme za umenie a zručnosť efektívnej komunikácie, ktorému sa učíme celý život. Pri dobrom vedení rozhovoru alebo diskusie je potrebné uvedomiť si formu otázok (otvorené – zatvorené otázky) a ich pôsobenie na poslucháča. Nie menej dôležitý je aj obsah otázok. Ak má byť diskusia a rozhovor prínosom, je potrebné zaoberať sa aj technikou kladenia otázok. Greenaway (1993) začal v Anglicku využívať techniku FFFF – Facts – Feelings – Findings – Futures, v preklade Priebeh – Pocity – Poznatky – Príležitosti, čiže kladenie štyroch okruhov otázok, ktoré postupne ukotvia zážitky detí/žiakov (Reitmayerová, Broumová 2007). Uvedenú techniku nájdeme efektívne využitú v systéme Kolbovho cyklu učenia sa, so špirálovitým priebehom (Kolb 1984) . Metóda spätnej väzby technikou 4P Kolbovho cyklu učenia dáva príležitosť, cez zdieľanie vlastného prežívania, premýšľať a hľadať vo svojich zážitkoch nové prvky pre vlastný sebarozvoj.

 

Na každej ceste k úspechu je nevyhnutná vzájomná komunikácia.“

Krátka metodická inšpirácia je zameraná na metodické spracovanie tých skupinových aktivít, ktoré sú primárne orientované na formovanie kompetencie Porozumenie a orientovanie sa v zabezpečení životných potrieb jednotlivca a rodiny. Uvedená kompetencia je v Národnom štandarde finančnej gramotnosti verzia 1.2 zadelená do úrovne 1, čo predstavuje žiakov/deti na vzdelávacom stupni ISCED 1. V metodickej inšpirácii prezentujeme niekoľko aktivít, ktoré sú vhodné na rozvíjanie finančnej gramotnosti detí v ŠKD s cieľom formovať najmä uvedenú kompetenciu. Opísané aktivity je možné s rovnakým cieľom aplikovať i priamo v edukačnom procese na primárnom stupni vzdelávania vo 4. ročníku.

Výtvarná technika dekoláž (obrátená koláž) sa objavuje v šesťdesiatych rokoch 20. storočia v období pop artu. Objaviteľom tejto deštrukčnej výtvarnej techniky je Mimmo Rotella, taliansky maliar, ktorý sa inšpiroval ničenými reklamnými plagátmi, ktoré boli umiestnené na verejnom priestranstve. Podstatou výtvarnej techniky je strhávanie horných vrstiev na seba nalepených papierov. Pomocou deštrukcie (strhávania horných vrstiev papiera) postupne odkrývame spodné vrstvy na seba nalepených papierov. Na tieto účely môžeme využiť fotografie, plagáty, útržky novín, reprodukcie výtvarných diel atď.

Cieľom podujatia je prezentovať možnosti využitia programu FONO 2 a FONO 3 v edukačnej a poradenskej praxi. Podujatie je určené pre pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí sa v svojej praxi stretávajú s deťmi a žiakmi v štádiu rozvíjania reči a rečových stereotypov, s deťmi a žiakmi s narušenou komunikačnou schopnosťou a poruchami reči. FONO je multimediálny súbor programov pre rečovú terapiu, ktorý využíva vlastnosti súčasných osobných počítačov.

Začiatok podujatia: 
utorok, 23. apríl 2019 - 13:00
Koniec podujatia: 
utorok, 23. apríl 2019 - 16:00

Univerzálna edukačná aktivita pre všetky vekové kategórie, vzdelávacie oblasti a predmety, včítane výchovných. Zameraná je na podporu rozvoja myslenia a tvorivosti žiakov v kontexte s kogníciou, afektivitou i psychomotorikou podľa podoby realizácie. Základný model má ústnu podobu. V nadväznosti na edukačný cieľ, vekovú kategóriu, obsah môže mať aj písomnú podobu pracovného listu, prípadne jednotlivých zadaní či problémovej úlohy. Forma je tiež variabilná.

