PaedDr. Jana Tomášková

autor/garant

UID: 
PaedDr. Jana Tomášková, PhD.
Priezvisko: 
Tomášková

Učebný zdroj je určený predovšetkým účastníkom akreditovaného vzdelávacieho programu kontinuálneho vzdelávania Rozvoj schopností v argumentácii na vyučovaní jazykovej zložky predmetu slovenský jazyk a literatúra.
Hlavným cieľom učebného zdroja je rozšírenie a aktualizovanie profesijných kompetencií učiteľa pri riadení vyučovacieho procesu, v ktorom žiaci analyzujú, hodnotia a tvoria argumentačné texty v ústnej i písomnej jazykovej komunikácii.

Učebný zdroj je určený predovšetkým účastníkom akreditovaného vzdelávacieho programu kontinuálneho vzdelávania Inovatívne spôsoby hodnotenia žiakov v predmete slovenský jazyk a literatúra.
Hlavným cieľom učebného zdroja je zdokonaľovať, rozvíjať a získavať nové profesijné kompetencie potrebné na riadenie a hodnotenie vyučovacieho procesu inovatívnymi formami a metódami.

Učebný zdroj Ako pracovať s učebnicami a cvičebnicami na hodinách slovenského jazyka od PhDr. Kataríny Hincovej PhD. A PaedDr. Jany Tomáškovej je študijným materiálom určeným predovšetkým účastníkom daného vzdelávacieho programu. Prvá časť učebného zdroja je venovaná filozofii akreditovaného vzdelávacieho programu, ktorý garantuje PaedDr. Jana Tomášková a požiadavkám na absolvovanie záverečného pohovoru. Druhá časť, ktorej autorkou je PhDr.

Vzdelávací program poskytne účastníkom vzdelávania zážitok z realizovania vybranej skupinovej formy vyučovania (debaty), námety na výber tém v súlade s pedagogickými dokumentmi predmetov a plánovanie využitia skupinových foriem vyučovania v procese aktívneho učenia sa žiakov.

Vzdelávací program poskytne účastníkovi vzdelávania nástroje na objektivizovanie hodnotenia učebnej činnosti žiakov, ktoré sú v súlade s aktuálnymi trendmi hodnotenia a podporujú rozvíjanie hodnotiacich a sebahodnotiacich zručností žiakov.

Vzdelávací program poskytne účastníkovi vzdelávania praktické námety ako vyberať učebnicový text v súlade s pedagogickými dokumentmi a plánovať učebnú činnosť žiakov s využitím učebnicového textu tak, aby sa rešpektoval ich učebný štýl a podporoval rozvoj ich kľúčových kompetencií.