PaedDr. Viera Šándorová

autor/garant

UID: 
PaedDr. Viera Šándorová
Priezvisko: 
Šándorová

Cieľom učebného zdroja Metódy a formy práce podporujúce kritické myslenie žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia je poskytnúť čitateľovi základné informácie o tom, čo je kritické myslenie, akým spôsobom môžeme pre proces kritického myslenia vytvoriť podmienky v edukácii, ako môžeme hodnotiť, klásť otázky a vzájomne kooperovať.

Rozvíjať profesijné kompetencie potrebné na štandardný výkon činností pedagogického zamestnanca – učiteľa, majstra odbornej výchovy a pedagogického asistenta v oblasti implementácie multikultúrnej výchovy do výchovno-vzdelávacieho procesu zamerané na podporu tolerancie a odmietanie predsudkov a rasizmu.

Vzdelávací program poskytne účastníkovi vzdelávania kompetencie v oblasti práce so žiakmi zo sociálne znevýhodneného prostredia, v oblasti komunikácie so žiakmi v rôznych situáciách na odbornom výcviku, k motivovácii žiakov a k ich spolupráci a kooperácii na odbornom výcviku. Poznatky nadobudnuté štúdiom v uvedenom programe absolventi vzdelávania vedia aplikovať vo svojej praxi majstra odbornej výchovy.

Obsahovú náplň aktualizačného vzdelávacieho programu tvoria metódy a formy práce a ich možná aplikácia v spolupráci s rodinou žiaka z marginalizovaných rómskych komunít.

Aktualizačné vzdelávanie poskytuje učiteľom, vychovávateľom a majstrom odbornej výchovy základné vedomosti z oblasti pedagogickej diagnostiky.

Inovačný vzdelávací program poskytuje účastníkom prostredníctvom výcvikovej formy cez zážitkové vyučovanie prehľad o metódach a formách práce, ktoré podporujú proces kritického myslenia u žiakov zo SZP.

VP poskytuje cieľovej skupine PZ poznatky, schopnosti a zručnosti, ktoré umožňujú reagovať na aktuálne potreby žiakov v zmysle zohľadňovania ich špecifík a rešpektovania odlišnosti kultúr v súvislosti s jej vplyvom na vývin osobnosti a rozvoj kľúčových kompetencií žiakov z MRK.