Hudobno-dramatický projekt v materskej škole

V hudbe, podobne ako v ďalších umelecko-výchovných činnostiach, nachádzame (mali by sme nachádzať) psychofyzické uvoľnenie, a to rovnako v úlohe pasívneho príjemcu, aktívneho interpreta alebo aj v expresívnej rovine, prostredníctvom vlastnej tvorby. Hudba má veľmi blízko k dramatickému, teda aj slovesnému umeniu. V publikácii sa snažíme poukázať na variabilnosť umelecko-výchovných činností, ktoré môžeme integrovať do hudobných činností – speváckych, percepčných, inštrumentálnych, hudobno-pohybových, a to tak, aby sme rozvíjali hudobnosť a hudobné cítenie detí. Osobitnú pozornosť venujeme výrazovým hudobným prostriedkom, aby sme poukázali na ich súvislosť s jazykovou rovinou, resp. s možnosťami stimulácie jazykovej gramotnosti. V druhej časti publikácie predostierame čitateľovi hudobné činnosti a ich prepojenie s dramatickou hrou, so slovom (jazykové a literárne činnosti), hrou s výtvarnom (hra s výtvarným materiálom, predmetmi, svetlom, tieňom) a pod. Čitateľ tu nájde podnety na prácu s textom, melódiou, rytmom, piesňou pre dramatickú hru a ďalšie umeleckovýchovné činnosti. Okrem jednotlivých cvičení ponúkame v publikácii aj námet na projekt ako možný postup, ktorý môže čitateľa inšpirovať k tvorbe vlastného hudobnodramatického projektu. Predložená publikácia je určená prioritne učiteľkám materskej školy, ale zároveň je vhodným odborno-metodickým materiálom pre učiteľky primárneho stupňa vzdelávania, vychovávateľov v školskom klube detí a v neposlednom rade ju odporúčame ako študijný materiál poslucháčom študijných odborov učiteľstvo pre materské školy, primárne vzdelávanie a hudobno-dramatický odbor pre základné umelecké školy.

Autori: 
Dana Kollárová
Publikacia z oblasti: 
Poradie vydania: 
1.
Vydavateľ: 
MPC, Ševčenkova 11, Bratislava
Rok vydania: 
2014
Rozsah: 
46s.
Elektronická verzia: 
Publikacia pracovisko MPC: 
Kód projektu: 
Verejná publikácia: 
Odporúčaná na samoštúdium: