PaedDr. Rózsa Skabela

autor/garant

UID: 
PaedDr. Rózsa Skabela
Priezvisko: 
Skabela

Cieľom učebného zdroja vytvoreného k akreditovanému programu je rozšíriť kompetencie učiteľov primárneho vzdelávania potrebné na rozvoj čitateľskej gramotnosti u žiakov na prvom stupni základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským. Ide o aktuálnu tému  súčasného moderného vzdelávania, kde je dôležité nielen zvládnutie samotnej techniky čítania, ale aj spracovanie informácií a ich praktické využitie v praxi.

Učebný zdroj k akreditovanému vzdelávaciemu programu má za cieľ rozvíjať a aktualizovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov primárneho vzdelávania v základných školách s vyučovacím jazykom maďarským v oblasti rozvoja komunikačných zručností žiakov pomocou didaktických hier a použitím učebných pomôcok.
Učebný zdroj sa zaoberá aktivizujúcou metódou a jej praktickým využitím vo výchovno-vzdelávacom procese a súčasne aj inšpiráciou učiteľov vytvárať didaktické hry s využitím  učebných pomôcok „živé obrázky“

Základným princípom vyučovania cudzích jazykov je podporiť radosť žiakov z učenia sa cudzieho jazyka a pozitívne využiť vysokú mieru zvedavosti detí a ich túžbu skúmať a objavovať.
Učebný zdroj sprostredkúva charakteristiku aktivizujúcej metódy a jej praktické využitie vo výchovno-vzdelávacom procese. Jeho ambíciou je zároveň inšpirovať učiteľov k používaniu tejto učebnej pomôcky a k tvorbe didaktických hier a učebných pomôcok v rámci jej používania.

Učebný zdroj Tvorba a aplikácia didaktických hier a učebných pomôcok na prvom stupni základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským od PaedDr. Rózse Skabely je určený predovšetkým účastníkom akreditovaného vzdelávacieho programu kontinuálneho vzdelávania s názvom Tvorba a aplikácia didaktických hier a učebných pomôcok na prvom stupni základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským.

Rozvíjať kompetencie pedagogických zamestnancov potrebné pre efektívne a dlhodobé riešenie sporov vzniknutých na pôde školy v zmysle zachovania vzájomnej úcty, tolerancie a taktiež ľudskej dôstojnosti.

Rozvíjať a zdokonaľovať profesijné kompetencie učiteľov a učiteliek v oblasti rodovej výchovy a vzdelávania žiakov/čok na všetkých stupňoch výchovno-vzdelávacieho procesu a tým sa podieľať na odstránení defektov žiakov a žiačok vznikajúcich diskrimináciou na základe rodu.

Rozšíriť kompetencie učiteľov cudzieho jazyka o zručnosť pouţívať netradičnú metódu vyučovania cudzieho jazyka „Ţivé obrázky“.rozvíjať zručnosti tvoriť úlohy, učebné pomôcky, didaktické hry a úlohy na rozvoj tvorivosti, logického myslenia, fantázie a kreativity ţiakov v metóde „Ţivé obrázky“,

Udrţať a rozvíjať kompetencie učiteľov primárneho vzdelávania potrebné na rozvoj čitateľskej gramotnosti u ţiakov v školách s vyučovacím jazykom maďarským.

Získať a rozšíriť kompetencie učiteľov primárneho vzdelávania tvoriť didaktické hry a učebné pomôcky na prvom stupni základnej školy a vedieť plánovať vyučovacie hodiny s ich aplikáciou.

Rozvíjať a zdokonaľovať kompetencie učiteľov primárneho vzdelávania v oblasti rozvoja logického myslenia a kreativity žiakov na prvom stupni základnej škole. Stimulovať imaginatívne schopností učiteľov na rozvíjanie ich fantázie, predstavivosti a obrazotvornosti.

Rozvíjať a aktualizovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov primárneho vzdelávania v základných školách s vyučovacím jazykom maďarským v oblasti rozvoja komunikačných zručností žiakov pomocou didaktických hier a použitím učebných pomôcok.