Jedným z prístupov, ktorý umožňuje dosiahnuť uvedené ciele, volí metódy orientované na žiaka a podčiarkuje individualizovaný prístup k žiakom, je integrované vyučovanie obsahu a jazyka, známe ako CLIL (Content and Language Integrated Learning).
CLIL integruje vyučovanie cudzieho jazyka a vyučovanie predmetu (napr. chémie, fyziky, dejepisu alebo hudobnej výchovy a pod.), povedané inými slovami – vybraný predmet alebo jeho časť sa žiaci učia prostredníctvom cieľového jazyka. Kombinácia predmetov a jazyka dáva žiakom možnosť lepšie sa pripraviť na život v zjednotenej Európe, v ktorej je mobilita pracovníkov a študentov čoraz väčšou samozrejmosťou a mala by byť dosiahnuteľná pre každého občana Európy.
Autori:
PaedDr. Danica Gondová, PhD.
Autor link:
Publikacia z oblasti:
Poradie vydania:
1.
Vydavateľ:
MPC, Ševčenkova 11, Bratislava
ISBN:
978-80-8052-480-7
Rok vydania:
2013
Rozsah:
64s.
Elektronická verzia:
Príloha | Veľkosť |
---|---|
Aktívne učenie sa žiakov v CLIL-e | 1,75 MB |
Publikacia pracovisko MPC:
Kód projektu:
Verejná publikácia: