Hlavný cieľ:
Aktualizovať, prehĺbiť a rozšíriť kompetencie učiteľov v oblasti motivácie žiakov čítať s porozumením
v rôznych situáciách čítania.
Špecifické ciele:
1. Reflektovať pedagogické skúsenosti pri identifikácii motivácie žiakov k čítaniu s porozumením.
2. Rozšíriť schopnosť vybrať vhodné prvky vyučovacieho procesu na podporu motivácie žiakov čítať.
3. Rozvíjať spôsobilosť aplikovať do vyučovacieho procesu vybrané stratégie a metódy, ktoré pozitívne ovplyvňujú rozvoj čítania s porozumením žiakov.
4. Aktualizovať kompetencie učiteľa plánovať vhodné stratégie a metódy rozvoja čítania s porozumením podľa princípov metakognície.
5. Prehĺbiť a rozšíriť spektrum aktivít, ktoré súvisia s čítaním pre život a školu – mimovyučovacie a mimoškolské aktivity motivujúce žiakov čítať.