C 1.1: získať poznatky o cieľoch, obsahu a štruktúre vzdelávacieho programu, hodnotových východiskách vzdelávania, pravidlách práce a komunikácie na vzdelávaní
C 1.2: získať znalosti o všeobecne záväzných právnych predpisoch vzťahujúcich sa na činnosť predmetovej komisie
C 2.1: vedieť analyzovať školský vzdelávací program, jeho dopad na vzdelávacie oblasti a predmety v rámci predmetovej komisie
C 2.2: vedieť organizovať spoluprácu v procese zmeny, úpravy, revidovania školského vzdelávacieho programu.
C 3.1: vedieť identifikovať základné charakteristiky kultúry vlastnej školy
C 3.2: prehĺbiť zručnosť vybrať vhodné pedagogické stratégie a vyučovacie štýly pre dosahovanie cieľov školy vo väzbe na kultúru školy, vzdelávacie oblasti a predmety v rámci predmetovej komisie
C 3.3: získať schopnosť formulovať zmeny v pedagogických stratégiách predmetovej komisie, ktoré sú potrebné pre dosiahnutie cieľov školy.
C 4.1: poznať funkcie a procedúry pedagogického riadenia v rámci predmetovej komisie ako poradného orgánu riaditeľa školy
C 4.2: vedieť analyzovať obsahový a výkonový štandard
C 4.3: vedieť formulovať ciele vzdelávacích oblastí a predmetov podľa taxonómie cieľov v rámci predmetovej komisie
C 4.4: vedieť vytvoriť postupnosť edukačných aktivít vhodných pre získavanie vedomostí a zručností a edukačných aktivít vhodných pre prejavenie postojov žiakov vo väzbe na ciele vzdelávacích oblastí a predmetov v rámci predmetovej komisie
C 5.1: získať spôsobilosť organizovať spoluprácu pri tvorbe kompetenčného profilu pedagogických zamestnancov v závislosti na rozvojový cieľ školy
C 5.2: vedieť organizovať spoluprácu pri tvorbe systému hodnotenia pedagogických zamestnancov v závislosti na rozvojový cieľ školy
C 5.3: získať spôsobilosť organizovať spoluprácu pri tvorbe a realizácii systému rozvoja pedagogických zamestnancov v závislosti na rozvojový cieľ školy