Edukačné aktivity z matematicko-logickej podoblasti aplikované pri pobyte detí vonku

Okolitý svet a matematika sú navzájom úzko späté a nedajú sa oddeliť. S číslami, tvarmi i telesami sa stretávajú deti od najútlejšieho veku pri rôznych činnostiach a hrách. Dieťa počas predprimárneho vzdelávania vstupuje do kráľovstva matematiky za pomoci pedagóga. Predškolská edukácia by mala uľahčiť dieťaťu jeho ďalšie vzdelávanie. Poznatky a vedomosti z matematicko-logickej podoblasti, ktoré získajú v materskej škole, budú potrebovať pre úspešné zvládnutie nástupu do základnej školy. Preto je potrebné poskytnúť deťom dostatok podnetov na osvojenie si elementárnych poznatkov z tejto oblasti. Metodická príručka, ktorá nesie názov Edukačné aktivity z matematicko-logickej podoblasti pri pobyte detí vonku, je zameraná na problematiku utvárania a rozvíjania matematických predstáv v predškolskom veku. Cieľom tejto práce bolo zhromaždiť informácie o edukačných aktivitách zameraných na rozvoj matematicko-logickej podoblasti a upriamiť pozornosť pedagógov na zaraďovanie týchto aktivít počas pobytu detí vonku. Predostreli sme pedagogickej verejnosti konkrétne edukačné aktivity, prostredníctvom ktorých je možné rozvíjať základné matematické predstavy u detí v predprimárnej edukácii. Príručka je rozdelená na dve časti. V teoretickej časti sme sa opierali o názory a skúsenosti odborníkov z oblasti pedagogiky a psychológie. Osobitnú pozornosť venujeme v prvej podkapitole matematicko-logickej podoblasti ako jednej z viacerých vzdelávacích oblastí rozvoja osobnosti dieťaťa rozpracovanej v ŠVP – ISCED 0. V druhej podkapitole pojednávame o organizačných formách predprimárnej edukácie. Zameriavame sa na edukačné aktivity a pobyt vonku, ktorý je dôležitou a nenahraditeľnou súčasťou denného poriadku v materskej škole. Vyzdvihujeme možnosť rozvíjania a osvojovania si základných matematických pojmov a operácií počas tejto organizačnej formy dňa. Druhá časť obsahuje konkrétne edukačné aktivity z matematicko-logickej podoblasti pri pobyte vonku, ktoré sme navrhli a rozdelili podľa použitej expozičnej metódy v jednotlivých aktivitách. Dúfame, že implementácia týchto aktivít do predprimárnej edukácie bude pre deti aj pedagógov prínosom.

Autori: 
Edita Šimčíková – Liana Szilagyiová
Publikacia z oblasti: 
Poradie vydania: 
1.
Vydavateľ: 
MPC, Ševčenkova 11, Bratislava
Rok vydania: 
2014
Rozsah: 
42s.
Elektronická verzia: 
PrílohaVeľkosť
PDF icon em_simcikova_-_szilagyiova-_na_webe.pdf641,29 KB
Publikacia pracovisko MPC: 
Kód projektu: 
Verejná publikácia: 
Odporúčaná na samoštúdium: