Hudobno-dramatické činnosti v materskej škole

Hudobno-dramatické projekty patria v materských školách (ale aj v základných školách, školských kluboch detí a iných zariadeniach) k obľúbeným činnostiam. Často sa využívajú v rámci hudobných alebo literárno-dramatických didaktických aktivít, nezriedka aj s presahom do ďalších (nasledujúcich) aktivít, prípadne aj do viacdenných projektov. Stretávame sa aj so situáciou, keď sa úspešné hudobno-dramatické projekty stávajú podkladom pre vznik detských pásem, predstavení a muzikálov. Umožňuje to skutočnosť, že hudobno-dramatické projekty sú pre deti atraktívne spojením hudby, spevu, pohybu, obrazu, priestoru a ďalších prvkov, ktoré sú samy osebe pre deti zaujímavé. Hudobno-dramatické projekty môžu predstavovať výborný prvok pri pestovaní kladného vzťahu dieťaťa k umeniu, k hudbe, ako aj vhodný nástroj osobnostného a sociálneho rozvoja detí predškolského veku. Zámerom autoriek publikácie je načrtnúť možnosti prepojenia hudobného a dramatického umenia v dimenziách materskej školy, prezentovať postup pri tvorbe hudobno-dramatického projektu a v neposlednom rade priblížiť možno aj niektoré menej tradičné formy hudobných a dramatických činností, ktoré sa dajú úspešne využiť pri výstavbe hudobno-dramatického projektu. Obsahom publikácie je vymedzenie základných hudobno-dramatických činností, ich charakteristika a konkrétne praktické ukážky. Súčasťou publikácie je aj náčrt základných dramatických činností a návrh ich uplatnenia v hudobno-dramatických projektoch. Publikácia obsahuje návrh 5 hudobno-dramatických projektov, ktoré ponúkajú rôznorodé hudobnodramatické aktivity integrované do základných tém. Napriek snahe autoriek o čo najkomplexnejšie poňatie problematiky si autorky uvedomujú nevyčerpateľnosť témy. Fenomén ľudskej osobnosti – tvorivosť – v teórii, ale najmä v praxi prináša a veríme, že aj v budúcnosti prinesie ďalšie nové typy aktivít a námetov. Veríme však, že predložená publikácia naplní zámer autoriek a bude predstavovať inšpiráciu pre učiteľky v praxi materských škôl.

Autori: 
Janette Gubricová, Oľga Pappová 2014
Publikacia z oblasti: 
Poradie vydania: 
1.
Vydavateľ: 
MPC, Ševčenkova 11, Bratislava
Rok vydania: 
2014
Rozsah: 
83s.
Elektronická verzia: 
Publikacia pracovisko MPC: 
Kód projektu: 
Verejná publikácia: 
Odporúčaná na samoštúdium: