Využívanie informačných technológií Aplikovaných v matematických predstavách

Aktuálnosť tejto témy je zdôraznená čoraz častejším využívaním počítača v edukačnom procese v rámci modernizácie výučby. Počítač je prezentovaný ako prostriedok efektívneho získavania najnovších informácií, styku s reálnymi podmienkami praxe, ako zdroj inšpirujúcich podnetov, možnosti diskusie a pod. Zmyslom tejto práce je analýza danej problematiky, ktorá má prispieť k inovácii edukačného procesu, využívajúc počítač ako informačný a komunikačný zdroj. Prínos vidíme v prieskume o využívaní edukačných programov KidSmart, ktoré poskytnú informáciu o efektívnosti premeny informácie na vedomosti dieťaťa predškolského veku aplikovaním v jeho samostatnej práci prostredníctvom počítača. Zaujíma nás vznik a vývin matematických predstáv a pojmov dieťaťa v predškolskom veku, utváranie základných predstáv o množstve predmetov a javov, o ich umiestnení v priestore a čase, o celku a jeho častiach; predstava prirodzeného čísla, pojmy súvisiace s prirodzeným číslom a metódy ich rozvoja, propedeutika číselných operácií v kontextových úlohách; utváranie základných predstáv o priestore, veľkosti a tvare; formovanie matematických predstáv pomocou hry, manipuláciou a činnosťou; rozvíjanie matematickej terminológie v predškolskom veku dieťaťa; počítačové programy na rozvoj matematických predstáv detí v predškolskom veku.

Autori: 
Gabriela Strýčková
Publikacia z oblasti: 
Poradie vydania: 
1.
Vydavateľ: 
MPC, Ševčenkova 11, Bratislava
Rok vydania: 
2014
Rozsah: 
69s.
Publikacia pracovisko MPC: 
Kód projektu: 
Verejná publikácia: 
Odporúčaná na samoštúdium: