špeciálny pedagóg, školský ŠP, terénny ŠP

Využitie metód dramatickej výchovy pri výučbe v domácom prostredí

Mgr. Andrea Makišová
Čas konzultácie: 
štvrtok od 13:00 do 14:00
Tematické zameranie: 
Metódy využiteľné v rámci výučby v domácom prostredí
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
vychovávateľ
asistent učiteľa
asistent vychovávateľa
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ materskej školy
špeciálny pedagóg a terénny špeciálny pedagóg
špeciálny pedagóg, školský ŠP, terénny ŠP
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
štvrtok, 17. december 2020
štvrtok, 31. december 2020

Návrhy úloh v programe Flow Works pre žiakov zo SZP a so ŠVVP

Ing. Mgr. Mária Pirkovská
Čas konzultácie: 
pondelok od 11:00 do 12:00
Tematické zameranie: 
Metódy využiteľné v rámci výučby v domácom prostredí
Kategória PZ/OZ: 
pedagogický asistent
školský špeciálny pedagóg
učiteľ
vychovávateľ
asistent učiteľa
asistent vychovávateľa
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ pre primárne vzdelávanie
špeciálny pedagóg a terénny špeciálny pedagóg
špeciálny pedagóg, školský ŠP, terénny ŠP
Kariérová pozícia: 
cvičný pedagogický zamestnanec
školský koordinátor vo výchove a vzdelávaní
uvádzajúci odborný zamestnanec
uvádzajúci pedagogický zamestnanec
všetky
Dátum kedy nebude: 
pondelok, 27. júl 2020
pondelok, 3. august 2020
pondelok, 14. september 2020
pondelok, 2. november 2020
pondelok, 24. august 2020
pondelok, 7. september 2020
pondelok, 9. november 2020
pondelok, 16. november 2020

Návrhy aktivít implementácie finančnej gramotnosti u detí a žiakov zo SZP a so ŠVVP

Ing. Mgr. Mária Pirkovská
Čas konzultácie: 
pondelok od 09:00 do 10:00
Tematické zameranie: 
Rozvoj gramotnosti
Kategória PZ/OZ: 
pedagogický asistent
školský špeciálny pedagóg
učiteľ
vychovávateľ
asistent učiteľa
asistent vychovávateľa
učiteľ pre primárne vzdelávanie
špeciálny pedagóg a terénny špeciálny pedagóg
špeciálny pedagóg, školský ŠP, terénny ŠP
Kariérová pozícia: 
cvičný pedagogický zamestnanec
školský koordinátor vo výchove a vzdelávaní
školský špecialista vo výchove a vzdelávaní
vedúci vzdelávacej oblasti
vedúci záujmovej oblasti
zodpovedný vychovávateľ
nemám kariérovú pozíciu
špecialista na výchovu a vzdelávanie detí zo sociálne znevýhodneného prostredia
triedny učiteľ
uvádzajúci odborný zamestnanec
uvádzajúci pedagogický zamestnanec
vedúci predmetovej komisie, vedúci metodického združenia alebo vedúci študijného odboru
vedúci vychovávateľ
výchovný poradca
všetky
Dátum kedy nebude: 
pondelok, 27. júl 2020
pondelok, 3. august 2020
pondelok, 24. august 2020
pondelok, 7. september 2020
pondelok, 14. september 2020
pondelok, 2. november 2020
pondelok, 9. november 2020
pondelok, 16. november 2020

Tvorba atestačného portfólia (školský špeciálny pedagóg, učiteľ v školách pre žiakov so ŠVVP, špeciálny pedagóg)

PaedDr. Jana Verešová, PhD.
Čas konzultácie: 
štvrtok od 14:00 do 15:00
Tematické zameranie: 
Profesijný rozvoj, portfólio, atestácie
Kategória PZ/OZ: 
školský špeciálny pedagóg
učiteľ
logopéd a školský logopéd
školský logopéd
sociálny pedagóg
špeciálny pedagóg a terénny špeciálny pedagóg
špeciálny pedagóg, školský ŠP, terénny ŠP
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
štvrtok, 16. júl 2020
štvrtok, 30. júl 2020
štvrtok, 6. august 2020
štvrtok, 20. august 2020

Aktivita stimuluje u žiakov finančnú, digitálnu gramotnosť zážitkovým učením a oboznamuje ich s deľbou práce v domácnosti.

Predložená aktivita prezentuje možnosti aplikácie v programe Flow Works. Pozornosť venuje rozvíjaniu digitálnej a finančnej gramotnosti u žiakov z rôzneho – sociálneho, kultúrneho, znevýhodneného prostredia aj žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Žiak sa oboznamuje s pojmami minca, cent, hodnota centu.

