Hlavný cieľ:
Rozšíriť a inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov na tvorbu inkluzívnej školy/školského zariadenia na úrovni triedy alebo skupiny
Špecifické ciele:
Špecifikovať východiská tvorby inkluzívnej kultúry (pozitívnej klímy, a budovania vzájomných vzťahov všetkých aktérov) školy/školského zariadenia, triedy, skupiny.
Diferencovať rozdiely integrácie a inklúzie vo výchovno-vzdelávacom procese.
Analyzovať kultúru (klímu, postoje a vzťahy) v škole/školskom zariadení, v triede/skupine v súlade so základnými dokumentmi a teoretickými východiskami inkluzívneho vzdelávania a výchovy a s podmienkami tvorby inkluzívneho prostredia.
Pomenovať a vysvetliť dimenzie indexu inklúzie.
Identifikovať a analyzovať možné bariéry inkluzívnej kultúry.
Inovovať výchovno-vzdelávací proces so zámerom tvorby a rozvíjania inkluzívnej kultúry triedy/skupiny.