učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie

x

Aktuálne: 

Rozvíjanie gramotnosti, kreativity a myslenia

PhDr. PaedDr. Slávka Džačovská, PhD., MBA
Čas konzultácie: 
utorok od 09:00 do 11:00
Tematické zameranie: 
Rozvoj gramotnosti
Kategória PZ/OZ: 
majster odbornej výchovy
pedagogický asistent
učiteľ
vychovávateľ
asistent majstra odbornej výchovy
asistent učiteľa
asistent vychovávateľa
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre primárne vzdelávanie
učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
všetky

Možnosti úľav a tolerancie pre žiakov so ŠVVP

Mgr. Teťana Ustohalová
Čas konzultácie: 
štvrtok od 12:30 do 13:30
Tematické zameranie: 
Metódy využiteľné v rámci výučby v domácom prostredí
Kategória PZ/OZ: 
majster odbornej výchovy
učiteľ
asistent učiteľa
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre primárne vzdelávanie
učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
štvrtok, 15. október 2020

Využívanie nástrojov Google pre riadenie a podporu online výučby

Ing. Zuzana Tkáčová, Ing. Paed. IGIP
Čas konzultácie: 
pondelok od 09:00 do 09:30
Tematické zameranie: 
Digitálna podpora výučby v domácom prostredí
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ jazykovej školy
učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
pondelok, 30. november 2020

Čitateľská gramotnosť žiakov

PaedDr. Jana Tomášková, PhD.
Čas konzultácie: 
utorok od 13:00 do 14:00
Tematické zameranie: 
Rozvoj gramotnosti
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
vedúci vzdelávacej oblasti
kariérový poradca
koordinátor prevencie
nemám kariérovú pozíciu
riaditeľ
triedny učiteľ
uvádzajúci pedagogický zamestnanec
vedúci predmetovej komisie, vedúci metodického združenia alebo vedúci študijného odboru
výchovný poradca
zástupca riaditeľa
všetky

Práca so žiakom so SZP a MRK

Mgr. Jana Medvecová
Čas konzultácie: 
streda od 10:00 do 11:00
Tematické zameranie: 
Metódy využiteľné v rámci výučby v domácom prostredí
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
učiteľ základnej umeleckej školy
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
streda, 23. december 2020
streda, 30. december 2020

Efektívna komunikácia s rodičmi

PaedDr. Zuzana Madarasová
Čas konzultácie: 
utorok od 10:00 do 11:00
Tematické zameranie: 
Vedenie ľudí a riadenie procesov v podmienkach domáckej práce
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
utorok, 5. máj 2020

Práca s profesijným štandardom a tvorba portfólia, atestácie

Mgr. Dana Váňová
Čas konzultácie: 
pondelok od 13:30 do 14:30
Tematické zameranie: 
Profesijný rozvoj, portfólio, atestácie
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
pondelok, 19. október 2020

Práca s profesijným štandardom a tvorba portfólia, atestácie

PhDr. Maroš Dvorský
Čas konzultácie: 
streda od 10:00 do 11:00
Tematické zameranie: 
Profesijný rozvoj, portfólio, atestácie
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Dátum kedy nebude: 
streda, 13. máj 2020
streda, 13. máj 2020

Ako tvoriť a hodnotiť úlohy na rozvoj čitateľskej gramotnosti žiakov

PhDr. Ingrid Nosková, PhD.
Čas konzultácie: 
streda od 13:30 do 14:30
Tematické zameranie: 
Rozvoj gramotnosti
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
asistent učiteľa
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre primárne vzdelávanie
učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
riaditeľ
Dátum kedy nebude: 
streda, 28. október 2020

Prírodovedné vzdelávanie je v súčasnosti neoddeliteľnou zložkou komplexného vyučovacieho procesu. Podľa posledných publikovaných výskumov záujem žiakov o prírodovedné predmety klesá. Výsledky týchto výskumov potvrdzujú aj závery expertnej pracovnej skupiny zostavenej Európskou komisiou, ktorá za hlavnú príčinu klesajúceho záujmu považuje spôsob výučby prírodovedných predmetov na školách. Zmenu výučby, prestavbu obsahu, inováciu metód a foriem edukácie, využitie moderných technológií prezentuje T. Lengyelfalusy (2004) ako cestu na zlepšenie tohto stavu.

