Čítanie s porozumením v geografii – Bali
Čítanie s porozumením v geografii – Bali
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Čítanie s porozumením v geografii – Bali |
|
Cieľová skupina: žiaci 6. ročníka ZŠ |
|
Vzdelávacia oblasť: človek a spoločnosť Optimálny: Žiak
Minimálny: Žiak
|
|
Kľúčové kompetencie: Žiak vie používať kognitívne operácie. Žiak vie formulovať svoj názor. Žiak vie čítať s porozumením.
Predmetové kompetencie 1. Čítať geografický text. 2. Zapamätať si potrebné fakty a pojmy. 3. Vysvetliť podstatu osvojených javov a vzťahov medzi nimi. 4. Vytvoriť krátky názov článku. 5. Zdôvodniť svoje vypracovanie úloh. |
Špecifické ciele:
|
Prostredie: domáce |
Forma a počty: individuálna |
Trvanie: 30 minút |
|
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity/Zhrnutie aktivity: V období, keď sa žiaci učia sami doma, je priestor a čas pre žiakov, aby sa venovali správnemu čítaniu geografického textu s porozumením. |
|
Potrebný materiál: PC s pripojením na internet, úlohy pre žiakov, text pre žiakov |
|
Opis postupu realizácie: Učiteľ zašle žiakom geografický text, úlohy a pokyny, ako majú pracovať. Je dôležité, aby učiteľ upozornil žiakov na tieto skutočnosti:
Žiak po skončení činnosti pošle učiteľovi informáciu o skončení svojej práce, následne mu učiteľ pošle hodnotenie v podobe ústneho hodnotenia. Žiak sa môže aj sám ohodnotiť v podobe písomného prejavu s vyjadrením svojich pocitov, čo sa mu darilo a čo nie.
Poznámky pre učiteľa: Čas na odovzdanie úloh, zadanie úloh a pod. si učiteľ upraví podľa vlastného uváženia.
Možné pokračovanie, následné aktivity: Po skončení činnosti žiak vypracuje zadané úlohy. Môže obdobne pracovať s iným geografickým textom z určeného tematického celku. |
|
Autor/Zdroj: PaedDr. Alica Dragulová, PhD., učiteľka profesijného rozvoja, DP MPC Košice
Ďalšie zdroje: https://www.minedu.sk/data/att/7530.pdf |
|
Prílohy na stiahnutie: Príloha 1: Text pre žiakov Príloha 2: Úlohy pre žiakov |