1.1 Poznať, pochopiť a implementovať a v riadiacej praxi využívať prístup založený na pozitívnom prijatí seba a iných, empatickom porozumení a súlade.
1.2 Predchádzať syndrómu vyhorenia a jeho príčinám, sociálno-patologickým prejavom v správaní a nežiaducej záťaži vyvolanej stresom.
1.3 Poznať svoj dominantný štýl vedenia a záložný štýl vedenia, poznať jeho výhody a nevýhody a jeho vplyv na budovanie efektívneho pracovného tímu.
1.4 Vedieť efektívne plánovať a organizovať svoj čas a udržiavať rovnováhu medzi prácou a osobným životom.
1.5 Poznať význam stotožnenia sa s organizáciou.
1.6 Riadiť sa princípmi manažérskej etiky.
1.7 Poznať zásady spoločenskej etikety a protokolu a využívať ich v riadiacej praxi.
1.8 Mať základné zručnosti a spôsobilosti potrebné na vlastnú profesionálnu prezentáciu na verejnosti, najmä v styku so zákonnými zástupcami detí a žiakov, partnermi školy alebo školského zariadenia alebo v masmediálnych komunikačných prostriedkoch.