Ukončené vzdelávanie - zoznam absolventov
Primárne karty
Meno a priezvisko | Anotácie |
---|---|
1. Mgr. Daniela Ballová |
Anotácia Anotácia
Autor: Mgr. Daniela Ballová, Spojená škola, Mudroňova 1, Nitra Názov práce: Inovácia školského vzdelávacieho programu pre žiakov s mentálnym postihnutím Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2019
Kľúčové slová: špeciálna základná škola, ľahké mentálne postihnutie, predmet pracovné vyučovanie, rozvojový projekt, inovácia školského vzdelávacieho programu.
Hlavným cieľom práce bolo prezentovať inováciu vzdelávania v špeciálnej základnej škole pre žiakov s ľahkým mentálnym postihnutím. Prvá teoretická časť prináša pohľad na edukačný proces v takomto type škôl, v čom sú jeho špecifiká a aké sú možnosti tento proces skvalitniť. V praktickej časti je prezentovaná škola, jej hodnoty, vízia, hodnotiace mechanizmy, SWOT a STEPE analýzy, ktoré boli východiskom pre stanovenie si koncepcie rozvoja, ktorej prioritou je inovácia ŠkVP. Aktivity a činnosti realizácie inovácie boli rozdelené do fáz tzv. Demingovho (PDCA) cyklu. V jednotlivých fázach je zdokumentovaný celý proces inovácie, časový harmonogram prác, míľniky realizácie, rozdelenie prác, vytvorenie pracovných tímov a lídra samotnej inovácie a pod., testovanie – odskúšanie navrhovanej inovácie až po vyhodnotenie aktivít a procesu inovácie v hodnotiacej fáze. V poslednej realizačnej fáze sú prezentované roviny realizácie inovácie ŠkVP v predmete pracovné vyučovanie o štvrtú zložku – prácu s keramikou.
|
2. Mgr. Dagmar Banáková |
Anotácia
Anotácia
Autor: Mgr. Dagmar Banáková Názov práce : Deň otvorených dverí – imidž a kultúra školy Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2019
Kľúčové slová: škola, stratégie, pedagogický zamestnanec, organizácia, prístup, vízia, priebeh, vyhodnotenie, opatrenia na zlepšenie.
Cieľom práce bolo zhodnotiť, aký bol prínos Dňa otvorených dverí v škole, overiť si pohľad verejnosti na prácu v škole, jej klímu, úroveň, kultúru a stupeň participácie zamestnancov na organizácii tohoto dňa, navrhnúť opatrenia na zabezpečenie úspešného priebehu a vhodnej prezentácie na verejnosti.
Práca má 28 strán a je rozdelená na teoretickú časť a praktickú časť. V teoretickej časti sú charakterizované základné pojmy, ktoré súvisia s imidžom a kultúrou školy, čo je klíma školy, tradície školy, poslnie a kultúra školy. Nechýba história školy zaznamenaná v kronikách, i náčrt zmien počas rokov existencie školy, ale aj zameranie školy smerom k budúcnosti. Druhá časť je venovaná naplneniu strategického cieľa – zorganizovaniu Dňa otvorených dverí, ako ovplyvňuje pohľad verejnosti na školu, aké ponúka možnosti ďalšieho rozvoja školy, možnosti otvárania sa verejnosti. Cieľom bolo zistiť, aká je spokojnosť rodičov a verejnosti so školou, odhaliť jej slabé a silné stránky, čo by prispelo k zvyšovaniu jej kvality. Integrovanú súčasť práce tvorí príloha, v ktorej sú fotografie z priebehu a citovanie zápisov z pamätnej knihy.
|
3. PaedDr. Jana Betinová |
Anotácia
Anotácia
Autor: PaedDr. Jana Betinová Názov práce :Možnosti prezentácie školy na verejnosti Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2019 Kľúčové slová: marketing, public relations, interná evalvácia Záverečná práca sa zaoberá problematikou školského marketingu . Marketing a s ním spojená prezentácia aktivít a výsledkov je v súčasnej dobe významná, v očiach verejnosti dokonca dôveryhodnejšia ako samotné úspechy a výsledky, ktoré je možné preukázať. Uvedená skutočnosť ovplyvňuje aj súčasnú školu, preto sú dôležité stratégie vedúce k optimálnemu marketingu, ktorý reaguje na konkurenčné prostredie. Jadro záverečnej práce tvoria dve časti - teoretická a praktická. V prvej kapitole upriamujeme pozornosť na vymedzenie pojmu marketing, zvlášť sa venujeme školskému marketingu a jeho koncepcii. Praktická časť je venovaná konkrétnym marketingovým aktivitám na škole. Najmä sa však zameriava na organizáciu a realizáciu Dňa otvorených dverí. |
4. RNDr. Zuzana Chovanová |
Anotácia ANOTÁCIA
Autor: RNDr. Zuzana Chovanová Názov práce: Deň otvorených dverí – spôsob ako prezentovať školu. Údaje o vydaní: Bratislava: Metodicko – pedagogické centrum DP Nitra, 2020. Kľúčové slová: deň otvorených dverí, marketing, komunikácia, uchádzač o štúdium, prezentácia, verejnosť
Cieľom práce bolo predstaviť realizáciu DOD širokej verejnosti a objasniť výsledky, ktoré DOD škole priniesol. Prvá kapitola poukazuje na dôležitosť marketingu v riadení školy. Druhá kapitola podrobne popisuje tvorbu realizačného projektu DOD, pri ktorej sme využili SWOT, STEPE, SMART analýzu, Demingov cyklus a Ganttov diagram. V záverečnej kapitole sme informácie získané z dotazníkov uchádzačov štatisticky spracovali a porovnali s uchádzačmi, ktorí si podali prihlášku na školu. Zároveň sme zdôraznili, že silnom konkurenčnom prostredí stredných škôl je dôležité naďalej pokračovať v organizácii DOD na školách. Pri prezentácii školy počas DOD je potrebné poukázať, na to čím sa líšime od ostatných škôl a aké pozitíva žiakom prináša štúdium na našej škole. Táto práca môže slúžiť ako metodický materiál ako zrealizovať DOD na škole. |
5. PaedDr. Bibiana Fitalová |
Anotácia ANOTÁCIA Začiatok formulára Autor: PaedDr. Bibiana Fitalová, Spojená škola, Slančíkovej 2, Nitra Názov práce: Inovácia Školského vzdelávacieho programu otvorením nového študijného odboru Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre Kľúčové slová: školský vzdelávací program, pedagogický zamestnanec, študijný odbor, kompetencie učiteľa
Inováciu Školského vzdelávacieho programu zavedením nového študijného odboru je potrebné chápať ako systém, ktorého tvorba vychádza z poslania školy, jej vízie a hodnôt. Identifikačné prvky v STEPE a SWOT analýze ukázali vhodnosť prostredia, pedagogického zboru, uplatniteľnosť absolventov a materiálno-technické vybavenie školy pre uskutočnenie zámeru pre Spojenú školu, Slančíkovej 2, Nitra. Do systému inovácie Školského vzdelávacieho programu patria faktory ako právna legislatíva, analýza vnútorného a vonkajšieho prostredia školy, pedagogické riadenie zamestnancov, kompetenčný profil pedagogického zamestnanca. Práca je štruktúrovaná do kapitol. Prvá kapitola rieši koncepciu školského vzdelávacieho programu, etapy tvorby a jeho štruktúru. Druhá kapitola poukazuje na strategický zámer Spojenej školy, Slančíkovej 2, Nitra. Tretia kapitola analyzuje faktory vnútorného a vonkajšieho prostredia školy prostredníctvom STEPE a SWOT analýzy. Štvrtá kapitola popisuje zámery a ciele rozvoja spomínanej školy. Piata kapitola rieši kompetenčný profil učiteľa SŠ v súvislosti s implementáciou nového študijného odboru do Školského vzdelávacieho programu. V šiestej kapitole je charakterizovaný vybraný typ riadenia a význam tímovej spolupráce. Siedma kapitola rieši realizáciu uskutočnenia zámeru použitím PDCA cyklu. Vo ôsmej kapitole je popísaný význam profesijného rozvoja pedagogických zamestnancov.
|
6. Mgr. Renáta Gregorová |
Anotácia Anotácia Začiatok formulára
Autor: Mgr. Renáta Gregorová, Spojená škola, Nová Baňa Názov práce: Realizácia umelecko-remeselného podujatia „Náš deň pre Vás“ so žiakmi s viacnásobným postihnutím
Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre Kľúčové slová: žiak s viacnásobným postihnutím, mentálne a viacnásobné postihnutie, Odborné učilište, Praktická škola, ručné a remeselné práce, manuálne zručnosti.
Práca je zameraná na priblíženie remeselných a odborných predmetov na ručné techniky, ktoré sú nosnými predmetmi odborného výcviku v Odbornom učilišti pre žiakov s telesným postihnutím a v Praktickej škole, intaktným žiakom, ktorí uvedené predmety nemajú natoľko zastúpené v školských vzdelávacích plánoch bežných škôl. Ďalej, podporenie sociálnej inklúzii a integrácii žiakov so zdravotným znevýhodnením do komunity ich rovesníckych skupín a do spoločnosti. Práca je spracovaná v štyroch kapitolách. Prvá časť obsahuje zameranie na poslanie výchovy a vzdelávanie viacnásobne postihnutých žiakov v Spojenej škole. Ďalšia časť charakterizuje proces vzdelávania pri príprave na povolanie a vplyv mentálneho a viacnásobného postihnutia na proces učenia. Tretia časť charakterizuje vzdelávanie žiakov s postihnutím v odborných učilištiach a praktickej školy, podmienky prijatia, stupne vzdelania, ktoré získa žiak absolvovaním vzdelávacieho programu, dobu prípravy a spôsoby hodnotenia žiakov. Štvrtá časť je zameraná na organizačné zabezpečenie a realizáciu umelecko-remeselného podujatia „Náš deň pre Vás“ so žiakmi s viacnásobným postihnutím. Práca popisuje ciele, realizáciu umelecko-remeselného podujatia, jednotlivé workshopy, informovanosť verejnosti o aktivitách školy o možnostiach sebarealizácie žiakov, ich šikovnosti a zručnosti, manažovanie.
|
7. Mgr. Mária Hubová |
Anotácia Anotácia Začiatok formulára
Autor: Mgr. Mária Hubová Názov práce: Rozvoj regionálnej výchovy a tradičnej ľudovej kultúry vo výchovno-vzdelávacom procese Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre Kľúčové slová: škola, žiak, ľudové tradície, kultúrna identita
Na základe sociálnych faktorov, ktoré sa vyskytujú nielen v našom regióne, sa v základnej škole objavili javy, ktoré v minulosti neboli veľmi viditeľné. V súčasnosti ako škola pozorujeme časté sťahovanie rodín, čo spôsobuje citovú nestabilitu vzťahu dieťaťa k svojmu kraju. Vďaka neustálemu príchodu nových žiakov, modernizácii a pretechnizovanosti dnešnej doby je viditeľný úpadok regionálneho povedomia žiakov. Cieľom tejto práce je poukázať na tento spoločenský problém a jeho riešenie vo výchovno – vzdelávacom procese. Ako prostriedok na eliminovanie tohto problému som si zvolila dôkladnejší rozvoj regionálnej výchovy a tradičnej ľudovej kultúry vo vzdelávaní. Práca je postavená na legislatívnom základe, v rámci ktorého sú vysvetlené jednotlivé pojmy, týkajúce sa prierezovej témy regionálna výchova a tradičná ľudová kultúra. Ďalšou, rozsiahlejšou časťou práce je praktická realizácia rozvoja regionálnej kultúry v projekte, ktorý na našej škole prebiehal dva roky, ako aj záverečné hodnotenie s odporúčaniami pre prax.
|
8. Ing. Iveta Kapusníková |
Anotácia Anotácia
Autor: Ing. Iveta Kapusníková, Stredná odborná škola potravinárska, Nitra Rok: 2020 Názov práce: Duálne vzdelávanie v podmienkach Strednej odbornej školy potravinárskej v Nitre Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum Bratislava, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre Kľúčové slová: duálne vzdelávanie, praktické vyučovanie, odborný výcvik, odborná prax, žiak
Cieľom práce je priblížiť systém duálneho vzdelávania v podmienkach Strednej odbornej školy potravinárskej v Nitre a navrhnúť projekt ku konkretizovanému cieľu rozvoja školy. V teoretickej časti sa zaoberáme charakteristikou základných pojmov, ktoré súvisia s problematikou duálneho vzdelávania. V praktickej časti sme spracovali SWOT a STEPE analýzu školy, definovali sme dlhodobé a krátkodobé ciele školy, navrhli a vyhodnotili sme realizačný projekt ku konkretizovanému cieľu rozvoja školy: „Nábor žiakov a propagácia odborného výcviku aj samotného štúdia v učebných a študijných odboroch s využitím účasti žiakov, pedagogických zamestnancov a partnerov duálneho vzdelávania“, pričom sme pozornosť venovali aj pedagogickej formulácii uvedeného cieľa a stratégii na jeho uskutočnenie. |
9. Mgr. Miroslava Klačanská |
Anotácia Anotácia Začiatok formulára
Autor: Mgr. Miroslava Klačanská, MŠ Dvorany nad Nitrou Názov práce: Inovácia školského vzdelávacieho programu v oblasti dopravná výchova v materskej škole Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum Bratislava, Detašované pracovisko v Nitre Kľúčové slová: materská škola, dopravná výchova, školský vzdelávací program, didaktické stratégie, hodnotenie
Anotácia: Cieľom práce bolo opísať a vytvoriť optimálne podmienky v materskej škole na realizáciu a plnenie cieľov z dopravnej výchovy, inovovať školský vzdelávací program prostredníctvom realizačného projektu, vybudovať v areáli materskej školy dopravné ihrisko s prenosnými dopravnými značkami, semaforom, dopravnými prostriedkami, kde si deti prakticky overia teoretické vedomosti, zautomatizujú návyky, zručnosti v oblasti dopravná výchova. Prvá časť práce sumarizuje aktuálne školské dokumenty pre materské školy so zameraním na dopravnú výchovu, materiálne a priestorové podmienky a značná pozornosť sa venuje didaktickým stratégiám. Druhá časť popisuje realizačný projekt zmeny materskej školy, ciele, metodiku, organizáciu projektu. Kvízy určené pre deti na upevnenie vedomostí v danej problematike sa uvádzajú v tretej poslednej časti. V závere hodnotíme samotný priebeh inovácie školského vzdelávacieho programu prostredníctvom realizácie dopravného ihriska. Práca obsahuje prílohu s dotazníkom a fotografiami.
