RNDr. Mária Rychnavská

autor/garant

UID: 
RNDr. Mária Rychnavská, PhD.
Priezvisko: 
Rychnavská
Autori: 

RNDr. Mária Rychnavská, PhD., PaedDr. Darina Bačová, PhD.

Cieľom publikácie je na konkrétnych ukážkach dvoch školských projektov poukázať na možnosti uplatnenia projektového vyučovania vo výchovno-vzdelávacom procese so zameraním na kooperáciu a aktívne učenie sa a podporiť učiteľa v jeho príprave na vyučovanie. Obsah publikácie dáva učiteľovi priestor na projektovanie vyučovania tak, aby sa žiak rozvíjal z hľadiska jeho komplexnosti a aktívne sa zapájal do výchovno-vzdelávacieho procesu. Publikácia je členená do troch kapitol, v prvej uvádzame štruktúru na tvorbu projektu s akcentom na kooperáciu.

Učebný zdroj je určený učiteľom, ktorí premýšľajú o svojej pedagogickej činnosti a neustále hľadajú riešenia na jej skvalitnenie.

Učebný zdroj k akreditovanému programu Tvorba kritérií úspešnosti riešenia divergentných úloh v predmetoch na základných a stredných školách vychádza z najnovších poznatkov pedagogiky a didaktiky a jeho cieľom je aktualizovať a rozšíriť kompetencie pedagogických zamestnancov v oblasti využitia divergentných úloh a najmä spôsob ich hodnotenia.

Autori: 

D. Koštrnová, M. Rychnavská, Ľ. Verbovanec, K. Vranaiová

Učebný zdroj je určený predovšetkým účastníkom akreditovaného vzdelávacieho programu kontinuálneho vzdelávania Prípravné atestačné vzdelávanie pred prvou atestáciou pre pedagogických zamestnancov.
Hlavným cieľom učebného zdroja je sprostredkovať účastníkom vzdelávania najnovšie poznatky z jednotlivých tematických okruhov pre prvú atestáciu učiteľov a súčasne aj konkrétne skúsenosti, pričom sa kladie dôraz na pedagogicko-didaktické a odborné vedomosti s ich dôsledným prepojením s činnosťou pedagogického zamestnanca.

Rozvíjať a aktualizovať profesijné kompetencie vedúceho pedagogického zamestnanca potrebné na výkon riadiacich činností v oblasti cyklického skvalitňovania školy ako celku uplatnením akčného výskumu.

Vzdelávací program je zameraný na skvalitňovanie pedagogickej praxe učiteľov na základných a stredných školách prostredníctvom akčného výskumu v konkrétnej triede.