Aktuálnosť tejto témy je zdôraznená čoraz častejším využívaním počítača v edukačnom procese v rámci modernizácie výučby. Počítač je prezentovaný ako prostriedok efektívneho získavania najnovších informácií, styku s reálnymi podmienkami praxe, ako zdroj inšpirujúcich podnetov, možnosti diskusie a pod. Zmyslom tejto práce je analýza danej problematiky, ktorá má prispieť k inovácii edukačného procesu, využívajúc počítač ako informačný a komunikačný zdroj. Prínos vidíme v prieskume o využívaní edukačných programov KidSmart, ktoré poskytnú informáciu o efektívnosti premeny informácie na vedomosti dieťaťa predškolského veku aplikovaním v jeho samostatnej práci prostredníctvom počítača. Zaujíma nás vznik a vývin matematických predstáv a pojmov dieťaťa v predškolskom veku, utváranie základných predstáv o množstve predmetov a javov, o ich umiestnení v priestore a čase, o celku a jeho častiach; predstava prirodzeného čísla, pojmy súvisiace s prirodzeným číslom a metódy ich rozvoja, propedeutika číselných operácií v kontextových úlohách; utváranie základných predstáv o priestore, veľkosti a tvare; formovanie matematických predstáv pomocou hry, manipuláciou a činnosťou; rozvíjanie matematickej terminológie v predškolskom veku dieťaťa; počítačové programy na rozvoj matematických predstáv detí v predškolskom veku.
Príloha | Veľkosť |
---|---|
stryckova_vyuzivanie-informacnych-technologii-aplikovanych-v-mp-_na_webe.pdf | 1,68 MB |