Multikultúrna výchova je v súčasnom období neoddeliteľnou súčasťou vzdelávania detí a mládeže. Už od predškolského veku je dôležité rozvíjať u detí schopnosti vedieť sa pohybovať v sociokultúrne rôznorodom prostredí a od útleho veku ich pripravovať na stretnutia s odlišnými ľuďmi. V práci sa zaoberáme multikultúrnou výchovou a možnosťami jej zaradenia do edukačného procesu v predprimárnom vzdelávaní, prihliadnuc na rozvojové možnosti detí tohto veku. Prezentujeme multikultúrnu výchovu v kontexte Štátneho vzdelávacieho programu ISCED – 0 predprimárne vzdelávanie ako prierezovú tému. Zameriavame sa na zmysel, obsah a ciele multikultúrnej výchovy a objasňujeme jej základné pojmy a princípy. Charakterizujeme rozvíjanie kompetencií dieťaťa, ktoré budú tvoriť predpoklady na rozvoj medzikultúrnej tolerancie v jeho ďalšom vývine v kontexte vzdelávacích štandardov ISCED 0 predprimárne vzdelávanie. Zameriavame sa na metódy a stratégie, prostredníctvom ktorých bude edukácia smerovať k rozvíjaniu interkultúrnych kompetencií dieťaťa v jednotlivých organizačných zložkách. Ponúkame edukačné aktivity, ktorých cieľom bude v osobnosti dieťaťa budovať predpoklady na úspešné a systematické pôsobenie multikultúrnej výchovy, ktorá bude cieľavedome rozvíjať medzikultúrne pochopenie a toleranciu u detí.
Príloha | Veľkosť |
---|---|
multikulturna_vychova_v_predprimarnom_vzdelavani_iveta_senselova-s_isbn.pdf | 478,51 KB |