Po úspešnej predvianočnej kreatívnej dielne  na základe Vašich požiadaviek organizujeme jarnú kreatívnu dielňu pre učiteľov ZŠ, MŠ a vychovávateľov ŠKD a ŠI.

Cieľom podujatia je praktické vyskúšanie nových techník a produktov z oblasti kreatívnej techniky, ktoré sú využiteľné na hodinách výtvarnej výchovy, pracovného vyučovania, v ŠKD, ŠI alebo v MŠ.

Účastníci podujatia si môžu vyrobiť:

  • Veľkonočné vajíčko zdobené praskajúcou farbou, kamennou pastou a samotvrdnúcou hmotou.
  • Sliepočku z filcu - zdobenie farbou na textil
  • Srdiečkový odkazovač ku Dňu matiek -  zdobenie servítkovou technikou a praskajúcim gelom

 

Lektorka kreatívnej dielne:  Judit Göbő (Mira Office Levice) 

Výdavky na použité materiály hradia účastníci kreatívnej dielne vo výške 7€ lektorke Mira Office na mieste. (Pripravené produkty budú majetkom účastníka.)

Vzdelávanie sa uskutoční v maďarskom jazyku. 

Začiatok podujatia: 
pondelok, 25. marec 2019 - 13:00
Koniec podujatia: 
pondelok, 25. marec 2019 - 16:30

Po úspešnej predvianočnej kreatívnej dielne  na základe Vašich požiadaviek organizujeme jarnú kreatívnu dielňu pre učiteľov ZŠ, MŠ a vychovávateľov ŠKD a ŠI.

Cieľom podujatia je praktické vyskúšanie nových techník a produktov z oblasti kreatívnej techniky, ktoré sú využiteľné na hodinách výtvarnej výchovy, pracovného vyučovania, v ŠKD, ŠI alebo v MŠ.

Účastníci podujatia si môžu vyrobiť:

  • Veľkonočné vajíčko zdobené praskajúcou farbou, kamennou pastou a samotvrdnúcou hmotou.
  • Sliepočku z filcu - zdobenie farbou na textil
  • Srdiečkový odkazovač ku Dňu matiek -  zdobenie servítkovou technikou a praskajúcim gelom

 

Lektorka kreatívnej dielne:  Judit Göbő (Mira Office Levice) 

Výdavky na použité materiály hradia účastníci kreatívnej dielne vo výške 7€ lektorke Mira Office na mieste. (Pripravené produkty budú majetkom účastníka.)

Vzdelávanie sa uskutoční v maďarskom jazyku. 

 

Začiatok podujatia: 
pondelok, 25. marec 2019 - 8:30
Koniec podujatia: 
pondelok, 25. marec 2019 - 12:00

Prečo by mali mať všetky deti právo vyjadriť to, čo si myslia?
Rozumiem tomu, že všetky deti majú právo vyjadriť svoj názor bez strachu alebo vyhrážania, alebo poškodenia.
• Vzdelávacia oblasť: Človek a spoločnosť, Človek a hodnoty
• Vek: 9 – 11 rokov
• Vzdelávacie výsledky/ciele:
- vyjadriť vlastnými slovami, že všetky deti majú rovnaké právo vyjadriť svoj názor a byť vypočuté,
- vypočuť si názory všetkých spolužiakov v diskusii,
- sformulovať význam rešpektovania práv a povinností.
• Metódy: riadená diskusia, formulácia pravidiel – tréning komunikácie

Po úspešnej predvianočnej kreatívnej dielne  na základe Vašich požiadaviek organizujeme jarnú kreatívnu dielňu pre učiteľov a vychovávateľov.

