Ako rozvíjať priestorovú predstavivosť v materskej škole I.

Priestorová predstavivosť a jej rozvíjanie je tematika aktuálna a uznávaná aj v medzinárodnom meradle. Má význam pri rozvíjaní osobnosti dieťaťa, je mimoriadne dôležitá pri zapamätávaní, teda aj pri učení sa, je základom všetkých tvorivých činností. Treba oceniť, že jej venuje pozornosť aj Metodicko-pedagogické centrum prostredníctvom akreditovaného vzdelávacieho programu (VP) Orientácia v priestore a priestorová predstavivosť v predprimárnom vzdelávaní. Ako garantke tohto vzdelávacieho programu a autorke obsahu vzdelávania mi veľmi záležalo na jeho čo najkvalitnejšej realizácii. Je potešiteľné, že pedagogičky z materských škôl prejavili o vzdelávanie veľký záujem, počas ktorého boli aktívne, iniciatívne a tvorivé. Podmienky absolvovania vzdelávania – záverečnú prácu, záverečnú prezentáciu a dištančné úlohy – všetky splnili. Vo svojich prácach dokázali, že vedia dôsledne aplikovať poznatky zo vzdelávania v práci s deťmi. Niektoré práce znamenali reprodukciu alebo rozšírenú reprodukciu získaných poznatkov. Zaznamenali sme však aj mnoho prác, ktoré obsahovali nové, originálne úlohy, ktorými u detí rozvíjali tvorivosť a priestorovú predstavivosť. Patrí im za to ocenenie a veľké uznanie. Niektoré z prác budú uvedené v jednotlivých kapitolách. Cenným pedagogickým výsledkom boli aj vyjadrenia učiteliek, že sa prestávajú báť matematiky. Zároveň by som chcela vyjadriť veľké poďakovanie všetkým lektorkám, ktoré mimoriadne zodpovedne, kvalifikovane, iniciatívne a tvorivo pristupovali a pristupujú k príprave a kvalitnej realizácii vzdelávacieho programu.

Autori: 
Viera Uherčíková
Publikacia z oblasti: 
Poradie vydania: 
1.
Vydavateľ: 
MPC, Ševčenkova 11, Bratislava
Rok vydania: 
2014
Rozsah: 
50s.
Elektronická verzia: 
Publikacia pracovisko MPC: 
Kód projektu: 
Verejná publikácia: 
Odporúčaná na samoštúdium: