1. vedieť navrhnúť personálnu stratégiu školy alebo školského zariadenia,
2. vedieť vypracovať kompetenčný profil pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca,
3. poznať postup výberu a prijímania zamestnancov do pracovného pomeru, ich adaptácie, profesijného rozvoja a možnosti ukončenia pracovného pomeru,
4. realizovať personálne riadenie v súlade s právnymi predpismi,
5. poznať predpoklady a požiadavky na výkon pracovnej činnosti pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca,
6. vedieť využívať motivačné stratégie a teórie pri zvyšovaní pracovnej výkonnosti zamestnancov školy alebo školského zariadenia,
7. poznať zákonitosti komunikácie a chyby v komunikácii vedúceho zamestnanca v škole alebo v školskom zariadení,
8. poznať zásady efektívneho vedenia pracovných porád,
9. vedieť efektívne riešiť problematiku skrytého vodcovstva v prospech riadenej organizácie,
10. poznať zásady postupu vhodného riešenia konfliktov,
11. poznať typy mediácie, jej princípy, proces a možnosti alternatívneho riešenia konfliktov,
12. vedieť aplikovať jednotlivé fázy mediačného procesu pri riešení školských konfliktov,
13. poznať charakteristiky efektívneho pracovného tímu a spôsoby jeho tvorby a formovania,
14. vedieť uplatniť vhodný postup pri identifikácii a odstraňovaní sociálno-patologických prejavov v správaní na pracovisku,
15. vedieť navrhnúť program adaptačného vzdelávania začínajúcich pedagogických zamestnancov alebo odborných zamestnancov,
16. vedieť vytvoriť, upraviť a posúdiť systém hodnotenia pedagogických zamestnancov alebo odborných zamestnancov,
17. vedieť navrhnúť kritériá a metódy hodnotenia pracovného výkonu pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca a definovať kompetencie pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca,
18. vedieť navrhnúť a posúdiť systém odmeňovania zamestnancov školy alebo školského zariadenia.