Didaktické podporovanie Autonómnosti, kompetentnosti a kolaboratívnosti Učiacich sa subjektov v učiacej sa skupine

Edukačný materiál prezentuje koncept skúmania sociálnych reprezentácií dvoch dôležitých konštruktov – autonómnosť dieťaťa a kompetentnosť dieťaťa – u učiteľov predprimárneho vzdelávania. Zameriavame sa na problematiku rozvíjania autonómnosti a kompetentnosti dieťaťa/detí z pohľadu učiteľov materských škôl v Srbsku a na Slovensku. Úvodné teoretické kapitoly opisujú a sumarizujú teoretické poznatky o autonómnosti a kompetentnosti dieťaťa z pohľadu jednotlivých vedeckých diskurzov. Prezentujú evalváciu ako integrálnu súčasť procesu výučby a diagnostikovanie ako predmet evalvácie. V empirickej časti opisujeme samotnú realizáciu kvalitatívneho skúmania sociálnych reprezentácií zmienených konštruktov, podmienky, proces, zistenia a výsledky tohto skúmania. V empirickej časti sme využili fókusové skupiny. V edukačnom materiáli predkladáme prehľad reprezentácií zmieňovaných a vzájomne súvisiacich konštruktov, ktoré tematizovali samotní aktéri v realizovaných fókusových skupinách. Takmer úplne sme zachovali ich jazyk, prípadne sme niektoré prehovory obozretne skrátili tak, aby ich zmysel a kontext zostali ponechané. Výpovede – výroky učiteľov materských škôl, ktorí boli účastníkmi fókusových skupín, sme vytriedili podľa diskutovaných tém. Následne sme vytvorili systém kategorizácie. Pri zisteniach, ktoré sa nám ukázali ako pozoruhodné, sa pokúšame o vlastnú interpretáciu, ktorú považujeme za jednu z perspektív nazerania na skúmanú tému.

Autori: 
Eva Severini
Publikacia z oblasti: 
Poradie vydania: 
1.
Vydavateľ: 
MPC, Ševčenkova 11, Bratislava
Rok vydania: 
2014
Rozsah: 
70s.
Elektronická verzia: 
PrílohaVeľkosť
PDF icon severini_-_na_webe.pdf999,42 KB
Publikacia pracovisko MPC: 
Kód projektu: 
Verejná publikácia: 
Odporúčaná na samoštúdium: