Ukončené vzdelávanie - zoznam absolventov

Primárne karty

Meno a priezvisko Anotácie
1. Vlasta Bartošová Anotácia

Anotácia záverečnej práce

 

 

Autor: Vlasta Bartošová

Názov: Klíma materskej školy

Údaje o vydaní: Detašované pracovisko MPC, Trnava

 

 

Práca sa zaoberá klímou Materskej školy v Kátove.

Rozdelená je na časť teoretickú a praktickú.

Prvá časť tejto práce vymedzuje základné kľúčové pojmy a teoretické východiská pre druhú, experimentálnu časť.

Teoretická časť sa zaoberá vzťahom klímy a prostredia, v ktorom sa deti aj dospelí pohybujú.

V praktickej časti je opísané prostredie materskej školy, v ktorej je vykonaný prieskum

spokojnosti zamestnancov a rodičov s klímou materskej školy.

Následne je ponúknuté vyhodnotenie týchto dotazníkov, ako pre zamestnancov školy, tak dotazník pre rodičov.

 

Kľúčové slová: klíma školy, pozitívna klíma, dotazník

 

 

2. Mgr. Ľubica Blahová Anotácia

Integrácia a inklúzia sú pojmy, ktoré v posledných rokoch rezonujú čoraz častejšie aj na Slovensku. Hoci diskusie sa orientujú prevažne na žiakov so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami, inkluzívne vzdelávanie sa týka pripravenosti a schopnosti škôl adekvátne reagovať na potreby všetkých detí. Práca sa venuje problematike budovania inkluzívneho prostredia v základných školách. Cieľom bolo nielen zistiť a popísať aktuálny stav inkluzívneho prostredia v rámci konkrétnej základnej školy, ale aj navrhnúť opatrenia k zlepšeniu podmienok začlenenia žiakov so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami do bežných tried.

3. Mgr. Ľubica Čechová Anotácia

Cieľom práce je poukázať na problematické momenty komunikácie a spolupráce zriaďovateľa a riaditeľa materskej školy. V teoretickej časti vymedzuje pojmy, rozoberá kompetencie zriaďovateľa a riaditeľa materskej školy, problematické miesta, keď zriaďovatelia zasahujú do kompetencií riaditeľov a možné spôsoby spolupráce daných subjektov vedúce k skvalitneniu riešenia školskej problematiky. Prieskum v praktickej časti odhaľuje problémy, s ktorými sa riaditelia materských škôl v riadiacej praxi stretávajú. Ich eliminácia však predpokladá korektné vzájomné vzťahy medzi nimi a zriaďovateľom. Na základe uvedených zistení s cieľom skvalitnenia riadiacej činnosti riaditeľov materských škôl uvádzame niekoľko námetov a odporúčaní pre prax.

4. PaedDr. Silvia Debnárová Anotácia

Anotácia záverečnej práce

 

Autor: PaedDr. Silvia Debnárová

Názov: Autoevalvácia klímy školy z pohľadu učiteľa

Údaje o vydaní: Detašované pracovisko MPC, Trnava

 

Práca je založená na dôležitosti poznania klímy školy medzi pedagogickými zamestnancami.  Záverečná práca je koncipovaná v štyroch kapitolách, tri kapitoly sú teoretické, jedna praktická. Prvá kapitola práce približuje pojem klíma školy, jej typy, činitele a klímu pedagogického zboru. Druhá kapitola sa zaoberá vplyvom riaditeľa na klímu v škole a opisuje typy riadenia. Tretia kapitola sa zaoberá autoevalváciou sociálnych vzťahov a klímy v škole, jej metódami a významom. Obsahovú náplň praktickej časti tvorí prieskum. Jeho cieľom bolo zistiť, ako vnímajú sociálnu klímu učiteľského zboru samotní učitelia školy, ako vnímajú prácu riaditeľa školy a zistiť, aká atmosféra je v skupine a zamyslieť sa nad možnými spôsobmi jej zlepšovania z pozície riaditeľa školy a kreovať klímu v našej základnej škole.

5. Mgr. Michaela Dlábiková Anotácia

Cieľom mojej záverečnej práce bolo zistiť aká bola Kultúra materskej školy v Šelpiciach a jej klíma po mojom nástupe do pozície riaditeľa a na základe zistených výsledkov aplikovať postupy na jej zlepšenie. Zisťovala som ako vnímajú prostredie materskej školy, vzťahy, názory a samotnú organizáciu rodičia, deti a tiež pedagogický kolektív. Zozbierané údaje som analyzovala a vytvorila si tak plán na pozdvihnutie Kultúry a klímy Materskej školy v Šelpiciach.

