ROMA BINGO – didaktická hra (rómske reálie)
ROMA BINGO – didaktická hra (rómske reálie)
KRÁTKA METODICKÁ INŠPIRÁCIA
ROMA BINGO – didaktická hra (rómske reálie)
14. 5. – 20. 5. 2019
Názov: ROMA BINGO – didaktická hra (rómske reálie) |
|
Cieľová skupina: 10 a viac |
|
Vzdelávacia oblasť: jazyk a komunikácia |
|
Kľúčové kompetencie: 1. komunikačné kompetencie 2. osobnostné a sociálne kompetencie 3. kompetencie na celoživotné učenie sa 4. občianske kompetencie 5. kompetencia vnímať a chápať kultúru a vyjadrovať sa nástrojmi kultúry
|
Ciele: Kognitívny:
Afektívny:
Psychomotorický: vyplniť hracie pole podľa pokynov. |
Prostredie: škola, externé prostredie |
Forma a počty: odporúčaný počet – cca 20 žiakov/účastníkov vzdelávania |
Trvanie: 45 min. |
|
Anotácia: Edukačná aktivita, ktorá je využiteľná v akomkoľvek vyučovacom predmete/vzdelávaní pedagogických zamestnancov. Žiaci/účastníci vzdelávania si v Roma Bingo osvojujú poznatky o histórii, etnografii, folkloristike, hudbe v medzinárodnom a regionálnom kontexte, ktoré súvisia s rómskymi reáliami. |
|
Materiálno-didaktické prostriedky: dataprojektor, PC, prezentácia v programe PowerPoint, hracie pole vo forme binga (docx.), písacie potreby, flipchart |
|
Metodický postup:
Hrová činnosť pozostáva z vpisovania odpovedí do okienok v hracom poli. Na každú odpoveď je vymedzený čas cca 1 min. Po vyplnení všetkých okienok v hracom poli si žiak/účastník vzdelávania skontroluje odpovede podľa pptx. prezentácie.
Každý žiak/účastník vzdelávania zapíše svoje vyjadrenie na pripravený flipchart do stĺpcov Čo som vedel? a Čo nové som sa dozvedel? Učiteľ didaktickú hru vyhodnotí a vyjadrí sa k informáciám uvedeným na flipcharte.
Poznámky pre pedagogického zamestnanca: Jednotlivé položky v Roma Bingo je možné preformulovať, dopĺňať, modifikovať, obohatiť ich o ďalšie aspekty z rómskej histórie, tradície a kultúry.
Možné pokračovanie, následné aktivity: Využiť najčastejšie sa opakujúce vyjadrenia žiakov/účastníkov vzdelávania zo stĺpca Čo nové som sa dozvedel? na upevnenie a rozšírenie poznatkov z rómskych reálií rôznymi metódami a organizačnými formami. |
|
Autor/Zdroj: ROCEPO – PaedDr. Elena Cinová, Mgr. Marcel Kurty, Mgr. Jana Medvecová, Mgr. Eva Suchožová, PaedDr. Viera Šándorová, učitelia pre kontinuálne vzdelávanie, regionálne pracovisko MPC Prešov
Ďalšie zdroje: MAŠLÁROVÁ, L., 2014: Dejiny Rómov. Bratislava: MPC. ISBN 978-80-8052-975-8. |
|
Prílohy na stiahnutie:
|