1.1 chápať školskú politiku ako súčasť vzdelávacej politiky Slovenskej republiky
1.2 vedieť analyzovať vplyv a previazanosť politiky rozvoja regiónu na školu a školské zariadenie
1.3 vedieť porovnať vplyvy štátnej politiky a politiky rozvoja regiónu na činnosť školy alebo na činnosť školského zariadenia
1.4 rešpektovať v rozhodovacích aktoch rozdiely medzi výkonom samosprávy a preneseným výkonom štátnej správy
2.1 poznať predmet a štruktúru právnych predpisov v oblasti výchovy a vzdelávania, odborného vzdelávania a prípravy, štátnej správy a samosprávy škôl, financovania škôl alebo školských zariadení, financovania profesijného rozvoja pedagogických zamestnanco
2.2 vedieť vyhľadať právny predpis vrátane jeho časových verzií prostredníctvom informačného systému verejnej správy Slov-Lex
2.3 chápať vnútorné vzťahy a súvislosti v texte právneho predpisu, vzťahy medzi zákonmi a medzi zákonom a vykonávacím predpisom
2.4 vedieť vytvoriť návrh vnútorného predpisu zameraného na jednu oblasť riadenia a využiteľný vo vlastnej riadiacej praxi
3.1 poznať a implementovať do riadiacej praxe špecifiká jednotlivých druhov plánovania a plánov s dôrazom na strategické riadenie škôl alebo školských zariadení
3.2 vedieť uplatniť v riadiacej praxi správny postup tvorby strategického (koncepčného) plánu školy alebo školského zariadenia, pochopiť význam metód analýzy organizácie, zvoliť stratégiu školy alebo školského zariadenia, poznať implementačné nástroje zvo
3.3 poznať vzťahy medzi riadiacim systémom a riadeným systémom školy alebo školského zariadenia, výhody a nevýhody existujúcej organizačnej štruktúry riadenej školy alebo školského zariadenia, poznať vzájomné vzťahy medzi vonkajšími a vnútornými organizač
3.4 poznať východiská a súčasné trendy v riadení ľudských zdrojov, poznať oblasti manažmentu ľudských zdrojov
3.5 chápať proces riadenia školy alebo školského zariadenia alebo riadeného úseku ako súčasť kompetencií vedúceho pedagogického zamestnanca alebo vedúceho odborného zamestnanca
4.1 získať základné poznatky v oblasti týkajúcej sa hospodárenia a financovania škôl alebo školských zariadení
4.2 aplikovať ekonomické nástroje riadenia a financovania škôl alebo školských zariadení v procese plánovania, rozhodovania, organizovania a kontrolnej činnosti vedúcimi zamestnancami a ekonómami škôl alebo školských zariadení
4.3 získať vedomosti potrebné pre riadenie financií a ekonomiky školy alebo školského zariadenia v závislosti od zriaďovateľa