Cieľom tohto dokumentu je poskytnúť metodické poradenstvo pre tých, ktorí pracujú s deťmi v predškolských zariadeniach. Zamestnanci ho môžu využiť na analýzu a rozvoj programov vzdelávania a na podporu osvedčených postupov. Poradenstvo definuje rozsah možností a príležitostí na vzdelávanie, ktoré by mali byť poskytnuté predškolským deťom v rámci hry a ďalších aktivít. Termín „predškolské deti“ zahŕňa deti navštevujúce určité zariadenie pred nástupom do základnej školy. Týmito zariadeniami môžu byť denné centrá, cirkevné spoločenstvá, spoločenské ihriská, materské školy a materské školy spojené so základnými školami. Termín „školská osnova“ zahŕňa opis plánovania aktivít, ktoré sú vhodné pre tieto deti. Rady môžu pomôcť zamestnancom rozvíjať a rozširovať skúsenosti detí, aby sa z nich stali sebaistejší, horlivejší a nadšenejší žiaci dobre pripravení na začiatok povinnej školskej dochádzky, počas ktorej ich skúsenosti s učením vhodne nadviažu na metódy používané v predškolskej fáze. Informácie o predpokladanom pokroku detí v učení sú na konci predškolského obdobia špecifikované pre každú oblasť osnovy. Aj keď sa každé dieťa vyvíja iným tempom a úspechy detí sa môžu líšiť, všetky deti by mali mať možnosť absolvovať vzdelávací program, ktorý im umožňuje príslušný pokrok v učení a dosiahnutí plného potenciálu. Niektoré deti budú pracovať lepšie, ako sa očakávalo, zatiaľ čo iné budú potrebovať podporu, aby uspeli; príležitostne môže táto podpora zahŕňať pomôcky alebo prispôsobené vybavenie. Vedenie by nemalo byť vnímané ako cieľ sám osebe, ale malo by byť použité na podporu úsilia zamestnancov v ich skúmaní, vývoji a zlepšovaní existujúcich podmienok.
![](https://archiv.mpc-edu.sk/sites/default/files/publikacie/obrazky/kurcikova-vyznam-a-vyuzivanie-pracovnych-listov_-_na_webe_1_0.png)