6. Mgr. Andrea Horváthová Anotácia

Práca je zameraná na problematiku hodnotenia pedagogických zamestnancov v kontexte profesijných štandardov a v súvislosti s poslednými legislatívnymi zmenami. Je rozdelená na teoretickú a aplikačnú časť. V teoretickej časti sú charakterizované základné pojmy súvisiace s danou problematikou a vymedzené legislatívne východiská. V aplikačnej časti analyzujeme profesijné štandardy, ktoré ďalej zapracovávame do interných školských dokumentov. V závere práce sú pomenované oblasti, ktoré profesijné štandardy a ich aplikácia môžu pozitívne ovplyvňovať. Cieľom práce bolo zefektívniť využitie profesijných štandardov na školách, najmä pri hodnotení pedagogických zamestnancov, aby sa stali východiskom pre zvyšovanie kvality a ďalší rozvoj zamestnancov a školy. Práca by mohla byť prínosom nielen pre vedúcich pedagogických zamestnancov, ale aj pre samotných pedagógov.

7. Ing. Martina Jankovičová Anotácia

Práca je rozdelená na dve časti. Jednu tretinu tvorí teoretická časť, ktorá vymedzuje základné pojmy týkajúce sa sebahodnotenia školy. Praktická časť tvorí dve tretiny práce, jej obsahom je charakteristika SOŠ obchodu a služieb, popis, výsledky a odporúčania vyplývajúce z prieskumu, ktorý bol realizovaný elektronicky, formou dotazníka. Reprezentatívnou vzorkou boli žiaci školy. Cieľom sebahodnotenia školy bolo analyzovať úroveň dištančného vzdelávania počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovania, navrhnúť opatrenia a kroky na lepšie zvládnutie nepredvídaných situácií. Prílohu práce tvorí SWOT analýza školy a dotazník.      

8. Mgr. Elena Kátlovská Anotácia

Obsahom záverečnej práce je sebahodnotenie Základnej školy s materskou školou Pavla Ušáka Olivu z pohľadu rodičov žiakov, ktoré je zamerané na poznanie silných a slabých stránok základnej školy, na získanie informácií o jej stave a hľadanie optimálnych riešení problémov. V teoretickej časti je všeobecne opísané sebahodnotenie na školách, podmienky sebahodnotenia z hľadiska právnych noriem a modely a procesy sebahodnotenia. Praktická časť je pre rozsiahlosť spracovania témy zameraná len na jedného z aktérov sebahodnotenia školy, a to rodičov žiaka. Okrem pravidelných konzultácií s rodičmi formou rodičovských združení bola zrealizovaná anonymná dotazníková forma  sebahodnotenia  školy z pohľadu rodičov v štyroch doménach – výstup, procesy na úrovni triedy, procesy na úrovni školy, vzťahy s prostredím. Pohľad a názor zákonných zástupcov žiakov na našu základnú školu je pre nás obzvlášť dôležitý z hľadiska  skvalitnenia a zefektívnenia výchovno-vzdelávacieho procesu na škole. Kvalita a úspešnosť našej školy závisí od vzájomnej spolupráce a komunikácie s rodičmi.

9. Mgr. Ivica Krajčovičová Anotácia

Anotácia záverečnej práce

Autor: Mgr. Ivica Krajčovičová

Názov: Klíma Základnej školy s materskou školou, Ulica Maxima Gorkého 21 v Trnave

Údaje o vydaní: Detašované pracovisko MPC, Trnava

Cieľom práce je zistiť pozitíva a negatíva klímy v Základnej škole s materskou školou,  Ulica Maxima Gorkého 21 v Trnave a na základe získaných poznatkov prijať opatrenia na jej zlepšenie. Práca je rozdelená na dve časti. Teoretickú časť tvorí charakteristika školskej klímy, jej typy a metódy skúmania. V praktickej časti som pomocou dotazníkov zisťovala aké názory na klímu školy majú naši pedagogickí zamestnanci, zamestnankyne, žiaci, žiačky a rodičia. Odpovede z dotazníkov som vyhodnotila. V závere práce uvádzam návrhy a odporúčania na zlepšenie klímy v našej škole. V prílohe prace sú použité dotazníky a tabuľky s ich vyhodnotením.

10. Katarína Kráľová Anotácia

ANOTÁCIA

 

Autor:  Katarína KRÁĽOVÁ

Názov:  Hodnotenie, sebahodnotenie a autoevalvácia ako prostriedok zvyšovania     

                kvality  materskej školy.

Údaje o vydaní: Detašované pracovisko MPC, Trnava

 

 

     Hodnotenie a sebahodnotenie považujem za prípravný proces pre autoevalváciu materskej školy. Riešenie problematiky  autoevalvácie v súčasnosti poskytuje   spätnú väzbu o úrovni a kvalite dosahovaných výsledkov vzdelávania, resp. očakávaného cieľového stavu a budúcnosť autoevalvácie. Moja práca je rozdelená na 2 časti. V prvej časti som charakterizovala základné pojmy hodnotenie, sebahodnotenie, autoevalvácia, riadenie materskej školy a osobnosť riaditeľky. V druhej časti stručne charakterizujem našu materskú školu a robím analýzu dotazníkov „Hodnotiaci hárok pedagogického zamestnanca“ a „Hodnotenie kvality MŠ rodičmi detí“. Cieľom prieskumu je hodnotenie dosiahnutých cieľov za účelom zlepšenia  kvality vzdelávania v rámci realizovaného vzdelávacieho programu školy. Aby sme mohli niečo dosiahnuť, potrebujeme vedieť, čo chceme hodnotením dosiahnuť, najmä cieľ a prostriedky k zlepšeniu kvality výsledkov vzdelávania prostredníctvom systematického hodnotenia.

11. PaedDr. Ivana Ladvenicová Anotácia

Hlavným cieľom záverečnej práce, ktorá sa zaoberá autoevalváciou sociálnej klímy v škole, je zistenie,  aká je klíma v Základnej škole v Dolnej Krupej a ako ju vnímajú žiaci, rodičia a učitelia. Čiastkovým cieľom teoretickej časti práce je zadefinovanie pojmu klíma, upresniť typy klímy, spomenúť činitele, ktoré ju ovplyvňujú a priblížiť metódy, pomocou ktorých získavame informácie o klíme v škole. Prácou chcem poukázať na dôležitosť prítomnosti pozitívnej klímy počas výchovno-vzdelávacieho procesu, na príjemné prostredie školy. V praktickej časti je cieľom prostredníctvom dotazníku zistiť, spoznať súčasnú klímu našej školy, vyhodnotiť ju a podať odporúčania pre pedagogickú prax. Význam práce spočíva v zistení, aká je klíma v Základnej škole v Dolnej Krupej, a akým smerom by malo uberať zlepšenie sociálnej klímy či už vo vzťahu žiak – učiteľ, učiteľ – rodič alebo škola - učiteľ.

12. PaedDr. Viktória Malovcová, DiS. Anotácia

Predkladaná práca rieši problematiku pedagogickej diagnostiky v kontexte kontrolnej činnosti v podmienkach predprimárneho vzdelávania. Cieľom práce je ozrejmiť potenciál diagnostického hárku ako nástroja kontroly a evaluácie kvality výchovno-vzdelávacej činnosti. Teoretická časť práce prechádza od explikácie problematiky kontroly výchovno-vzdelávacieho procesu prostredníctvom hospitačnej činnosti k objasneniu definičného vymedzenia pedagogickej diagnostiky i k deskripcii druhov pedagogickej diagnostiky. Diagnostický hárok reflektuje zadefinové ciele hospitačnej činnosti vo vzťahu učenia sa detí. Cieľom praktickej časti práce je tvorba nového diagnostického hárku komplexne reflektujúceho rozvoj a progres dieťaťa, vyvstávajúca z potrieb konkrétnej pedagogickej reality a analýzy niekoľkých dostupných, v praxi používaných, diagnostických hárkov.  

13. Mgr. Ľubomíra Mancová Anotácia

Cieľom predloženej práce je vypracovanie autoevalvačného plánu materskej školy v oblasti spolupráce s rodinou. Popisujem  nástroje a metódy hodnotenia, ktoré sme si zvolili vzhľadom na charakter a podmienky našej materskej školy. Prezentujem doposiaľ realizované spoločné stretnutia a akcie s rodičmi. Venujem sa vyhodnoteniu výsledkov procesu autoevalvácie, ktoré sme získali od rodičov a učiteľov rozhovormi a dotazníkmi. Predkladám záverečné výsledky prieskumu a ďalšie postupy a možné riešenia na skvalitnenie a zlepšenie. Z prieskumu je evidentné, že naša materská škola je v spolupráci s rodičmi na dobrej úrovni. Ich informovanosť a komunikácia s pedagogickými zamestnancami je veľmi dobrá. Rodičia by radi a ochotne pomáhali pri organizovaní rôznych akcií školy, väčšia polovica však nie finančne. Ich záujem o častejšie stretávanie nás mile prekvapil. Ponúkneme rodičom ďalšie spoločné aktivity napr.: sezónne tvorivé dielne, spoločné výlety, články a stretnutia k témam, ktoré ich zaujímajú. Pedagogickí zamestnanci sú taktiež so spoluprácou spokojní. Najväčším nedostatkom je ich neprimerané finančné oceňovanie pri práci nadčas a nepostačujúca spolupráca so zriaďovateľom. Zistené skutočnosti berieme na vedomie a vyvinieme úsilie na ich odstránenie.

14. Klaudia Moncmanová Anotácia

Záverečná práca vychádza z vlastných skúseností autorky z pôsobenia v školstve -  kde pracuje v mestskej materskej škole .Poukazujeme     na dôležitosť pri neustálom budovaní korektných vzťahov medzi materskou školou a rodinou. Zároveň hľadáme a ponúkame nové netradičné formy a spôsoby spolupráce v dnešnej mimoriadnej situácii, ktorá nastala po vypuknutí pandémie Covid-19. Zamýšľame sa nad upevňovaním, zlepšovaním týchto partnerských vzťahov, ktoré sme si vybudovali pred pandémiou. V prvej časti sa zaoberáme teoretickými poznatkami           z danej problematiky, v druhej časti analyzujeme plány, ciele a formy spolupráce v konkrátnej materskej škole. Záverečná časť obsahuje vlastné skúsenosti, odporúčania, námety a vhodné riešenia spolupráce pri vytváraní rovnocenného partnerského vzťahu medzi materskou školou a rodinou.

15. Mgr. Zuzana Mruškovičová Anotácia

Záverečná práca je jedným z výstupov funkčného vzdelávania. Zameriava sa na vyhodnotenie činnosti školy v čase mimoriadnej situácie v súvislosti s prerušením školského vyučovania z dôvodu šírenia COVID –19 v šk. roku 2019/2020. Je rozdelená na viacero častí. Časť teoreticko-legislatívna obsahuje teoretické východiská a legislatívne normy, na základe ktorých sa v základných školách realizuje autoevalvačná činnosť. Druhá časť sa venuje analýze a vyhodnoteniu existujúceho stavu a interpretácii zistení. Táto časť sa venuje analýze výsledkov z neštandardizovaných dotazníkov, pedagogických dokumentov a pozorovania.  Tretia časť vyhodnocuje výsledky a následne navrhuje zlepšenia pre budúcu prácu školy. Prílohu tvoria dotazníky na posúdenie stanoveného cieľa prieskumu a tabuľky vyhodnotenia. Cieľom práce je vyhodnotiť kvalitu práce a mieru spokojnosti s prácou školy u žiakov, rodičov a pedagógov. Táto práca môže poslúžiť pri vyhotovení správy o realizácii školského vzdelávacieho programu počas mimoriadneho prerušenia vyučovania a ako autoevalvačný nástroj školy, môže byť východiskom pre stanovenie a realizovanie ďalších strategických cieľov. 

16. Lýdia Pajtinková Anotácia

 

Cieľom práce bolo teoreticky spracovať dôležitosť spolupráce materskej školy a rodiny, ktorými sa dosahuje angažovanosť rodičov a tým sa zvyšuje súčinný efekt výchovného pôsobenia na dieťa predškolského veku a zároveň na základe doteraz zaužívanej dobrej praxe poskytnúť ďalším materským školám prehľad možností aktívnej kooperácie, ktorými sa dosahuje efektívna a kredibilná spolupráca s rodičmi.

V teoretickej časti som vysvetlila kľúčové pojmy – rodina, funkcie rodiny, typy a štýl rodín, materská škola, partnerstvo rodiny a školy a jeho význam.

Praktická  časť vychádza z teoretickej časti. Jej cieľom je motivovať rodičov a iniciovať vzájomnú spoluprácu, vytvoriť rovnocenné partnerstvo pri výchove dieťaťa, poskytnúť odborné rady a pomoc rodičom, dokázať usmerniť ich rodičovskú výchovu.

Prínosom práce je prehľad aktivít na efektívne a kredibilné previazanie materskej školy s rodinou.

 

 

 

 

 

 

 

17. Mgr. Lucia Plaštiaková Anotácia

Autor:  Mgr. Lucia Plaštiaková

Názov: Hodnotenie kvality školy podporujúce sebahodnotiace  procesy a rozvoj školy

Údaje o vydaní: Detašované pracovisko MPC, Trnava

Hlavnou myšlienkou vzdelávania je myšlienka zlepšovania kvality školy prostredníctvom sebahodnotenia. Záverečná práca je členená do troch kapitol. V prvej kapitole uvádzame základné vymedzenia pojmov hodnotenia  a sebahodnotenia školy. Druhá ponúka proces sebahodnotenia a postupne konkretizuje použitie sebahodnotiaceho profilu na účely sebahodnotenia školy. V tretej kapitole je spracovaná analýza a vyhodnotenie údajov v školských podmienkach. Škola má jasnú predstavu, aké aktivity a činnosti je potrebné realizovať, aby sa škola posunula vpred, aby dosiahla (v dokumentoch školy) nastavené zámery, ciele, víziu.

 

Kľúčové slová: hodnotenie, sebahodnotenie, metóda, forma, doména, oblasť, výstupy edukačných procesov, vzťahy s prostredím

 

18. PaedDr. Linda Rábarová Anotácia

Cieľom práce je upriamiť pozornosť na dôležitosť vnímania klímy školy, čo sa odzrkadľuje na imidži školy.  Zistiť názory zo strany rodičov, žiakov i učiteľov na klímu školy v ZŠ s MŠ Horné Orešany. Na základe zistených informácií navrhnúť riešenia na jej zlepšenie. V teoretickej časti prvej kapitoly sa zaoberáme konkrétnymi oblasťami, ktoré majú vplyv na imidž školy a nositeľmi imidžu. V druhej kapitole opisujeme nastolenie zmien vplývajúcich na klímu školy, typy školskej klímy a metódy skúmania klímy školy. V praktickej časti uvádzame ciele práce, metodiku práce, realizáciu prieskumu dotazníkovou metódou u žiakov, rodičov a učiteľov, ďalej interpretujeme výsledky z dotazníkov a uvádzame odporúčania pre prax.

 

 

 

 

 

 

 

 

19. Mgr. Mária Reiffersová, DiS. art. Anotácia

Cieľom mojej práce je informovať o komunikácii a prezentácii Základnej umeleckej školy Mikuláša Schneidera–Trnavského v Trnave na verejnosti, poukázať na jej aktivity, ako i zistiť mieru informovanosti o nich u rodičov, poukázať na možné zlepšenia a navrhnúť spôsob ako sa k danému cieľu priblížiť. V teoretickej časti práce popisujem rôzne spôsoby a techniky využívané na prepojenie školy s okolím a verejnosťou. Práca sa skladá z 5 kapitol. Praktická časť práce je zameraná na konkrétne možnosti prezentácie ZUŠ, jej styk s verejnosťou a komunikáciu, ktorých úroveň sme zisťovali skúmaním názoru rodičov prostredníctvom dotazníka. Kladením dôležitosti na fungovanie školy prezentujúcej sa aj navonok a podporovaním jej činnosti, dáva škola najavo, že jej záleží na spokojnosti jej žiakov a rodičov.

20. Mgr. Iveta Reptová Anotácia

Záverečná práca sa zaoberá problematikou didaktických testov ako formy kontroly v riadiacom procese. Poukazuje na dôležitosť riaditeľských didaktických testov, ktoré by mal vedieť vedúci pedagogický zamestnanec v spolupráci s predmetovými komisiami zostaviť a overiť. Práca je rozdelená na dve časti. V prvej časti ozrejmuje teoretické východiská, ktoré boli popísané v odbornej literatúre a sú všeobecne platné pre danú problematiku. Druhá - praktická časť je zameraná na tvorbu riaditeľských testov, ich konkrétnu realizáciu a vyhodnotenie spätnej väzby od učiteľov. Závery poslúžia ako autoevalvačný nástroj školy a budú východiskom pre ďalšie konštruktívne riešenia. Cieľom práce je hľadanie a návrh mechanizmov, ktoré by prispeli k zlepšeniu validity, reliability a praktickosti riaditeľských testov.

21. PaedDr. Gabriela Szabová Anotácia

Na výchove sa podieľa nielen rodina, ale v maximálnom rozsahu škola a celá spoločnosť. Kvalitná spolupráca prináša úspechy, dobré výsledky školy a pri všetkých stretnutiach sa upevňujú pozitívne medziľudské vzťahy. Spolupráca predstavuje niečo viac ako len kvalitný výchovno-vzdelávací proces. Cieľom našej záverečnej práce je v rámci procesu sebahodnotenia materskej školy podporiť poznanie a skúsenosti učiteľov pri budovaní efektívnych vzťahov materskej školy a rodiny. V jej obsahu sú popísané možnosti a význam na rozvoj spolupráce materskej školy a rodiny, tiež význam spolupráce, jej účastníci, formy spolupráce a samotný proces sebahodnotenia v oblasti spolupráce. V aplikačnej časti práce zisťujeme úroveň spolupráce s rodičmi, spokojnosť rodičov so súčasnou úrovňou spolupráce, so spôsobom informovanosti o dianí v materskej škole. Zamerali sme sa na zistenie o aké formy spolupráce prejavujú rodičia najväčší záujem. Na základe výsledkov získaných z dotazníka navrhujeme možnosti ako zefektívniť tieto formy spolupráce.

22. Zuzana Ujváryová Anotácia

 

Písomná záverečná práca poukazuje na dôležitosť vytvárania pozitívnej klímy v školskom prostredí, pretože klíma je jedným z najdôležitejších ukazovateľov úspešnosti školy. Kvalita pracovného prostredia, ochota vzájomnej pomoci a tolerancie majú veľký vplyv na výsledky  pedagogickej práce, na správanie sa pedagóga a prístup k deťom, rodičom a kolegom.  Text je rozvrhnutý do piatich kapitol, ktoré na seba nadväzujú. Obsahuje definície klímy z rôznych hľadísk, rozoberá ukazovatele, faktory a prvky, ktoré ovplyvňujú klímu. Zaoberá sa aj analýzou klímy Materskej školy Dr. Clementisa v Skalici. Práca má ambíciu pomôcť pri orientácii v otázkach tvorby pozitívnej klímy školy.

23. Mgr. Ľubica Zemková Anotácia

Cieľom práce je vypracovanie systému vnútornej kontroly školy.Vytvorený materiál môže slúžiť riadiacim pracovníkom ako jeden z nástrojov na udržanie a zvyšovanie kvality školy. Teoretická časť práce sa zaoberá základným pojmom kvalita, čo je kvalitná škola, aké sú kritériá kvalitnej školy. Uvádza činitele ovplyvňujúce jej kvalitu, vplyv manažmentu a riadenia školy.

Druhá kapitola je venovaná kontrole  ako jednej z funkcií riadenia školy. Obsahuje zásady , druhy, ciele, formy a prostriedky kontroly.  Pozornosť je venovaná i hospitačnej činnosti ako jednej zo základných foriem a metód pozorovania, riadenia a kontroly  pedagogického procesu .

Ťažiskom praktickej časti je plán vnútroškolskej kontroly. Venuje sa zameraniu vnútornej kontroly, štruktúre, úsekom a oblastiam kontrolnej činnosti. Popisuje náplň kontrolnej činnosti jednotlivých vedúcich pracovníkov. Obsahuje vypracovaný návrh plánu vnútroškolskej kontroly a návrh plánu hospitačnej činnosti na nasledujúci školský rok.

Záverečná kapitola sa venuje spracovaniu výsledkov a hodnoteniu.  Prílohy tvoria hospitačné záznamy, autodiagnostický dotazník pre učiteľa  a kontrolný záznam.

 

 

 

 

 

 

 

 

24. Mgr. Anikó Zsákovicsová Anotácia

          Záverečná práca má teoreticko – aplikačný charakter. Na základe teoretických východísk poukazuje na  potrebu celoživotného vzdelávania pedagogických a odborných zamestnancov. Problematika celoživotného vzdelávania pedagógov je dlhodobá, avšak zákon o tvorbe plánu profesijného rozvoja je v celku nový, i keď nadväzuje na plán kontinuálneho vzdelávania. Obsahom prvej časti záverečnej práce bude vymedzenie základných pojmov súvisiacich s témou samotnej práce a jej legislatívne vymedzenie. Druhá, aplikačná, časť bude zameraná na vypracovanie plánu profesijného rozvoja konkrétnej školy vychádzajúc z jej reálnych podmienok.