|
10. PhDr. Gabriel Kovács |
Anotácia Anotácia Autor: PhDr. Gabriel Kovács Názov práce: HOSPITÁCIA AKO FORMA KONTROLY A HODNOTENIA PEDAGOGICKÝCH ZAMESTANCOV Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum Bratislava, Detašované pracovisko v Nitre, 2020 Kľúčové slová: hodnotenie. hospitácia, vyučovací proces Jednou z najčastejších a najefektívnejších foriem kontroly v školskej praxi je hospitácia. Vzhľadom na to, že často je hospitácia vnímaná ako strašiak, ktorý sa snaží kvalitatívne ohodnotiť činnosť učiteľa podľa stanovených šablón, považujeme za nutné nájsť formu, ktorá by viac reflektovala interakciu učiteľ – žiak, sústredila sa na ich vzájomnú symbiózu, sledovala verbálne i neverbálne prejavy vyučujúceho a zachytila celkovú klímu v triede. Cieľom tejto práce je zachytiť implementáciu novej formy hospitačného záznamu na Gymnáziu v Nových Zámkoch. Práca je rozdelená na dve časti – teoretickú a praktickú. V teoretickej časti som sa zameral na vymedzenie znakov kvalitnej školy a učiteľa, spôsoby hodnotenia kvality učiteľa ako aj vymedzenie samotného pojmu hospitácia. V praktickej časti som sa venoval analýze školy, jej vypracoval SWOT analýzu na odhalenie jej silných a slabých stránok, opisujem fázy prípravy a tvorby nového hospitačného záznamu, jeho štruktúru, voľbu jednotlivých kritérií hodnotenia vo vyučovacom procese. Ďalej uvádzam plán hospitačnej činnosti na školský rok. |
11. Mgr. Naďa Lacková |
Anotácia Anotácia Cieľom práce bolo priblížiť priestor školskej knižnice, ktorý poskytuje žiakom, pedagógom aj |
12. Mgr. Adriana Majorová |
Anotácia Anotácia Autor: Mgr. Adriana Majorová, „KREATÍV“ Zariadenie sociálnych služieb Klasov Názov práce: Rozvoj osobnosti žiaka so špeciálnymi edukačnými potrebami v multisenzorickom edukačnom prostredí v podmienkach „KREATÍV“ ZSS Klasov Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre Kľúčové slová: edukačné prostredie, rozvoj osobnosti žiaka, žiak so špeciálnymi edukačnými potrebami, osobnostne orientovaná edukácia, multisenzorické prostredie Snoezelen,
Autorka sa v záverečnej práci zaoberá implementáciou prvkov alternatívnych terapií do edukačného procesu žiakov s ťažkým až hlbokým mentálnym postihnutím v Zariadení sociálnych služieb „KREATÍV“ v Klasove, kde pôsobí 20 rokov. Prináša empirické poznatky a približuje proces edukácie v netradičnom, originálnom multisenzorickom prostredí- v miestnostiach Snoezelen, v ktorých tiež prebieha edukácia. V práci sa zameriava na edukačný proces a edukačné prostredie – multisenzorické prostredie Snoezelen, edukáciu ako významný faktor rozvoja osobnosti, jedna podkapitola je venovaná osobnostne orientovanej edukácii a v závere práce predkladá možné návrhy a námety tém na osvojovanie si elementárnych poznatkov o svete a o vlastnej osobe určených pre vzdelávanie žiakov s ťažkým a hlbokým stupňom mentálneho postihnutia formou štruktúrovaných tematických hodín v miestnostiach Snoezelen. |
13. Mgr. Zuzana Mančušková |
Anotácia Anotácia Začiatok formulára
Autor: Mgr. Zuzana Mančušková, ZŠ s MŠ, Školská 1, 941 45 Maňa Názov práce: Školský vzdelávací program a úprava predmetu Ľudové remeslá Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2020 Kľúčové slová: škola, ľudové remeslá, osnovy
Cieľom práce bolo vytvoriť osnovy predmetu, ktorý je možné zaradiť do školského vzdelávacieho programu v základných školách, ktoré sa rozhodli pre vzdelávanie založené na láske a úcte k našim národným hodnotám s cieľom poznať kultúrne dedičstvo našich predkov, vytvárať u žiakov predpoklady na pestovanie a rozvíjanie citu ku krásam svojho regiónu a zvládnuť základy ľudových remesiel. Práca je rozdelená do troch častí. Prvá sa venuje teoretickým východiskám, druhá sa venuje začiatkom regionálnej výchovy na škole, v tretej je opísaný postup pri tvorbe osnov predmetu ľudové remeslá a analýza záujmu o tento predmet. |
14. Mgr. Tibor Mészároš |
Anotácia Anotácia Autor: Mgr. Tibor Mészároš, Stredná odborná škola hotelových služieb a obchodu, Zdravotnícka 3, Nové Zámky Názov práce: Zavedenie elektronickej triednej knihy do praxe Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum Bratislava, Detašované pracovisko v Nitre, 2020 Kľúčové slová: elektronická triedna kniha, informačné systémy, archivácia Cieľom mojej práce je zavedenie elektronickej triednej knihy (ďalej len ETK) do praxe na našej škole. Dôvodom jej zavedenia bolo zefektívnenie práce s pedagogickou dokumentáciou, elektronická komunikácia so žiakmi, centralizácia systému ETK, debyroktratizácia. Z pohľadu vedenia školy ide aj o jednoduchší spôsob ako sledovať dochádzku žiakov a dôslednosť zadávania údajov zo strany učiteľov. Funkčná práca je rozdelená do dvoch kapitol. V prvej – teoretickej časti som sa zameral na legislatívou danú pedagogickú dokumentáciu, zákony a elektronický systém Edupage. Popisujem základné dokumenty, ktoré tvoria povinnú pedagogickú dokumentáciu školy, legislatívu, ktorá určuje fungovanie školských zariadení. Charakterizujem informačné systémy v škole a uvádzam ich význam v rámci riadenia školy. Priblížim tiež dôležitosť a neustálu prácu pedagogických zamestnancov v školskom informačnom systéme Edupage a v neposlednom rade uvádzam prepojenosť pedagogickej dokumentácie so systémom ascAgenda. Druhá - praktická časť obsahuje dôvody zavedenia ETK v našej škole a popis priebehu nahradenia papierovej formy triednických dokumentov a samotnú realizáciu zavádzania v praxi. V závere práce uvádzam zhodnotenie zavedenia ETK po prvom školskom roku používania v praxi, vyhodnotenie cieľa mojej práce a tiež vyhodnocujem prínos využitia ETK pre učiteľov, vedenie školy a žiakov. |
15. Mgr. Eva Perďochová |
Anotácia Anotácia Autor: Mgr. Eva Perďochová, Základná umelecká škola, Nové Zámky Názov práce: Zmena ako kľúčová podmienka rozvíjania umeleckého potenciálu v ZUŠ Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2020 Kľúčové slová: elektronický informačný systém, komunikácia, pedagogická dokumentácia, zefektívňovanie, skvalitňovanie, flexibilita, umelecký potenciál žiaka, výchova umením, výchova k umeniu, umelecké školstvo, nadanie
Cieľom práce bolo poukázať na opodstatnenosť zavedenia elektronického informačného systému v základnej umeleckej škole. Práca sumarizuje možnosti využitia tohto systému, proces zavedenia systému do praxe v jednotlivých krokoch do počiatočného nápadu až po konkrétnu realizáciu. Zavedenie informačného systému ponúklo riešenie konkrétnych nedostatkov v škole. Teoretická časť práce sa venuje otázkam manažmentu školy, strategického riadenia a plánovania, analyzuje proces zavedenia zmeny. Praktická časť predkladanej práce predstavuje Základnú umeleckú školu v Nových Zámkoch ako školu s 85 ročnou históriou zabezpečujúcou v súčasnosti komplexné umelecké vzdelávanie. Jednotlivé kapitoly predstavujú školu, jej pedagogické stratégie a umeleckú činnosť školy. Dôraz je kladený na realizáciu nevyhnutných zmien, t. j. zavedenie elektronického informačného systému a konkrétny realizačný projekt s jeho praktickým využitím. |
