1.1 poznať význam pojmov kvalita vzdelávania, kvalita školy alebo školského zariadenia, systémy, modely a princípy riadenia kvality uplatňované v školstve, charakterizovať požiadavky vo vzťahu k zisteniam z národných a medzinárodných meraní,
1.2 určiť očakávanú kvalitu procesov a určiť možnosti zvyšovania kvality procesov školy a školského zariadenia,
1.3 poznať význam pojmov, ktoré sa týkajú problematiky evalvácie a autoevalvácie (rozlíšiť evalváciu a autoevalváciu, pomenovať ich charakteristické znaky, výhody a nevýhody),
1.4 identifikovať oblasti autoevalvácie školy alebo školského zariadenia a určiť užívateľov výsledkov autoevalvácie,
1.5 poznať ciele autoevalvácie, kritériá autoevalvácie a indikátory autoevalvácie,
1.6 vedieť navrhnúť metódy autoevalvácie a techniky autoevalvácie podľa cieľových skupín, vybrať alebo navrhnúť vlastné autoevalvačné nástroje,
1.7 navrhnúť autoevalvačný plán na jeden školský rok,
1.8 vedieť zrealizovať zber údajov vo vybranej oblasti podľa autoevalvačného plánu,
1.9 vedieť spracovať a vyhodnotiť získané údaje,
1.10 vedieť interpretovať zistenia a výsledky z autoevalvačného procesu alebo spracovať autoevalvačnú správu a navrhnúť opatrenia na zlepšenie stavu,
1.11 vedieť správne navrhnúť organizačnú štruktúru školy alebo školského zariadenia,
1.12 poznať zásady rozvrhnutia práce pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov,
1.13 poznať organizáciu školského roka,
1.14 poznať zásady vedenia pedagogickej dokumentácie a ďalšej dokumentácie a jej kontroly.