Cieľom tohto dokumentu je poskytnúť metodické poradenstvo pre tých, ktorí pracujú s deťmi v predškolských zariadeniach. Zamestnanci ho môžu využiť na analýzu a rozvoj programov vzdelávania a na podporu osvedčených postupov. Poradenstvo definuje rozsah možností a príležitostí na vzdelávanie, ktoré by mali byť poskytnuté predškolským deťom v rámci hry a ďalších aktivít. Termín „predškolské deti“ zahŕňa deti navštevujúce určité zariadenie pred nástupom do základnej školy. Týmito zariadeniami môžu byť denné centrá, cirkevné spoločenstvá, spoločenské ihriská, materské školy a materské školy spojené so základnými školami. Termín „školská osnova“ zahŕňa opis plánovania aktivít, ktoré sú vhodné pre tieto deti. Rady môžu pomôcť zamestnancom rozvíjať a rozširovať skúsenosti detí, aby sa z nich stali sebaistejší, horlivejší a nadšenejší žiaci dobre pripravení na začiatok povinnej školskej dochádzky, počas ktorej ich skúsenosti s učením vhodne nadviažu na metódy používané v predškolskej fáze. Informácie o predpokladanom pokroku detí v učení sú na konci predškolského obdobia špecifikované pre každú oblasť osnovy. Aj keď sa každé dieťa vyvíja iným tempom a úspechy detí sa môžu líšiť, všetky deti by mali mať možnosť absolvovať vzdelávací program, ktorý im umožňuje príslušný pokrok v učení a dosiahnutí plného potenciálu. Niektoré deti budú pracovať lepšie, ako sa očakávalo, zatiaľ čo iné budú potrebovať podporu, aby uspeli; príležitostne môže táto podpora zahŕňať pomôcky alebo prispôsobené vybavenie. Vedenie by nemalo byť vnímané ako cieľ sám osebe, ale malo by byť použité na podporu úsilia zamestnancov v ich skúmaní, vývoji a zlepšovaní existujúcich podmienok.
Kurikulárna príručka pre predškolské vzdelávanie
Autori:
Ing. Laura Veľká
Publikacia z oblasti:
Poradie vydania:
1.
Vydavateľ:
MPC, Ševčenkova 11, Bratislava
Rok vydania:
2014
Rozsah:
26s.
Elektronická verzia:
Publikacia pracovisko MPC:
Kód projektu:
Verejná publikácia:
Odporúčaná na samoštúdium: