Ako pomáhajú rozprávky a príbehy poznávať svet II

Komplexný rozvoj osobnosti dieťaťa predškolského veku v podmienkach predškolskej edukácie predpokladá u učiteľov materských škôl realizáciu rôznych edukačných aktivít cieľovo zameraných na získavanie edukačne hodnotných skúseností pri poznávaní sveta a sociokultúrnej reality. Metodické postupy a konkrétne podnety stimulujúce aktivitu a poznávanie detí sú determinované nápaditosťou a kreativitou každého učiteľa. Ako môžu pomôcť rozprávky a príbehy deťom pri poznávaní sveta? Odpoveď na uvedenú otázku ponúkajú autorky vo svojej knihe na základe dlhoročných skúseností získaných priamo v podmienkach edukačnej praxe materskej školy. Uvedená kniha je určená pedagógom predprimárneho vzdelávania, ktorí hľadajú nové podnety s cieľom rozvíjať osobnosť detí komplexne. Je zameraná na obohatenie kurikula a vzdelávacích postupov uplatňovaných v materských školách. Spracovaný obsah ponúka rôzne možnosti využitia literárnych textov, rozprávok a príbehov v oblasti environmentálnej výchovy a pri stimulácii rozvoja reči. Ponúkaná kniha je praktickou ukážkou, ako vytvárať hrové aktivity plné tvorivosti, voľnosti a radosti s možnosťou sebarealizácie detí. Ponúka možnosti zefektívnenia procesu edukácie v materských školách, možnosti celostného osobnostného rozvoja detí v priaznivej atmosfére dôvery a otvorenej komunikácie. Umožňuje pedagogickým zamestnancom obohatiť bežný program o aktivity rozvíjajúce jednotlivé stránky osobnosti detí. Zameriava sa na rozvoj kognitívnych schopností, stimuluje emocionalitu, interpersonálne a komunikačné kompetencie dieťaťa predškolského veku.

Autori: 
Margita Mikušová, Mgr. Anna Neubauer
Publikacia z oblasti: 
Poradie vydania: 
2.
Vydavateľ: 
MPC, Ševčenkova 11, Bratislava
Rok vydania: 
2014
Rozsah: 
48s.
Elektronická verzia: 
Publikacia pracovisko MPC: 
publikacia recenzenti: 
doc. PhDr. Oľga Zápotočná, CSc.
Mgr. Daniela Kollárová
Kód projektu: 
Verejná publikácia: 
Odporúčaná na samoštúdium: