PaedDr. Janka Homzová

autor/garant

UID: 
PaedDr. Janka Homzová
Priezvisko: 
Homzová

Učebný zdroj približuje pedagógom všeobecné základy, metódy a formy galerijnej pedagogiky a jej využívania vo výchovno-vzdelávacom procese. Úzka kooperácia medzi galériou a školou je pre školu, konkrétne pre výtvarnú výchovu, prínosom. V predmetoch výtvarného zamerania je veľký potenciál na prácu s virtuálnymi galériami, prostredníctvom ktorých žiaci i pedagógovia môžu prekonať prekážky, ktoré im znemožňujú návštevu galérie a stretnutie s umením.

Cieľom učebného zdroja je poskytnúť pedagógom základné metodické poznatky týkajúce sa pedagogického vedenia výtvarných aktivít, zoznámiť ich s praktickými ukážkami takéhoto spôsobu práce. Sú to postupy, ktorými sa učitelia naučia výtvarnú tvorbu žiakov vnímať z iného zorného uhla, naučia sa s nimi viesť reflektívny dialóg a hovoriť o vlastných zážitkoch z umeleckých aktivít.

Autori: 

S. Fecsó, J. Homzová

Nový školský zákon dáva priestor na začlenenie ľudových remesiel do výchovno-vzdelávacieho procesu prostredníctvom voliteľných predmetov. Začlenením ľudových remesiel do edukačného procesu sa žiakom priblížia materiály a technológie remesiel nielen teoreticky, ale predovšetkým prakticky. Prispeje sa tak k rozvoju manuálnych zručností, kreatívneho myslenia, špecifických zručností žiakov a v neposlednom rade k zachovaniu kultúrneho dedičstva.

Rozšíriť a rozvíjať profesijné kompetencie učiteľov predmetov výtvarného zamerania potrebné na efektívnu implementáciu prvkov galerijnej pedagogiky do vyučovacieho procesu v základných a stredných školách a na ZUŠ.

Rozvíjať, udrţať a prehlbovať u učiteľov predmetov výtvarného zamerania profesijné kompetencie potrebné na efektívnu implementáciu prvkov artefiletiky v školách.