PhDr. Darina Gogolová, PhD.

autor/garant

UID: 
PhDr. Darina Gogolová, PhD.
Priezvisko: 
Gogolová

Škola a školské zariadenie majú zaistiť každému dieťaťu/žiakovi možnosti plného rozvoja jeho potenciálu, podporovať jeho všestranný rozvoj, umožniť každému dieťaťu/žiakovi, aby robilo pokroky smerom k dosiahnutiu cieľov. V každej škole alebo školskom zariadení sa pedagogickí zamestnanci stretávajú s rôznymi odborno-metodickými problémami v praxi, ktorých zistenie a riešenie je podstatnou  súčasťou zlepšenia výchovnovzdelávacieho procesu.

Hodnotenie ako systematický proces, ktorý vedie k určeniu kvalít a výkonov vykazovaných žiakom alebo skupinou žiakov, je v našej výchovno-vzdelávacej sústave neodmysliteľne spojené so známkovaním, ktoré často spôsobuje žiakom stres, mení ich orientáciu z vnútorných na vonkajšie druhy odmien, porovnáva žiakov navzájom namiesto toho, aby ich porovnávalo s kritériom skutočnej kompetencie, ktorú majú získať.

Cieľom publikácie je pomôcť vychovávateľom pri vypracovaní atestačnej práce na prvú atestáciu. Poskytuje návod, ako stanoviť správny a hodnotiteľný cieľ atestačnej práce, ako sa vyhnúť chybám opakujúcim sa v prácach vychovávateľov, ako dodržať nastavenia a povinné náležitosti pri vypracovávaní atestačnej práce na prvú atestáciu pre vychovávateľa.

Cieľom učebného zdroja k vzdelávaciemu programu Ľudské práva a ich zážitková implementácia na 1.stupni základnej školy je usmerňovať výchovu a vzdelávanie k ľudským právam tak, aby si žiaci prostredníctvom interaktívneho a zážitkového učenia rozvíjali sociálne zručnosti, formovali svoje postoje a hodnotovú orientáciu. Praktické ukážky a konkrétne aktivity  môžu byť pre učiteľov motiváciou aj pomôckou pri implementácii problematiky ľudských práv do edukačného procesu.

Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je zdokonaliť profesijné kompetencie potrebné na štandardný výkon činností pedagogického zamestnanca v oblasti tvorby myšlienkových máp s využitím IKT a ich využívaní v edukačnom procese.

Hlavným cieľom VP je zdokonaliť a inovovať nadpredmetové profesijné kompetencie učiteľa, potrebné na aplikáciu nových poznatkov v oblasti interaktívnych vyučovacích metód efektívneho učenia.

Hlavným cieľom VP je prehĺbiť a rozvíjať nadpredmetové profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov, potrebné na implementáciu problematiky ľudských práv.