Cieľom podujatia je praktické vyskúšanie nových produktov z oblasti kreatívnej techniky. Účastníci podujatia si môžu vyskúšať:

- dekorovanie textilu: používanie šablón, farieb na textil, popisovačov na textil a pasty Expand

- satinovanie skla: používanie satinovacích farieb, opál gélu, kontúrky, leptanie skla (cca 2 decilitrovú zaváraninovú fľašu si zabezpečí účastník sám)

- kvietok z dekorgumy

- zdobenie dreveného srdiečka na Deň matiek: servítkovanie, používanie praskajúcej a antickej pasty

 

Lektorka kreatívnej dielne:  Judit Göbő (Mira Office Levice) 

Výdavky na použité materiály hradia účastníci kreatívnej dielne vo výške 7€ lektorke Mira Office na mieste.

 

Kreatívna dielňa sa uskutoční v dvoch skupinách v maďarskom jazyku . Prvá skupina od 08,30 do 12,00 - kapacita 20 osôb,

druhá skupina od 13,00 do 16,30 hod. - kapacita 20 osôb.

Na podujatie je potrebné záväzne sa prihlásiť na e-mailovej adrese: maria.palinkas@mpc-edu.sk!

Začiatok podujatia: 
pondelok, 9. apríl 2018 - 8:30
Koniec podujatia: 
pondelok, 9. apríl 2018 - 16:30

VP poskytne účastníkovi vzdelávania profesijné kompetencie aktívneho a efektívneho využívania vhodných vyučovacích a učebných stratégií sociálneho učenia vo vlastnej edukačnej praxi.

VP cielene rozvíja aplikovanie vybraných psychomotorických hier zameraných na podporu rozvoja osobnosti jednotlivca v súčinnosti s učiteľom.

Problematika rozvoja myslenia a kreativity je konštruovaná v podobe návodu pre
učiteľov, ako zlepšovať úroveň svojich odborných pedagogických kompetencií v tejto oblasti. Vzdelávací program ponúka repertoár vybraných stratégií, foriem a metód zameraných na
podporu rozvíjania myslenia a kreativity žiakov v škole s primárnym cieľom
vyučovací proces inovovať a aktivizovať žiakov, metamorfovať na zmysluplné, participatívne vyučovanie a facilitatívne vedenie triedy.

Obsahom vzdelávacieho programu je súhrn teoretických vedomostí a praktických zručností pedagogických pracovníkov na podporu a rozvoj využívania oblastí výchovy vo voľnom čase v školských výchovno-vzdelávacích zariadeniach pri plánovaní a realizácii aktívneho využívania voľného času detí a žiakov.

Vzdelávací program je zameraný na vzdelávanie pedagogických zamestnancov. Cieľom vzdelávacieho programu je prostredníctvom aktívneho učenia prehĺbiť a rozvíjať pracovné zručnosti pedagogických zamestnancov, implementovať polytechnickú výchovu do školských vzdelávacích programov s orientáciou pre trh práce.

Vzdelávací program je zameraný na oblasť záujmovej činnosti vo výchovno-vzdelávacích zariadeniach a špeciálnych výchovných zariadeniach, na aplikáciu inovatívnych stratégií v danej oblasti

Zdokonaľovanie a inovácia profesijných kompetencií pedagogického asistenta potrebných na štandardný výkon pedagogickej činnosti.

Rozšíriť a aktualizovať profesijné kompetencie pedagogických a odborných zamestnancov v oblasti tvorby vizualizácie logickej štruktúry učiva prostredníctvom využitia vizuomotorických máp, prehĺbiť a aktualizovať vedomosti a praktické zručnosti pedagogických a odborných zamestnancov v oblasti tvorby vizualizácie logickej štruktúry učiva prostredníctvom využitia vizuomotorických máp k učivu Prírodovedy pre 4. ročník ZŠ.

Obsahovú náplň aktualizačného vzdelávacieho programu tvoria metódy a formy práce a ich možná aplikácia v spolupráci s rodinou žiaka z marginalizovaných rómskych komunít.