Tento študijný materiál je prvý zo série ôsmich zošitov, ktoré predstavujú obsah vzdelávacích programov Digitálne technológie v materskej škole a Digitálne technológie v materskej škole pre vedúcich pedagogických zamest‐ nancov. Práve preto sa v prvej z jeho troch kapitol venujeme stručnému predstaveniu oboch vzdelávacích progra‐ mov: charakterizujeme úlohu a formy digitálnych technológií v materskej škole (najmä pre deti v predškolskej príprave) a vysvetľujeme, prečo musíme v takejto situácii venovať veľkú pozornosť vzdelávaniu pedagogických pracovníkov a vedúcich pedagogických pracovníkov materských škôl, v tomto prípade budovaniu a rozvoju ich digitálnej gramotnosti. V prvej kapitole tiež vysvetlíme, akú majú oba vzdelávacie programy štruktúru, z akých blokov pozostávajú, ako odporúčame tieto vzdelávania realizovať a ako používať tento študijný materiál. Druhá a tretia kapitola materiálu predstavujú dva vstupné bloky vzdelávania pre pedagogických zamestnancov, a to úvod do práce s obrázkami (teda do práce s grafickým editorom) a úvod do práce s textom v textovom editore. Domnievame sa, že takýto úvod do vzdelávania bude pre účastníkov atraktívny a užitočný, pretože s veľ‐ kou pravdepodobnosťou nadviaže na ich predchádzajúce (aj keď možno iba začiatočnícke) skúsenosti v používaní počítača. V prípade práce s obrázkami sa okrem iného náš prístup spolieha aj na to, že pedagógovia na tomto stupni vzdelávania sú tvoriví a radi kreslia. Potvrdzujú to aj obrázky, ktoré vytvorili – často ako svoje počítačové prvotiny – účastníčky pilotného behu vzdelávania (použili sme ich so súhlasom autoriek v tejto publikácii ako ilustrácie).
Príloha | Veľkosť |
---|---|
digitalne_technologie_v_materskej_skole_1.pdf | 2,46 MB |