Vzdelávacie programy podľa Zákona 317/2009 Z. z.

Primárne karty

Zobrazujem položky od 1 do 8 z celkového počtu 93

Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je získať špecifické profesijné kompetencie pre tvorbu, realizáciu a hodnotenie individuálnych výchovno-vzdelávacích programov pre žiakov s tzv. špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, najmä kompetencie súvisiace s efektívnou spoluprácou v multidisciplinárnych tímoch.

Prehĺbiť a rozvíjať profesijné kompetencie učiteľov potrebné na štandardný výkon pedagogickej činnosti v triede na vyučovacej hodine najmä v oblasti rozvoja personálnych a sociálnych kompetencií žiaka vychádzajúc zo základných ustanovení školského zákona a štátnych vzdelávacích programov.

Rozvíjať profesijné kompetencie potrebné na štandardný výkon činností pedagogického zamestnanca – učiteľa, majstra odbornej výchovy a pedagogického asistenta v oblasti implementácie multikultúrnej výchovy do výchovno-vzdelávacieho procesu zamerané na podporu tolerancie a odmietanie predsudkov a rasizmu.

Program ponúka účastníkom príležitosť rozšíriť si znalosti o aktuálne prístupy pri vymedzovaní vlastných cieľov a pedagogických štýlov, rozvíjať spôsobilosť navrhnúť vhodné pedagogické stratégie pre budovanie kľúčových kompetencií vzhľadom na ŠkVP, identifikovať a naformulovať úrovne týchto kompetencií a ich indikátory. Navrhnúť a odskúšať vybranú pedagogickú stratégiu a pedagogický prístup.

Vzdelávací program umožní účastníkovi vzdelávania rozšíriť profesijné kompetencie v efektívnom využívaní alternatívnych metód a vhodných organizačných foriem vo vyučovaní dopravnej výchovy, zároveň prehĺbiť schopnosti tvoriť a vyberať vhodné učebné zdroje a učebné pomôcky a rozšíriť zručnosti v ich praktickej aplikácii.

Prírodovedné vzdelávanie je v súčasnosti neoddeliteľnou zložkou komplexného vyučovacieho procesu. Podľa posledných publikovaných výskumov záujem žiakov o prírodovedné predmety klesá. Výsledky týchto výskumov potvrdzujú aj závery expertnej pracovnej skupiny zostavenej Európskou komisiou, ktorá za hlavnú príčinu klesajúceho záujmu považuje spôsob výučby prírodovedných predmetov na školách. Zmenu výučby, prestavbu obsahu, inováciu metód a foriem edukácie, využitie moderných technológií prezentuje T. Lengyelfalusy (2004) ako cestu na zlepšenie tohto stavu.