PhDr. Ingrid Nosková, PhD.

autor/garant

UID: 
PhDr. Ingrid Nosková, PhD.
Priezvisko: 
Nosková

Učebný zdroj ponúka možnosť skvalitniť interpretačné postupy v edukačnom procese v oblasti slovesného a hudobného umenia a výchovy prostredníctvom explikácie fenoménu estetického zážitku.

Hlavným cieľom publikácie je stimulovať čitateľskú empíriu a aktualizovať a rozšíriť profesijné kompetencie učiteľa potrebné na riadenie vyučovacieho procesu, v ktorom sa majú rozvíjať kľúčové kompetencie žiakov prostredníctvom interpretácie literárnych textov.

Vzdelávací program ponúka možnosť posilniť model efektívnej a persuazívnej komunikácie v súčasnej školskej praxi; rozvíja zručnosti a schopnosti žiakov vedieť si vybrať a vedieť použiť vhodné rečnícke prostriedky, techniky, metódy a stratégie podporujúce efektívnu komunikáciu, prezentáciu a sebaprezentáciu. Učiteľom zabezpečuje vzdelávací program kredibilitu rečníka (komplex schopností, ako do svojho jazykového prejavu vkomponovať dôveryhodnosť, úprimnosť, príťažlivosť, presvedčivosť a rétorickú citlivosť).

Vzdelávací program ponúka možnosť rozvíjania personálnych a interpersonálnych komunikačných zručností žiakov a učiteľov prostredníctvom efektívnej komunikácie založenej na adekvátnej korekcii verbálnej a neverbálnej komunikácie v súčasnej školskej praxi.

Vzdelávací program je určený pre učiteľov slovenského jazyka a literatúry a smeruje k rozvíjaniu kompetencií učiteľov v troch oblastiach:

Vzdelávací program reflektuje medzinárodné a národné merania a ponúka učiteľom rozvoj ich zručností v oblasti tvorby prostriedkov na zisťovanie úrovne čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. Učitelia sa naučia tvoriť testové úlohy na čítanie s porozumením k súvislým aj k nesúviským textom, zrealizovať testovanie a interpretovať získané výsledky s využitím záverov z testovania do ďalšieho plánovania vyučovacieho procesu.

Vzdelávací program ponúka možnosť skvalitniť interpretačné postupy v edukačnom procese v oblasti slovesného a hudobného umenia a výchovy prostredníctvom explikácie fenoménu estetického zážitku.

Rozšíriť a aktualizovať profesijné kompetencie učiteľa v oblasti implementácie nových poznatkov v oblasti interpretácie literárneho textu do vyučovacieho procesu v základných a stredných školách. Vzdelávací program rozširuje diapazón poznania o komplexnú interpretáciu lyrického a epického textu a podporuje plnenie špecifických cieľov literárnej výchovy, tvorbu prosociálneho hodnotového systému.