hlavný majster odbornej výchovy

Vedeni ľudí v čase home officu v pre VPZ a OZ – zodpovednosť za procesy

PaedDr. Ľubomír Verbovanec, PhD., MBA
Čas konzultácie: 
streda od 09:00 do 10:00
Tematické zameranie: 
Vedenie ľudí a riadenie procesov v podmienkach domáckej práce
Kategória PZ/OZ: 
všetky
Kariérová pozícia: 
vedúci vzdelávacej oblasti
vedúci záujmovej oblasti
zodpovedný vychovávateľ
hlavný majster odbornej výchovy
riaditeľ
vedúci odborného útvaru
vedúci vychovávateľ
zástupca riaditeľa

Rozvíjanie finančnej gramotnosti žiakov na stredných školách

Ing. Mária Hitríková
Čas konzultácie: 
streda od 12:30 do 13:30
Tematické zameranie: 
Rozvoj gramotnosti
Kategória PZ/OZ: 
majster odbornej výchovy
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
školský koordinátor vo výchove a vzdelávaní
vedúci vzdelávacej oblasti
hlavný majster odbornej výchovy
riaditeľ
zástupca riaditeľa
Dátum kedy nebude: 
streda, 9. december 2020
streda, 16. december 2020
streda, 23. december 2020

Hodnotenie žiakov vo vzdelávaní (nielen) na diaľku

Mgr. Mária Pappová
Čas konzultácie: 
utorok od 13:30 do 14:30
Tematické zameranie: 
Hodnotenie žiackej práce a výstupov
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ profesijného rozvoja
metodik profesijného rozvoja
Kariérová pozícia: 
vedúci vzdelávacej oblasti
vedúci záujmovej oblasti
hlavný majster odbornej výchovy
riaditeľ
triedny učiteľ
vedúci predmetovej komisie, vedúci metodického združenia alebo vedúci študijného odboru
zástupca riaditeľa
Dátum kedy nebude: 
utorok, 7. júl 2020
utorok, 14. júl 2020
utorok, 21. júl 2020
utorok, 28. júl 2020
utorok, 4. august 2020
utorok, 11. august 2020

Tento program je určený pre absolventov funkčného inovačného vzdelávania (2/2010-KV príp. 1364/2014-KV) a to bez ohľadu na to, či ide o vedúceho pedagogického zamestnanca alebo vedúceho odborného zamestnanca.

Ide o vzdelávací program, ktorý je určený absolventom funkčného vzdelávania, ktorí potrebujú absolvovať svoje prvé funkčné inovačné vzdelávanie.

Mládež a religiozita

Lektor: 
doc. ThDr. PaedDr. Martin Jurašek, PhD.
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Využitie médií v Cirkvi

Lektor: 
doc. ThDr. PaedDr. Martin Jurašek, PhD.
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Marketing školy a školského zariadenia

Lektor: 
PaedDr. Ľubomír Verbovanec, PhD., MBA
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Hodnotenie žiakov (nielen) na diaľku

Lektor: 
Mgr. Mária Pappová
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Hodnotenie a klasifikácia žiakov na diaľku

Lektor: 
Mgr. Mária Pappová
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Vzdelávať k inovatívnosti, originalite a podnikavosti treba deti najlepšie už od škôlky.“
                                                                                                      (Milan Zelený,  český ekonóm, profesor americkej univerzity) 

Jednou z možností, ako žiakov zaujať a vytvoriť im priestor na uplatnenie nadobudnutých teoretických poznatkov, je zadávanie úloh z reálneho prostredia, ktoré je žiakom známe, a v oblasti, ktorá ich zaujíma. Riešenie praktických úloh vytvára predpoklady na to, aby žiaci využívali poznatky z rôznych predmetov, rozvíjali poznávacie schopnosti, oblasť funkčnej gramotnosti a súvisiace kompetencie.

Navrhnuté aktivity s praktickým zameraním na využitie konkrétnych príležitostí podnecujú aktívne občianstvo a osobnú angažovanosť žiakov a súčasne rozvíjajú ich finančnú a podnikateľskú gramotnosť. Hlavnou úlohou žiakov bude všímať si príležitosti na zlepšenie prostredia a života v škole a spracovať návrhy...

Univerzálna edukačná aktivita pre všetky vekové kategórie, vzdelávacie oblasti a predmety, včítane výchovných. Zameraná je na podporu rozvoja myslenia a tvorivosti žiakov v kontexte s kogníciou, afektivitou i psychomotorikou podľa podoby realizácie. Základný model má ústnu podobu. V nadväznosti na edukačný cieľ, vekovú kategóriu, obsah môže mať aj písomnú podobu pracovného listu, prípadne jednotlivých zadaní či problémovej úlohy. Forma je tiež variabilná.

Vzdelávací program je určený pre vedúcich pedagogických zamestnancov a rozvíja zručnosti vo využívaní systému na organizovanie času a ďalších IKT v riadiacej činnosti vpz, pri riadení malých projektov a organizovaní pracovných stretnutí.

Funkčné vzdelávanie pre:

  • vedúcich pedagogických zamestnancov škôl,
  • vedúcich pedagogických zamestnancov školských výchovno-vzdelávacích zariadení,
  • vedúcich pedagogických a odborných zamestnancov špeciálnych výchovných zariadení,
  • vedúcich odborných zamestnancov školských zariadení výchovného poradenstva a prevencie,

Aktualizovať poznatky z kontrolnej činnosti, prehĺbiť poznatky o metódach, formách, prostriedkoch kontroly. Vedieť zostaviť plán kontroly, vyvodzovať účinné opatrenia na odstránenie nedostatkov vyučovacieho procesu so zameraním na zvyšovanie kvality školy.

Skvalitniť kompetencie vedúceho pedagogického zamestnanca potrebné na vytváranie pedagogickej synergie v prostredí školy a školského zariadenia, prostredníctvom ktorej bude rozvíjať svoj kladný vplyv na zamestnancov školy a školského zariadenia. Aktívna reflexia spracovaná do vízie vytvorí nástroj poznania na riadenie dynamiky sociálnych procesov, a to prostredníctvom špecifických interakcií budovať zdravú komunitu založenú na dobrých medziľudských vzťahoch a na vzájomnej úcte.

Tento vzdelávací program je navrhnutý pre hlavných majstrov odbornej výchovy, ktorým podľa § 34 ods. 3 zákona končí platnosť funkčného vzdelávania alebo funkčného inovačného vzdelávania. Naplánované ciele vzdelávacieho programu umožňujú účastníkom naučiť sa a v praktickej podobe uplatniť prvky riadenia v odbornom výcviku v intenciách rozvoja kompetencií vychádzajúcich z profesijných štandardov pre hlavných majstrov odbornej výchovy. Vzdelávací program je zameraný na rozvoj kompetencií z týchto dimenzií: Normatívna, ekonomická a rozvojová, Riadenie procesov výchovy a vzdelávania v škole, Personálne riadenie.