Práca s kompetenciami na hodinách anglického jazyka
Práca s kompetenciami na hodinách anglického jazyka
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Práca s kompetenciami na hodinách anglického jazyka |
||||||||||||||||||||||
Cieľová skupina: žiaci druhého stupňa ZŠ, žiaci stredných škôl |
||||||||||||||||||||||
Vzdelávacia oblasť: Jazyk a komunikácia – anglický jazyk |
||||||||||||||||||||||
Kľúčové kompetencie: kompetencia k celoživotnému učeniu sa:
sociálne komunikačné kompetencie:
kompetencia riešiť problémy:
kompetencie sociálne a personálne:
kompetencie pracovné:
|
Hlavný cieľ:
Špecifické ciele: Kognitívny:
Afektívny:
Psychomotorický:
|
|||||||||||||||||||||
Prostredie: trieda, dištančná forma |
Forma a počty: individuálna, skupinová forma; ľubovoľný počet žiakov |
|||||||||||||||||||||
Trvanie: podľa zadania |
|
|||||||||||||||||||||
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity/Zhrnutie aktivity: Aktivita ponúka príklad, ako počas práce na tematickom celku rozvíjať kompetencie žiaka podľa Bloomovej taxonómie kognitívnych funkcií. Navrhuje spôsoby hodnotenia práce žiaka so zameraním na formatívne hodnotenie. |
||||||||||||||||||||||
Potrebný materiál: pracovný list, internetové pripojenie |
||||||||||||||||||||||
Opis postupu realizácie: Učiteľ pripraví žiakom pracovný list, pozri návrh v prílohe 1. Jednotlivé úlohy zaraďujú precvičovanie kompetencií rešpektujúc Bloomovu taxonómiu kognitívnych funkcií.
V prvej fáze vyučovacej jednotky žiaci pracujú samostatne vymenúvajú členov svojej rodiny, označujú ich a osvojujú si novú slovnú zásobu. Rovnako si pripravujú svoj rodostrom. V nasledujúcej časti vyučovacej jednotky žiaci pracujú aktívne v skupinách – opisujú svoj rodostrom a následne hodnotia svoju diskusiu s pomocou hodnotiacej tabuľky. V rámci samostatnej práce žiaci hodnotia podľa kritérií rodostrom spolužiaka. Na základe rodostromu žiaci samostatne napíšu text o svojej rodine. Tento text si vymenia so spolužiakmi a hodnotia ho.
Poznámky pre učiteľa: Tento postup je možné variovať v rámci akéhokoľvek tematického celku. |
||||||||||||||||||||||
Autor/Zdroj: Mgr. Zuzana Procházková, učiteľ profesijného rozvoja, RP MPC Prešov Ďalšie zdroje: Bloomova taxonómia kognitívnych funkcií [online]. Dostupné z: online rodostrom: https://www.smartdraw.com/family-tree/family-tree-template.htm.
|
||||||||||||||||||||||
Prílohy na stiahnutie: Príloha 1: Pracovný list pre žiaka Príloha 2: Hodnotiace nástroje |