PaedDr. Klára Vranaiová

autor/garant

UID: 
PaedDr. Klára Vranaiová, PhD.
Priezvisko: 
Vranaiová

Práca s portfóliom je považovaná za stratégiu na podporu seba samého, ktorá slúži na jednej strane k humanizácii a optimalizácii procesov učenia sa, na druhej strane vzbudzuje rôzne otázky týkajúce sa nadmernej kontroly osobnosti. V publikácii sú ukázané rôzne náhľady na prácu s portfóliom a možnosti jeho využitia v materskej škole na podporu rozvoja identity dieťaťa.

Učebný zdroj je určený predovšetkým účastníkom akreditovaného vzdelávacieho programu kontinuálneho vzdelávania Rozvoj digitálnej gramotnosti na základných školách a stredných školách.
Hlavným cieľom učebného zdroja je prezentovať účastníkom vzdelávania tému demokracie na internete a rozvíjať digitálne a mediálne kompetencie pedagogických zamestnancov.

Autori: 

D. Koštrnová, M. Rychnavská, Ľ. Verbovanec, K. Vranaiová

Učebný zdroj je určený predovšetkým účastníkom akreditovaného vzdelávacieho programu kontinuálneho vzdelávania Prípravné atestačné vzdelávanie pred prvou atestáciou pre pedagogických zamestnancov.
Hlavným cieľom učebného zdroja je sprostredkovať účastníkom vzdelávania najnovšie poznatky z jednotlivých tematických okruhov pre prvú atestáciu učiteľov a súčasne aj konkrétne skúsenosti, pričom sa kladie dôraz na pedagogicko-didaktické a odborné vedomosti s ich dôsledným prepojením s činnosťou pedagogického zamestnanca.

Učebný zdroj prezentuje možnosti rozvíjania občianskej kompetencie v konkrétnej edukačnej praxi – u pedagogických zamestnancov a následne prostredníctvom pedagogických zamestnancov aj u žiakov základných a stredných škôl. Sú v ňom deklarované konkrétne metódy a formy práce týkajúce sa schopnosti účinne komunikovať na tému demokratického občianstva. Zároveň ponúka možnosti aplikácie inovačných metód v oblasti výchovy k demokratickému občianstvu.

Rozvíjať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov v oblasti využívania informačno-komunikačných technológií v edukačnom procese v oblasti tvorby, spracovania a využitia videa v edukačnom procese.

Prehĺbiť a rozšíriť profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov katolíckych škôl prehĺbením osobnej viery, hlbším osvojením vierouky a náboženského cítenia prepotrebných na štandardný výkon pedagogickej činnosti.

Rozvíjať, udrţať a prehlbovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov potrebné na efektívnu implementáciu demokratickej občianskej kompetencie do edukačného procesu na základných a stredných školách.

Program kontinuálneho vzdelávania rozvíja, udržiava a prehlbuje profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov potrebné na
efektívnu implementáciu digitálnej gramotnosti do edukačného procesu na základných a stredných
školách a rozvíja zručnosti a vedomosti pri rozvoji digitálnej kompetencie a gramotnosti, ktoré podporujú
vyššiu úroveň uvažovania a analýz.