funkčné aktualizačné

Dĺžka oprávnenosti: 
10

Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je posilňovať a udržať profesijné kompetencie, prehĺbiť a ďalej rozvíjať odborné a pedagogické vedomosti a zručnosti v oblasti marketingu vzdelávania pri identifikácii marketingového prostredia.

Vzdelávací program je určený pre vedúcich pedagogických zamestnancov a rozvíja zručnosti vo využívaní systému na organizovanie času a ďalších IKT v riadiacej činnosti vpz, pri riadení malých projektov a organizovaní pracovných stretnutí.

Aktualizovať poznatky z kontrolnej činnosti, prehĺbiť poznatky o metódach, formách, prostriedkoch kontroly. Vedieť zostaviť plán kontroly, vyvodzovať účinné opatrenia na odstránenie nedostatkov vyučovacieho procesu so zameraním na zvyšovanie kvality školy.

Rozvíjať a aktualizovať profesijné kompetencie vedúceho pedagogického zamestnanca potrebné na výkon riadiacich činností v oblasti cyklického skvalitňovania školy ako celku uplatnením akčného výskumu.

VP poskytne účastníkovi vzdelávania kompetencie, ktoré mu umožnia profesionálne viesť ľudí a riadiť procesy pri plánovaní a dosahovaní vízií, cieľov a potrieb školy/školského zariadenia.

Nové technológie umožňujú získať väčšie množstvo údajov v krátkom čase, ich transformácia do rozhodovania napr. pri skvalitňovaní vzdelávacieho procesu, však nie je bežná. V tomto vzdelávacom programe sa účastník naučí využiť existujúce údaje v škole (tých, ktoré má škola už v súčasnosti k dispozícii, avšak nevyužíva ich potenciál) a tiež získavať ďalšie, kvalitnejšie údaje potrebné pre rozhodovanie školy.

Skvalitniť kompetencie vedúceho pedagogického zamestnanca potrebné na vytváranie pedagogickej synergie v prostredí školy a školského zariadenia, prostredníctvom ktorej bude rozvíjať svoj kladný vplyv na zamestnancov školy a školského zariadenia. Aktívna reflexia spracovaná do vízie vytvorí nástroj poznania na riadenie dynamiky sociálnych procesov, a to prostredníctvom špecifických interakcií budovať zdravú komunitu založenú na dobrých medziľudských vzťahoch a na vzájomnej úcte.

V programe sú zahrnuté aktivity, ktoré vedú k získaniu kompetencií viesť zmeny smerujúce k zvyšovaniu kvality školy. Hodnotenie pracovného výkonu v intenciách ŠkVP a cieľov školy môže poslúžiť školám ako jedna z techník používaných k povzbudeniu, motivácii a pomoci zamestnancom zlepšiť pracovný výkon. Je jedným zo spôsobov, ako poskytnúť zamestnancom spätnú väzbu o ich pracovnom výkone za hodnotené obdobie a dohodnúť sa na budúcich cieľoch.

Rozvoj vedomostí a zručností vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti analýzy
procesov školy a procesného prístupu k zvyšovaniu kvality riadenia školy, výchovy a vzdelávania.

Základnou motiváciou školy pre sebahodnotenie je „zajtra byť lepší, ako sme boli včera“. Dôležitým prvkom vzdelávacieho programu je projektové vnímanie sebahodnotenia a uvedomenie si skutočnosti, že zmysluplné sebahodnotenie je súborom krokov, ktoré majú svoju nadväznost a ktoré sa v školou stanovenom intervale opakujú (cyklickost daných krokov v rovnakej alebo inovovanej podobe).