Komunikácia v prirodzenom jazyku sa považuje za prejav ľudskej inteligencie a teda otázka porozumenia prirodzenému jazyku je v súčasnosti jednou z kľúčových oblastí umelej inteligencie v kontexte vytvárania používateľsky „prívetivých“ softvérových systémov. Najčastejšími príkladmi sú rôzne chatboty alebo virtuálni digitálni asistenti (napr. Siri, Google Assistant a pod.). Aktivita Turingov test predstavuje offline prístup, ako viesť žiakov k zamysleniu nad tým, ako rozpoznať, či účastník rozhovoru je človek alebo stroj a čím sa odlišuje inteligentná ľudská a strojová komunikácia.

Aktivita ponúka príklad, ako počas práce na tematickom celku rozvíjať kompetencie žiaka podľa Bloomovej taxonómie kognitívnych funkcií. Navrhuje spôsoby hodnotenia práce žiaka so zameraním na formatívne hodnotenie.

Existuje viacero techník, pomocou ktorých je možné vytvoriť v počítači animáciu. Pri Stop Motion animácii je reálny objekt medzi jednotlivými fotografickými snímkami ručne upravovaný a posúvaný o malé úseky tak, aby po spojení vyvolala animácia dojem spojitosti. Táto technika umožňuje vytvárať animácie z veľkého množstva rôznych objektov a výtvarných materiálov. Aktivita využíva jednoduchý a voľne dostupný cloudový nástroj  Cloud Stop Motion pre vytváranie stop motion animovaných filmov prakticky použitím len fotoaparátu/webkamery a počítača.

Aktivity sú zamerané na rozvíjanie vzdelávania a výchovy smerom k finančnej gramotnosti v školskom, mimoškolskom a výchovnom prostredí. Žiak sa oboznamuje s aktivitami a to v orientácii zabezpečovania životných potrieb jednotlivca a rodiny, uplatňuje spotrebiteľské zručnosti pri zodpovednom rozhodovaní o nákupe. Aktivitami rozvíjame vizuálnu, finančnú, peňažnú a matematickú  gramotnosť.

Aktivita  je zameraná  na vzdelávaciu oblasť Človek a hodnoty. Cieľom je podporiť u účastníkov správnu hodnotovú orientáciu, kde úcta k človeku  zaujíma významné miesto. Pri plnení tohoto cieľa  podporujeme iniciatívu, pozitívne hodnotenie druhých, originalitu a tvorivosť žiakov alebo detí. Prezentovaná aktivita prispieva k rozvoju identifikácií hodnôt verejných a reálnych vzorov v nadväznosti na podporu vlastného sebavedomia.

Táto metodická inšpirácia prezentuje techniku „Six Thinking Hats“ ako jednu z možných foriem podpory kritického myslenia žiakov, nazeranie na problém z rôznych uhlov a kreatívneho myslenia. Technika sa dá jednoducho prispôsobiť rôznym úrovniam ovládania cudzieho jazyka, podporuje spoluprácu a toleranciu žiakov.

Circle of Viewpoints podporuje žiakov v identifikácii, kritickom zvažovaní rôznych perspektív problému a otázkach, ktoré sa k ním viažu. Pomáha im porozumieť myšlienkam a pocitom iných, ktorý nezdieľajú ich názor. Aktivita poskytuje žiakom vzory a jazykové štruktúry na vyjadrenie názoru a preskúmanie problémov z rôznych uhlov pohľadu.

Prezentovaná aktivita môže prispieť k tomu, aby si žiak, ale aj rodič uvedomil rýchlosť prebiehajúcich ekonomických zmien v spoločnosti a ich dosah na osobný a rodinný rozpočet.