Človek má prirodzene vrodenú schopnosť hrať sa, napodobňovať, používať rôzne neverbálne, pantomimické i verbálne prostriedky. Človek dokáže prežívať napätie, silné zážitky, emócie. Predškolský vek je významným obdobím vo vývine jedinca. Dieťa v tomto období urobí za svoj život najväčší krok vpred a deje sa tak formou pre neho najprirodzenejšou- hrou. Hrou tu nemáme na mysli len zábavu, ale práve naopak, máme na mysli hru, prostredníctvom ktorej sa rozvíja osobnosť dieťaťa v celej jeho šírke. Jej výhodou je, že dieťa je k hre motivované zvnútra, preto hru vyhľadáva samo, prináša mu radosť, zábavu, uspokojenie... Hra predstavuje pre dieťa predškolského veku základnú činnosť. Je pre dieťa prirodzená, spontánna, predstavuje najdôležitejšiu a najstimulujúcejšiu formu učenia. V hre preberá na seba rôzne role, prostredníctvom ktorých sa pripravuje na životnú realitu. Ak má voľná hra rysy hry dramatické alebo obsahuje témy, ktoré sú pre ne vhodné , môžeme v materských školách plynule a prirodzene prejsť do vedenej hry dramatickej , byť jej predohrou, ktorá učiteľke naznačí, čo deti zaujíma a čo je pre ne významné. Tento prechod medzi hrou voľnou a riadenou je jedným zo špeciálnych rysov dramatickej hry v materskej škole. Dramatická výchova pomáha utvárať vnútorne bohatú osobnosť, vedomú si svojej hodnoty a zároveň otvorenú svetu, schopnú sociálneho porozumenia a spolupráce. Stavia na vlastnej skúsenosti a zážitku a preto je jej účinok hlboký a trvalý. Moja metodická príručka vysvetľuje teoretické východiska problematiky dramatickej výchovy a jej obsahovo – perceptuálne stvárnenie v materských školách.
Príloha | Veľkosť |
---|---|
kavaschova_-_namety_na_td.pdf | 690,83 KB |