Zážitkovým učením aktivita oboznamuje žiakov s pojmami práca a povolanie v oblasti finančnej a digitálnej gramotnosti.

Poruchy správania sú charakterizované opakovaným a pretrvávajúcim agresívnym a vzdorovitým správaním, ktorým dieťa porušuje sociálne, ale niekedy i právne normy. Dieťa opakovane porušuje sociálne očakávania primerané jeho veku. Poruchy správania sú veľmi široko chápaným pojmom. Veľmi často sa prejavujú v detstve a v období dospievania, v dospelosti sú skôr vzácnosťou. Veľký dopad majú poruchy správania na život dieťaťa a aj na školský výkon žiaka, na jeho učebné výsledky aj rovesnícke vzťahy v školskom prostredí. Ovplyvňujú celý priebeh vyučovacieho procesu.
Škola svojimi internými postupmi a možnosťami, pedagogickými opatreniami môže dieťaťu/žiakovi pomôcť – stretnutiami so školským psychológom, školským špeciálnym alebo sociálnym pedagógom, s podporou výchovného poradcu či koordinátora prevencie. Členovia odborného tímu v škole vedú ostatných pedagógov školy k využitiu najprv všetkých vnútorných zdrojov a možností školy, ako aj k spolupráci s rodinou žiaka, k čomu by mali byť primerane vyškolení a mať zručnosti v individuálnej aj skupinovej práci s takýmto zameraním. Medzi najpodstatnejšie emócie, s ktorými prichádzajú deti a žiaci do školy/zariadenia a s ktorými musia pedagógovia pracovať sú hnev, zúrivosť, podráždenosť, násilníctvo, smútok, žiaľ, osamelosť, skľúčenosť, obavy, nervozita, strach, ohrozenie, panika, radosť, šťastie, uvoľnenosť, prekvapenie, šok, údiv, odpor.

Krátka metodická inšpirácia je zameraná na prezentáciu aktivít na upokojenie detí, rozvíjanie sebakontroly, emocionálneho cítenia a verbálneho i neverbálneho vyjadrovania sa. Takéto aktivity sú nesmierne dôležité pre deti a žiakov s poruchami správania a poruchami emocionality, aby sme u nich navodili pocit spokojnosti, prípadne odreagovania sa od problémových faktorov vyvolávajúcich prejavy porúch správania. Aktivity sú zamerané na formovanie kľúčových kompetencií v oblasti komunikačných kompetencií, spoločenských a občianskych kompetencií, osobnostných a sociálnych kompetencií. Aktivity tiež rozvíjajú osobnosť dieťaťa vo viacerých oblastiach, rozvíjajú emocionálnu inteligenciu a sú zamerané na poznanie a chápanie vlastných emócií.

Krátka metodická inšpirácia sa venuje možnostiam implementácie funkčnej a finančnej gramotnosti do edukácie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Jednotlivé pasáže v návrhu edukačnej jednotky poukazujú na aplikáciu finančných prvkov vo výchovno-vzdelávacom procese prostredníctvom prvkov bazálnej stimulácie a multifunkčnej metódy – Snoezelnu.

Aktivita je zameraná na stimuláciu digitálnej a finančnej gramotnosti v edukácii u žiakov z rôzneho sociálneho a kultúrneho prostredia. Žiak sa oboznamuje s hospodárnym nakupovaním.

Cieľom podujatia je prezentácia využívania pokročilých postupov a technológií virtuálnej reality ako mimoriadne progresívnych technológií v kontexte HCI (Human Computer Interaction) na lepšie, ľahšie, rýchlejšie pochopenie a zatraktívnenie výučby detí s postihnutím v tých smeroch, ktoré sa vyznačujú ťažšie zvládnuteľnými konceptmi. Počas seminára bude predstavený koncept experimentálneho pracoviska pre praktické overovanie týchto technológií s premietnutím ich výsledkov do špeciálnej pedagogickej praxe práve na uvedenej spojenej škole. Ďalej budú prezentované niektoré podporné programové a prezentačné prostriedky v tejto oblasti. Osobitná pozornosť bude venovaná najmä prepojeniu uvedených technológií s výučbovým procesom u detí a žiakov s viacnásobným postihnutím. Je predpoklad, že sa pri využívaní prezentovaných prostriedkov dosiahne lepšie, ľahšie a rýchlejšie pochopenie bázických komunikačných metód deťmi a žiakmi s postihnutím, zvýšenie schopnosti ich správneho praktického použitia a začlenenia sa do modernej informačnej spoločnosti.

