psychológ a školský psychológ

Ako čeliť dezinformáciám?

Lektor: 
Mgr. Šnídl
Mgr. Dagmar Čtvrtníčková
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Ako čeliť dezinformáciám?

Lektor: 
Mgr. Šnídl
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Ako čeliť dezinformáciám?

Lektor: 
Mgr. Šnídl
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Mládež a religiozita

Lektor: 
doc. ThDr. PaedDr. Martin Jurašek, PhD.
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Využitie médií v Cirkvi

Lektor: 
doc. ThDr. PaedDr. Martin Jurašek, PhD.
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Poruchy správania sú charakterizované opakovaným a pretrvávajúcim agresívnym a vzdorovitým správaním, ktorým dieťa porušuje sociálne, ale niekedy i právne normy. Dieťa opakovane porušuje sociálne očakávania primerané jeho veku. Poruchy správania sú veľmi široko chápaným pojmom. Veľmi často sa prejavujú v detstve a v období dospievania, v dospelosti sú skôr vzácnosťou. Veľký dopad majú poruchy správania na život dieťaťa a aj na školský výkon žiaka, na jeho učebné výsledky aj rovesnícke vzťahy v školskom prostredí. Ovplyvňujú celý priebeh vyučovacieho procesu.
Škola svojimi internými postupmi a možnosťami, pedagogickými opatreniami môže dieťaťu/žiakovi pomôcť – stretnutiami so školským psychológom, školským špeciálnym alebo sociálnym pedagógom, s podporou výchovného poradcu či koordinátora prevencie. Členovia odborného tímu v škole vedú ostatných pedagógov školy k využitiu najprv všetkých vnútorných zdrojov a možností školy, ako aj k spolupráci s rodinou žiaka, k čomu by mali byť primerane vyškolení a mať zručnosti v individuálnej aj skupinovej práci s takýmto zameraním. Medzi najpodstatnejšie emócie, s ktorými prichádzajú deti a žiaci do školy/zariadenia a s ktorými musia pedagógovia pracovať sú hnev, zúrivosť, podráždenosť, násilníctvo, smútok, žiaľ, osamelosť, skľúčenosť, obavy, nervozita, strach, ohrozenie, panika, radosť, šťastie, uvoľnenosť, prekvapenie, šok, údiv, odpor.

Krátka metodická inšpirácia je zameraná na prezentáciu aktivít na upokojenie detí, rozvíjanie sebakontroly, emocionálneho cítenia a verbálneho i neverbálneho vyjadrovania sa. Takéto aktivity sú nesmierne dôležité pre deti a žiakov s poruchami správania a poruchami emocionality, aby sme u nich navodili pocit spokojnosti, prípadne odreagovania sa od problémových faktorov vyvolávajúcich prejavy porúch správania. Aktivity sú zamerané na formovanie kľúčových kompetencií v oblasti komunikačných kompetencií, spoločenských a občianskych kompetencií, osobnostných a sociálnych kompetencií. Aktivity tiež rozvíjajú osobnosť dieťaťa vo viacerých oblastiach, rozvíjajú emocionálnu inteligenciu a sú zamerané na poznanie a chápanie vlastných emócií.

Profesijné štandardy - portfólio - atestácie odborného zamestnanca

Lektor: 
Mgr. Teťana Ustohalová
PhDr. Jarmila Verbovská
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Rozvoj školy a školského zariadenia s indexom inklúzie

Lektor: 
Mgr. Jana Medvecová
Mgr. Marcel Kurty
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Rozvoj školy a školského zariadenia s indexom inklúzie

Lektor: 
Mgr. Jana Medvecová
Mgr. Marcel Kurty
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Rozvoj školy a školského zariadenia s indexom inklúzie

Lektor: 
Mgr. Jana Medvecová
Mgr. Marcel Kurty
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Rozvoj školy a školského zariadenia s indexom inklúzie

Lektor: 
Mgr. Jana Medvecová
Mgr. Marcel Kurty
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Internet a sociálne siete pod kontrolou

Lektor: 
Ing. arch. Edita Pavúrová, PhD.
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Hodnotenie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

Lektor: 
PaedDr. Jana Verešová, PhD.
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Profesijné štandardy - portfólio - atestácie odborného zamestnanca

Lektor: 
Mgr. Teťana Ustohalová
PhDr. Jarmila Verbovská
Forma podujatia: 
prezenčne