V publikácii poukazujeme na potrebu zaraďovania literárneho textu do predškolskej edukácie s dôrazom na rozličné organizačné formy v rámci denného poriadku – hrová činnosť, telovýchovné a relaxačné činnosti, pobyt vonku, edukačné aktivity, záujmové činnosti. Osobitnú pozornosť venujeme poézii, kritériám jej výberu vzhľadom na plánované aktivity, pričom upozorňujeme na niektoré momenty, ktoré sú špecifické pri práci s poéziou vzhľadom na charakter a cieľ organizačnej formy. Máme na mysli rozdielnu prácu s básňou, napríklad pri rannom cvičení a pri odpočinkových činnostiach. Uvedené špecifiká práce s poéziou demonštrujeme na konkrétnych ukážkach so zdôvodnením metodických krokov. Samostatnú a zároveň ťažiskovú časť publikácie tvoria námety na prácu s poéziou v rámci záujmovej činnosti, ale rovnako môžu byť súčasťou edukačných aktivít. Jadrom tvorivej práce s poéziou by vždy mala byť dramatická hra, ktorá nám môže ukázať cestu, ako postupovať pri príprave javiskového tvaru, ak by sa učiteľky rozhodli ich spoločnú tvorivú prácu s deťmi predviesť rodičom alebo iným divákom. Prínos tejto publikácie vidíme v tom, že učiteľky materských škôl, ale aj učiteľky primárneho vzdelávania, vychovávateľky v školskom klube detí a v neposlednom rade aj poslucháči, ktorí sa pripravujú na prácu učiteľky v materskej škole, tu nájdu okrem námetov na metodickú prácu aj teoretické východiská a pedagogicko-didaktické zdôvodnenia, ktoré im pomôžu nájsť istotu v edukačnom procese pri práci s poéziou.
Príloha | Veľkosť |
---|---|
basnicky_v_pohybe_kollarova_final_zal-_na_webe.pdf | 484,86 KB |