Odborní lektori: Doc. Ing. Branislav Sobota, PhD - autor projektu a PedDr. Mgr. Darina Petriková, PhD - autorka metódy piktogramov

Začiatok podujatia: 
štvrtok, 10. október 2019 - 13:00
Koniec podujatia: 
štvrtok, 10. október 2019 - 16:30

Výtvarná technika dekoláž (obrátená koláž) sa objavuje v šesťdesiatych rokoch 20. storočia v období pop artu. Objaviteľom tejto deštrukčnej výtvarnej techniky je Mimmo Rotella, taliansky maliar, ktorý sa inšpiroval ničenými reklamnými plagátmi, ktoré boli umiestnené na verejnom priestranstve. Podstatou výtvarnej techniky je strhávanie horných vrstiev na seba nalepených papierov. Pomocou deštrukcie (strhávania horných vrstiev papiera) postupne odkrývame spodné vrstvy na seba nalepených papierov. Na tieto účely môžeme využiť fotografie, plagáty, útržky novín, reprodukcie výtvarných diel atď.

Cieľom podujatia je prezentovať možnosti využitia programu FONO 2 a FONO 3 v edukačnej a poradenskej praxi. Podujatie je určené pre pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí sa v svojej praxi stretávajú s deťmi a žiakmi v štádiu rozvíjania reči a rečových stereotypov, s deťmi a žiakmi s narušenou komunikačnou schopnosťou a poruchami reči. FONO je multimediálny súbor programov pre rečovú terapiu, ktorý využíva vlastnosti súčasných osobných počítačov.

Začiatok podujatia: 
piatok, 17. máj 2019 - 12:30
Koniec podujatia: 
piatok, 17. máj 2019 - 15:45

Cieľom podujatia je prezentovať možnosti využitia programu FONO 2 a FONO 3 v edukačnej a poradenskej praxi. Podujatie je určené pre pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí sa v svojej praxi stretávajú s deťmi a žiakmi v štádiu rozvíjania reči a rečových stereotypov, s deťmi a žiakmi s narušenou komunikačnou schopnosťou a poruchami reči. FONO je multimediálny súbor programov pre rečovú terapiu, ktorý využíva vlastnosti súčasných osobných počítačov.

Začiatok podujatia: 
utorok, 23. apríl 2019 - 13:00
Koniec podujatia: 
utorok, 23. apríl 2019 - 16:00

Univerzálna edukačná aktivita pre všetky vekové kategórie, vzdelávacie oblasti a predmety, včítane výchovných. Zameraná je na podporu rozvoja myslenia a tvorivosti žiakov v kontexte s kogníciou, afektivitou i psychomotorikou podľa podoby realizácie. Základný model má ústnu podobu. V nadväznosti na edukačný cieľ, vekovú kategóriu, obsah môže mať aj písomnú podobu pracovného listu, prípadne jednotlivých zadaní či problémovej úlohy. Forma je tiež variabilná.

Konferencia je zameraná na zvyšovanie úrovne poznania reálií Rómov. Zúčastniť sa jej môžu všetci pedagogickí a odborní zamestnanci, ktorí pracujú s deťmi alebo žiakmi pochádzajúcimi z rómskej komunity. Bude prebiehať netradičnou formou, súťažami v oblasti poznania niektorých častí rómskych reálií, doplnená kultúrnym programom.

Začiatok podujatia: 
utorok, 9. apríl 2019 - 8:30
Koniec podujatia: 
utorok, 9. apríl 2019 - 14:00

Odborný seminár je organizovaný pod gesciou Občianskeho združenia DAMI a Občianskeho združenia Srdce autizmu v spolupráci s MPC RP Prešov. Odborný seminár je určený pre rodičov deti s poruchou autistického spektra a profesionálov pracujúcich so žiakmi  s PAS a inými vývinovými poruchami.

Ide o seminár z cyklu seminárov o využití aplikovanej behaviorálnej analýze v edukácií detí  so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktorý sa zameriava na základné princípy učenia, ako je motivácia, kontrola stimulom, posilnenie, vyhasínanie.

Druhá časť seminára je zameraná na oblasť motivácie a vytvárania motivátorov pre ďalšie učenie.

Začiatok podujatia: 
utorok, 12. marec 2019 - 14:30
Koniec podujatia: 
utorok, 12. marec 2019 - 17:30

Cieľom odborného seminára je rozšíriť profesijne kompetencie účastníkov seminára v oblasti vývinu reči a poukázať na dôležitosť rozvíjania fonologického uvedomovania, ktoré je dôležitým prekurzorom školskej zrelosti u detí predškolského a mladšieho školského veku.

