Mgr. Marián Hubač

autor/garant

UID: 
Mgr. Marián Hubač
Priezvisko: 
Hubač

Učebný zdroj je určený predovšetkým účastníkom akreditovaného vzdelávacieho programu kontinuálneho vzdelávania Kompetencie na dosiahnutie výchovnej synergie v škole a v školskom zariadení.
Hlavným cieľom učebného zdroja je poskytnúť vedúcim pedagogickým zamestnancom základnú orientáciu pre úspešné zvládnutie samostatnej práce vo svojich pracovných kolektívoch tak, aby získali kompetencie na dosiahnutie výchovnej synergie v škole a v školskom zariadení.

Rozšíriť a inovovať profesijné a osobnostné kompetencie učiteľa v oblasti poznania kultúrneho dedičstva a kultúrnych hodnôt na špecifickom prvku kultúry, ktorým je chrám sv. Martina v Bratislave ako živý model poznania národnej a európskej kultúry.

Zdokonaliť a prehlbovať profesijné kompetencie učiteľa náboženstva/náboženskej výchovy potrebné k duchovnému sprevádzaniu a rozvíjaniu zdravého a živého duchovného rozmeru osobnosti žiaka, založeného na rozvíjaní osobnej viery, nádeje a lásky a zvládaní vnútorných dynamizmov.

Skvalitniť kompetencie vedúceho pedagogického zamestnanca potrebné na vytváranie pedagogickej synergie v prostredí školy a školského zariadenia, prostredníctvom ktorej bude rozvíjať svoj kladný vplyv na zamestnancov školy a školského zariadenia. Aktívna reflexia spracovaná do vízie vytvorí nástroj poznania na riadenie dynamiky sociálnych procesov, a to prostredníctvom špecifických interakcií budovať zdravú komunitu založenú na dobrých medziľudských vzťahoch a na vzájomnej úcte.

Inovovať, rozšíriť a vybaviť učiteľa kompetenciami pre rozvoj osobnej viery stojacej na poznaní vlastnej osobnosti a vedúcej k vydaniu osobného svedectva nevyhnutného vo výchovno-vzdelávacom procese.

Zdokonalenie profesijných kompetencií potrebných pri vytváraní osobnej a národnej identity prostredníctvom poznania hodnotovej orientácie, jej vytvárania v dejinných zápasoch z rôznych kultúrnych pohľadov.

Získať, rozšíriť a vybaviť učiteľa kompetenciami potrebnými na vyučovanie výchovno-vzdelávacieho predmetu náboženstvo/náboženská výchova tak, aby učitelia rozvíjali v žiakoch predpoklady pre zdravý a ţžvý duchovný rozmer osobnosti založený na rozvíjaní osobnej viery, nádeje a lásky a zvládanie vnútorných dynamizmov mladého človeka.