PaedDr. Darina Výbohová, PhD.

autor/garant

UID: 
PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Priezvisko: 
Výbohová

Učebný zdroj k akreditovanému programu kontinuálneho vzdelávania umožňuje účastníkom vzdelávania doplniť si teoretický kontext problematiky videoexperimentu. Autorka v ňom opisuje možnosti, úlohy a zodpovednosť učiteľa pri aranžovaní vzdelávacích podnetov s využitím dostupných technológií, didaktických pomôcok vrátane implementácie zásady názornosti vo vyučovaní fyziky na základnej škole.

Učebný zdroj obsahuje študijne texty s problematikou prírodovednej gramotnosti(PVG), ktoré boli spracovane ako podklady na skupinovú prácu a diskusiu v prezenčnom vzdelávaní a na učebne činnosti dištančnej časti vzdelávania.
Text sa netyká problematiky prírodovedného badania a experimentovania, ktoré sú dôležitou súčasťou výučby prírodovedných predmetov a budú obsahom prezenčnej časti vzdelávania.

Vzdelávanie je založené na praktickej realizácii prírodovedných experimentov. Vychádza z koncepcie ŠVP, kde hlavným cieľom vzdelávania v oblasti prírodných vied je: hlbšie pochopenie prírodných procesov, k čomu sa dospeje prostredníctvom cielených žiackych činností.
Účastníci vzdelávania získajú príležitosť pilotovať a vyhodnotiť pripravené vyučovanie založené na aktívnom získavaní a využívaní pôsobilostí žiakov .

Udržať profesijné kompetencie potrebné na štandardný výkon pedagogickej činnosti učiteľa fyziky. Aktualizovať jeho zručnosti vedieť vybrať, tvoriť a používať vhodné modelové video experimenty podporujúce procesy učenia sa žiaka vo vyučovaní fyziky.

Cieľom vzdelávania je vedieť uskutočniť didaktickú analýzu učiva a získať kompetencie potrebné na riadenie vyučovacieho procesu, v ktorom sa má rozvíjať prírodovedná gramotnosť žiakov podľa požiadaviek nového vzdelávacieho štandardu.