Začiatok podujatia: 
streda, 28. november 2018 - 8:30
Koniec podujatia: 
streda, 28. november 2018 - 13:00

Cieľom odborného seminára je rozšíriť profesijne kompetencie účastníkov seminára v oblasti vývinu reči a poukázať na dôležitosť rozvíjania fonologického uvedomovania, ktoré je dôležitým prekurzorom školskej zrelosti u detí predškolského a mladšieho školského veku.

Začiatok podujatia: 
streda, 28. november 2018 - 9:00
Koniec podujatia: 
streda, 28. november 2018 - 12:00

Slovenská republika napriek nesporne mnohým pozitívam v oblasti práv detí, vrátane ochrany detí pred násilím, nie je žiaľ žiadnou výnimkou v celosvetovom probléme násilia na deťoch. Pedagogickí a odborní zamestnanci, ako profesionáli pracujúci s deťmi potrebujú mať základný aktuálny prehľad o problematike, aby mohli byť pripravení a nápomocní nielen pri prevencii, ale aj pri včasnej identifikácii prípadného násila páchaného na deťoch.

Začiatok podujatia: 
streda, 7. november 2018 - 9:00
Koniec podujatia: 
streda, 7. november 2018 - 14:00

Cieľom podujatia je prezentovať možnosti využitia programu FONO 2 a FONO 3 v edukačnej a poradenskej praxi. Podujatie je určené pre pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí sa v svojej praxi stretávajú s deťmi a žiakmi v štádiu rozvíjania reči a rečových stereotypov, s deťmi a žiakmi s narušenou komunikačnou schopnosťou a poruchami reči. FONO je multimediálny súbor programov pre rečovú terapiu, ktorý využíva vlastnosti súčasných osobných počítačov.

Začiatok podujatia: 
piatok, 9. november 2018 - 12:30
Koniec podujatia: 
piatok, 9. november 2018 - 15:30

Cieľom podujatia je prezentovať možnosti využitia programu FONO 2 a FONO 3 v edukačnej a poradenskej praxi. Podujatie je určené pre pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí sa v svojej praxi stretávajú s deťmi a žiakmi v štádiu rozvíjania reči a rečových stereotypov, s deťmi a žiakmi s narušenou komunikačnou schopnosťou a poruchami reči. FONO je multimediálny súbor programov pre rečovú terapiu, ktorý využíva vlastnosti súčasných osobných počítačov.

Začiatok podujatia: 
piatok, 12. október 2018 - 12:30
Koniec podujatia: 
piatok, 12. október 2018 - 15:30

Odborný seminár sa zaoberá problematikou ochrany práv osôb so zdravotným postihnutím, rieši otázky začleňovania tejto komunity do širšej spoločnosti a s tým súvisiace možnosti pracovnej a spoločenskej inklúzie. Odborníčka na špeciálnu pedagogiku poukáže na problematiku integrácie zdravotne postihnutých do spoločnosti z rôznych uhlov pohľadu.   Podujatie je určené pre pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí sa zaoberajú problematikou začleňovania detí a žiakov  so zdravotným postihnutím.

Začiatok podujatia: 
utorok, 20. november 2018 - 9:00
Koniec podujatia: 
utorok, 20. november 2018 - 13:00

Funkčné vzdelávanie pre:

  • vedúcich pedagogických zamestnancov škôl,
  • vedúcich pedagogických zamestnancov školských výchovno-vzdelávacích zariadení,
  • vedúcich pedagogických a odborných zamestnancov špeciálnych výchovných zariadení,
  • vedúcich odborných zamestnancov školských zariadení výchovného poradenstva a prevencie,

Vzdelávací program poskytne účastníkovi vzdelávania udržat profesijné kompetencie potrebné na výkon odbornej cinnosti vzhladom k interpersonálnej komunikácii a vztahu medzi odbornými zamestnancami a klientmi, zákonnými zástupcami klientov a pedagógmi.

Rozšíriť a aktualizovať profesijné kompetencie pedagogických a odborných zamestnancov v oblasti tvorby vizualizácie logickej štruktúry učiva prostredníctvom využitia vizuomotorických máp, prehĺbiť a aktualizovať vedomosti a praktické zručnosti pedagogických a odborných zamestnancov v oblasti tvorby vizualizácie logickej štruktúry učiva prostredníctvom využitia vizuomotorických máp k učivu Prírodovedy pre 4. ročník ZŠ.