V hudbe, podobne ako v ďalších umelecko-výchovných činnostiach, nachádzame (mali by sme nachádzať) psychofyzické uvoľnenie, a to rovnako v úlohe pasívneho príjemcu, aktívneho interpreta alebo aj v expresívnej rovine, prostredníctvom vlastnej tvorby. Hudba má veľmi blízko k dramatickému, teda aj slovesnému umeniu. V publikácii sa snažíme poukázať na variabilnosť umelecko-výchovných činností, ktoré môžeme integrovať do hudobných činností – speváckych, percepčných, inštrumentálnych, hudobno-pohybových, a to tak, aby sme rozvíjali hudobnosť a hudobné cítenie detí. Osobitnú pozornosť venujeme výrazovým hudobným prostriedkom, aby sme poukázali na ich súvislosť s jazykovou rovinou, resp. s možnosťami stimulácie jazykovej gramotnosti. V druhej časti publikácie predostierame čitateľovi hudobné činnosti a ich prepojenie s dramatickou hrou, so slovom (jazykové a literárne činnosti), hrou s výtvarnom (hra s výtvarným materiálom, predmetmi, svetlom, tieňom) a pod. Čitateľ tu nájde podnety na prácu s textom, melódiou, rytmom, piesňou pre dramatickú hru a ďalšie umeleckovýchovné činnosti. Okrem jednotlivých cvičení ponúkame v publikácii aj námet na projekt ako možný postup, ktorý môže čitateľa inšpirovať k tvorbe vlastného hudobnodramatického projektu. Predložená publikácia je určená prioritne učiteľkám materskej školy, ale zároveň je vhodným odborno-metodickým materiálom pre učiteľky primárneho stupňa vzdelávania, vychovávateľov v školskom klube detí a v neposlednom rade ju odporúčame ako študijný materiál poslucháčom študijných odborov učiteľstvo pre materské školy, primárne vzdelávanie a hudobno-dramatický odbor pre základné umelecké školy.
Príloha | Veľkosť |
---|---|
![]() | 563,86 KB |
