K tvorbe tejto didaktickej pomôcky pre deti a učiteľku ma inšpiroval veršovaný text o kolobehu vody v prírode, ktorý som pred rokmi napísala a používala ako súčasť rôznych literárno-dramatických a tanečno-pohybových aktivít zameraných na rozvoj tvorivej dramatiky. Postupným nadobúdaním poznatkov o problematike rozvoja predčitateľskej gramotnosti detí predškolského veku vznikol aj epický text a čierno-biele ilustrácie čítacej knihy, ktorú som začala využívať vo svojej práci s deťmi. Pri tvorbe pracovných dosiek som vychádzala z teoretických poznatkov obsiahnutých v literatúre, ktorá sa venuje didaktickým prostriedkom výučby. Ide o učebnú pomôcku, ktorá má charakter literárnej pomôcky. Obsahová náplň vychádza z teórie sociálneho konštruktivizmu, ktorá priebeh učenia v predškolskom veku charakterizuje ako prechod od spontánneho k reaktívnemu učeniu, a zároveň stavia na integrácii jazyka a myslenia, ktoré sa realizujú vo význame slova. Podstatným prostriedkom je text. Pracovné dosky obsahujú čítaciu knihu s epickým a veršovaným textom, pracovné listy, brožúru Nápadník, puzzle a pexeso.
Príloha | Veľkosť |
---|---|
kolobeh_vody_v_prirode_zal_-_na_webe.pdf | 4,68 MB |