Hra je zrkadlom kultúry každej ľudskej spoločnosti. S hrou sa stretávame v každodennom živote a považujeme ju za jeho súčasť. Človeka sprevádza po celý život a napĺňa jeho detstvo, mladosť i dospelosť. Je účinným a generáciami overeným pomocníkom pri výchove a vzdelávaní. Výchovný význam hry pramení z jej funkcií, ktoré majú pri formovaní ľudskej osobnosti a jeho aktivity. Cieľom predkladanej publikácie je prostredníctvom hry a hračky poznávať prostredie, učiť sa a meniť tým vnútorné predpoklady na uskutočňovanie ďalších činností. Na základe nej dochádza k uspokojovaniu potrieb dieťaťa. Hru staviame do popredia, pretože sa v materskej škole uplatňuje ako forma organizácie života, prostriedok a metóda. Voľba témy „Hra a hračka ako podporný činiteľ v predprimárnej edukácii“ bola zámerná. V súčasnom období je potrebné venovať viac pozornosti skvalitňovaniu hry a edukácie prostredníctvom hry v predprimárnom vzdelávaní. Publikácia je rozdelená do troch kapitol. Prvá kapitola objasňuje pojmy dieťa predškolského veku a hra. Venujeme sa v nej takisto teoretickej analýze hier a úlohe pedagóga pri hre. Hračku, ktorá je súčasťou hry, a svojpomocne zhotovenú variabilnú učebnú pomôcku „Čarovné paravány“ predstavujeme v druhej kapitole. Edukačné aktivity a námety hrových aktivít v práci s ňou s uvedením využitej literatúry, návrhy a odporúčania pre prax sú zahrnuté v tretej kapitole. Veríme, že poznatky obsiahnuté v publikácii budú pedagogickým zamestnancom materských škôl pri práci s touto učebnou pomôckou slúžiť. Šírené hodnoty pomôžu poznať a hlbšie pochopiť hru detí, vcítiť sa do ich myšlienok a umožniť im plnohodnotne sa hrať, celostne sa rozvíjať, zoznámiť sa so životom a pripraviť sa na vstup do školy.
Príloha | Veľkosť |
---|---|
hra_a_hracka_ako_podporny_cinite-_grigelova-na_webe.pdf | 2,71 MB |