Špecifikovať východiská tvorby inkluzívnej kultúry (klímy, postojov a vzťahov) školy/školského zariadenia, triedy/skupiny.
Tvoriť aktivity rešpektujúce rôznorodosť učebných štýlov, rešpektujúce rôznorodosť vo výchove, vzdelávaní a voľnočasových aktivitách s ohľadom na individuálne špecifiká detí a žiakov.
Vybrať vhodné stratégie vzhľadom na špecifiká skupiny/triedy a zdôvodniť ich výber.
Analyzovať bariéry a stav miery pro-inkluzivity v triede/skupine, v škole/školskom zariadení.
Identifikovať predsudky a stereotypy v kolektíve triedy/skupiny.
Projektovať, realizovať a hodnotiť aktivity na rozvíjanie komunikačných zručností, reflexie a facilitácie, prosociálnosti a na rozvíjanie životných zručností detí a žiakov.
Inovovať výchovno-vzdelávací a intervenčný proces so zámerom tvorby a rozvíjania inkluzívnej kultúry (klímy, postojov a vzťahov) triedy/skupiny.