RNDr. Eleonóra Gullach

autor/garant

UID: 
RNDr. Eleonóra Gullach
Priezvisko: 
Gullach
Autori: 

E. Gullach, B. Gullach

Cieľom učebného zdroja k akreditovanému programu kontinuálneho vzdelávania Príprava vyučovania s uplatnením komplexného prístupu v štúdiu prírody je inovovať a zdokonaľovať profesijné kompetencie v aplikácii celkového prístupu k štúdiu prírodných javov a zákonitostí v učebných aktivitách potrebných na stimuláciu žiakov vnímať, objavovať a pochopiť procesy prebiehajúce v prírode.

V učebnom zdroji vytvorenom k akreditovanému vzdelávaciemu programu sú prezentované výhody bilingválneho vzdelávania z rôznych hľadísk, základné informácie o stratégii a koncepcii CLIL. Spracovaná je ukážka postupu pri plánovaní a príprave vyučovania a tematického celku, zásady a funkcie pracovných listov, spôsob vymedzovania základného učiva ako rámca pri príprave pracovných listov a rôzne typy otázok a učebných úloh, z ktorých sú pracovné listy tvorené.

Cieľom učebného zdroja k akreditovanému programu kontinuálneho vzdelávania Integrovanie experimentov a hodnotenie procesov aktívneho učenia sa žiakov vo vyučovaní biológie je prostredníctvom zážitkového učenia sa aktualizovať zručnosť uplatňovania experimentu kombinovaného s ďalšími podpornými aktivitami a technikami na rozvoj personalizácie, socializácie a kognitivizácie žiakov vo vyučovaní biológie.

Vzdelávací program smeruje k rozvoju učiteľa navrhovať a využívať experimenty, najmä kvantitatívneho charakteru, kde by žiaci rozvíjali svoju prírodovednú a vedeckú gramotnosť.

Vzdelávací program sa zameriava na komplexný prístup vo vyučovaní biológie, ktorý predpokladá vo vyučovaní uplatniť väčšiu dimenziu, ako je ponúkaná v učebniciach biológie. Ide o uplatňovanie vzťahov, objavovanie užších a širších súvislostí v rámci prírodovedných predmetov ako aj hlavných biologických disciplín Učitelia majú možnosť zážitkovým učením získať zručnosti, ktoré im umožnia uplatniť komplexný prístup vo vlastnom vyučovaní a podporovať aktívny proces učenia sa žiakov.

Udržať a rozvíjať profesijné zručnosti v oblasti tvorby pracovných listov v rámci metódy CLIL pre potreby bilingválneho vzdelávania.