Komplexný rozvoj osobnosti dieťaťa predškolského veku v podmienkach predškolskej edukácie predpokladá u učiteľov materských škôl realizáciu rôznych edukačných aktivít cieľovo zameraných na získavanie edukačne hodnotných skúseností pri poznávaní sveta a sociokultúrnej reality. Metodické postupy a konkrétne podnety stimulujúce aktivitu a poznávanie detí sú determinované nápaditosťou a kreativitou každého učiteľa. Ako môžu pomôcť rozprávky a príbehy deťom pri poznávaní sveta? Odpoveď na uvedenú otázku ponúkajú autorky vo svojej knihe na základe dlhoročných skúseností získaných priamo v podmienkach edukačnej praxe materskej školy. Uvedená kniha je určená pedagógom predprimárneho vzdelávania, ktorí hľadajú nové podnety s cieľom rozvíjať osobnosť detí komplexne. Je zameraná na obohatenie kurikula a vzdelávacích postupov uplatňovaných v materských školách. Spracovaný obsah ponúka rôzne možnosti využitia literárnych textov, rozprávok a príbehov v oblasti environmentálnej výchovy a pri stimulácii rozvoja reči. Ponúkaná kniha je praktickou ukážkou, ako vytvárať hrové aktivity plné tvorivosti, voľnosti a radosti s možnosťou sebarealizácie detí. Ponúka možnosti zefektívnenia procesu edukácie v materských školách, možnosti celostného osobnostného rozvoja detí v priaznivej atmosfére dôvery a otvorenej komunikácie. Umožňuje pedagogickým zamestnancom obohatiť bežný program o aktivity rozvíjajúce jednotlivé stránky osobnosti detí. Zameriava sa na rozvoj kognitívnych schopností, stimuluje emocionalitu, interpersonálne a komunikačné kompetencie dieťaťa predškolského veku.
Príloha | Veľkosť |
---|---|
ako_pomahaju_rozpravky_a_pribehy_poznavat_svet_ii_-_na_webe.pdf | 995,72 KB |