Komunikácia je v živote ľudí jedným z najvýznamnejších činiteľov ich činorodej práce. Môžeme konštatovať, že v každodennej ľudskej činnosti, ktorá predpokladá akýkoľvek typ spolupráce, je to práve komunikácia, ktorá zohráva funkciu zjednocujúceho prvku a zároveň aj funkciu nástroja usmerňovania spoločného úsilia zainteresovaných jednotlivcov. Témou je „Komunikácia ako činiteľ efektívneho riadenia materskej školy“, ktorá vznikla z potreby riešiť problematiku komunikácie v školách. Želaním každého človeka je otvorená, úprimná a predovšetkým efektívna komunikácia. Publikácia sa člení na teoretickú a praktickú časť. V teoretickej časti sa venujeme objasneniu základných pojmov – manažment, riadenie a rozhodovanie. Vymedzujeme štýly riadenia, rozhodovania a nezabúdame na špecifiká riadenia školy a predpoklady úspechu. Zaoberáme sa osobnosťou riaditeľa, vlastnosťami osobnosti a typmi v súvislosti s riadením, poukazujeme na význam klímy v škole, druhy a vplyv riaditeľa pri jej vytváraní, približujeme teoretické vymedzenia komunikácie v odbornej literatúre. V praktickej časti prinášame modelové situácie s riešením, konkrétne skúsenosti pri riadení školy a s tým súvisiacu komunikáciu v internom prostredí a s externým prostredím. Zároveň ponúkame aktivity na podporovanie a precvičovanie komunikačných zručností, zistenia z prieskumu, návrhy a odporúčania pre prax. Predpokladáme, že poznatky obsiahnuté v publikácii môžu slúžiť manažmentu škôl i jej zamestnancom pri uplatňovaní efektívnej komunikácie. Spoločné hodnoty v komunikácii môžu pozitívnym spôsobom ovplyvniť celkovú kultúru školy i vnímanie okolia. Publikácia môže byť návodom, ako riešiť problematiku komunikácie v školách, za účelom zefektívniť nielen riadiaci proces, ale i práce všetkých zainteresovaných zamestnancov a odhaliť skryté rezervy v komunikácii prebiehajúcej vo vnútri organizácie i navonok.
Príloha | Veľkosť |
---|---|
komunikacia_ako_inite_efektivneho_grigelova_korektura_zalomene.pdf | 2,64 MB |