Metodický materiál pre pedagógov materskej školy

Integrácia alebo začlenenie detí so zdravotným znevýhodnením je pre pedagógov známy pojem. Pre mnohých z nich je to bežná vec, s ktorou sa denne stretávajú. Patrím k nim aj ja. Stále v nej objavujem nové a nové možnosti, ktoré ponúka. Je to nikdy nekončiaci sa proces a možno ho kedykoľvek vylepšiť. Aj táto publikácia chce byť malým príspevkom k poukázaniu na to, ako sa dá proces začlenenia efektívne realizovať a vylepšovať – v prvom rade proinkluzívnym myslením a vytváraním podmienok tam, kde ešte prostredie nie je prispôsobené pre všetkých. Manuál chce byť pre pedagógov bežných materských škôl (MŠ) súhrnom teoretických vedomostí, ktoré sú dostupné v odbornej literatúre, ale aj praktických rád a skúseností zo slovenských materských škôl. Chce priniesť nové inšpirácie a podnety, aby ich tvorivosť flexibilných pedagógov vedela zužitkovať a premeniť na osoh slovenskej spoločnosti. Ak pomôže objasniť potrebu inkluzívneho myslenia v našej spoločnosti alebo prispeje k efektívnejšiemu začleneniu určitého dieťaťa, bude mi potešením, ak sa o tom budem môcť dozvedieť. Prajem vám všetkým, ktorí chcete prispieť k zefektívneniu procesu začlenenia akéhokoľvek dieťaťa, aby ste v tejto zmysluplnej práci vedeli nájsť krásu rôznorodosti, ktorú spoluvytvára každý z nás, nielen tí, ktorí sú viditeľnejšie iní.

Autori: 
Terézia Drdulová
Publikacia z oblasti: 
Poradie vydania: 
1.
Vydavateľ: 
MPC, Ševčenkova 11, Bratislava
Rok vydania: 
2014
Rozsah: 
94s.
Elektronická verzia: 
Publikacia pracovisko MPC: 
Kód projektu: 
Verejná publikácia: 
Odporúčaná na samoštúdium: