Mgr. Szilárd Fecsó

autor/garant

UID: 
Mgr. Szilárd Fecsó
Priezvisko: 
Fecsó

A körülöttünk lévő világ megismerésének, befogadásának elengedhetetlen eszköze a képi gondolkodás. A tárgyak, képek, a bennünket érő napi vizuális ingerek befolyásolják gondolkodásunkat, azt, hogy mit veszünk észre, mit tartunk fontosnak vagy azt, hogy miben hiszünk. Ezért már óvodás kortól kezdve fejlesztenünk kell azt a fajta képességet, amelynek segítségével az ember tájékozódni tud az őt körülvevő vizuális ingerek és információk halmazában.

Autori: 

S. Fecsó,J. Suchoža

Cieľom učebného zdroja je na kunsthistorickom základe poskytnúť pedagógom nahliadnutie do histórie a prítomnosti inštalácie ako smeru súčasného výtvarného umenia a prostredníctvom tvorby autorov a diel objasniť podstatu inštalácie, lepšie ju spoznať a čerpať z nej tvorivé námety na ďalšiu tvorbu. 

Autori: 

S. Fecsó, J. Homzová

Nový školský zákon dáva priestor na začlenenie ľudových remesiel do výchovno-vzdelávacieho procesu prostredníctvom voliteľných predmetov. Začlenením ľudových remesiel do edukačného procesu sa žiakom priblížia materiály a technológie remesiel nielen teoreticky, ale predovšetkým prakticky. Prispeje sa tak k rozvoju manuálnych zručností, kreatívneho myslenia, špecifických zručností žiakov a v neposlednom rade k zachovaniu kultúrneho dedičstva.

Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je udržať profesijné kompetencie, prehĺbiť digitálne kompetencie, rozvíjať a rozšíriť odborné a pedagogické vedomosti a zručnosti v oblasti organizácie výtvarných dielní a ich realizácie v edukačnom procese.

Rozšíriť a rozvíjať profesijné kompetencie učiteľov predmetov výtvarného zamerania potrebné na efektívnu implementáciu prvkov galerijnej pedagogiky do vyučovacieho procesu v základných a stredných školách a na ZUŠ.

Rozvíjať, udrţať a prehlbovať u učiteľov predmetov výtvarného zamerania profesijné kompetencie potrebné na efektívnu implementáciu prvkov artefiletiky v školách.

Rozšíriť a prehĺbiť profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov v oblasti komunikačných schopností a zručností na školách s vyučovacím jazykom maďarským v predmete maďarský jazyk ako materinský jazyk.

Rozšíriť a aktualizovať profesijné kompetencie učiteľov potrebné na výkon pedagogickej činnosti zameranej na výtvarné aktivity v edukačnom procese v oblasti využívaniu vhodných výtvarných techník, organizačných foriem a metód vzdelávania v predmetoch výtvarnej výchovy.

Vzdelávacií program zameraný na základné výtvarné techniky dostupné a všestrenne využiteľné v edukačnom procese. Vzdelávací program prináša tvorivé nápady pre učiteľov základných škôl. Súčasťou vzdelávacieho programu je aj editor EDU ART.

zvýšit kompetencie
ucitelov výtvarnej výchovy pracovat v obsahu navrhovanými výtvarnými technikami, narábat pri
výtvarnej tvorbe s rozmanitým prírodným materiálom, naucit ucitelov pracovat aj s menej tradicnými
prístupmi vo výtvarnej tvorbe.

Vzdelávací program zameraný na inšpiratívne ľudové výtvarné techniky akými sú podmaľba na sklo, práca s drôtom, plstenie, batikovanie, tvorba hračiek a šperkov. Ľudové umenie je možné vnímať ako zdroj kreatívnych nápadov pre súčasný dizajn

Vzdelávací program sa zameriava na rozvoj kreativity a vlastnej tvorby v oblasti hrnčiarstva, na riešenie technických problémov výtvarného charakteru, a na získanie a rozvoj kompetencií pedagogických zamestnancov využívať techniky tradičných remesiel v edukačnom procese.

Udrţať profesijné kompetencií potrebné na riadenie vzdelávacieho a výchovného procesu, v ktorom sa majú dosiahnuť kognitívne, senzomotorické a socioefektívne ciele rozvoja ţiakov podľa poţiadaviek štátneho vzdelávacieho programu v predmetoch umenie a kultúra, výtvarná výchova a výchova umením.