16. Mgr. Katarína Poláčeková |
Anotácia ANOTÁCIA
Autor: Mgr. Katarína Poláčeková, ZŠ s MŠ Bánov, Ul. kpt. Nálepku 43, 94101 Bánov Názov práce: „Zručný čitateľ“- Podpora čitateľskej gramotnosti žiakov Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum v Bratislave, Detašované pracovisko Nitra, 2020 Kľúčové slová: čitateľská gramotnosť žiakov, kľúčová kompetencia, úrovne práce s textom, koordinátor čitateľskej gramotnosti, monitorovanie čitateľských zručností, školská databáza úloh Cieľom práce bolo zvýšiť čitateľskú gramotnosť žiakov 3. až 8. ročníka vo všetkých vyučovacích predmetoch s monitorovaním procesov porozumenia. V teoretická časti sme sa zamerali na požiadavky súčasnej spoločnosti pri práci s textom, pozornosť sme venovali aj samotnému pojmu čitateľská gramotnosť a štátnemu vzdelávaciemu programu. V praktickej časti sprostredkúvame pohľad do našej ZŠ, podávame jej stručnú charakteristiku a na základe SWOT analýzy si stanovujeme strategické ciele projektu „Zručný čitateľ“. Samotná realizácia pozostáva z prípravnej fázy, časového rozvrhnutia jednotlivých aktivít, vlastného hodnotenia a odporúčaní pre prax. |
17. PaedDr. Iveta Pomothyová |
Anotácia Anotácia
Autor: PaedDr. Iveta Pomothyová
Názov: Duálne vzdelávanie v odbornom vzdelávaní a príprave na SOŠ
Údaje o vydaní: Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum, DP Nitra, 2020
Kľúčové slová: duálny systém vzdelávania (SDV) v odbornom vzdelávaní a príprave, manažment vstupu žiaka do SDV, zmluva o duálnom vzdelávaní, učebná zmluva, spolupráca školy, rodičov a zamestnávateľov, výchovno-vzdelávací proces na pracovisku zamestnávateľa, pedagogická dokumentácia SDV, diseminácia SDV, validácia odborných kompetencií žiaka.
Záverečná práca sa venuje aktuálnej téme strategického rozvoja a smerovania našej školy s ohľadom na požiadavky trhu práce a zamestnávateľov. Škola sa zapojila a je partnerom národného projektu „Duálne vzdelávanie a zvýšenie atraktivity a kvality OVP“, operačný program Ľudské zdroje, ktorý je plánovaný na obdobie 2016 - 2020. Reaguje na nevyhnutnosť zmeny obsahu a foriem odborného vzdelávania a prípravy v súlade s potrebami zamestnávateľov a potrebami trhu práce. Stredné odborné školy sa dostávajú do bodu, kedy aktuálny systém odborného a praktického vzdelávania a výchovy nedokáže uspokojivo rozvíjať odborné a praktické kompetencie žiakov a pripravovať 100%-tných absolventov pre trh práce a pre konkrétne potreby zamestnávateľov. So súčasným materiálno technickým zariadením dielní praktického vyučovania škôl, ktoré normatívu síce zodpovedá, ale technickému pokroku a materiálno technickému zariadeniu dielní praktického vyučovania zamestnávateľov nedokáže konkurovať.
Cieľom tejto záverečnej práce je priblížiť proces manažovania vstupu školy, rodiča, žiaka a zamestnávateľa do SDV a priebeh trojročnej postupnej realizácie duálneho vzdelávania z pohľadu zástupcu riaditeľa pre odborný výcvik a zároveň koordinátora SDV školy. Sú to procesy, ktoré predchádzajú štúdiu žiaka v duálnom systéme v odbore, výberové konanie na žiaka v prijímacom konaní na strednú školu, uzatvorenie učebnej zmluvy zamestnávateľa so zákonným zástupcom a žiakom, praktické vyučovanie u zamestnávateľa a priebežná celoročná organizácia vzdelávania, komunikácia a pedagogická dokumentácia SDV. Zároveň sa počas priebehu duálneho vzdelávania sledujú a analyzujú postupy vzájomnej spolupráce na výchove a vzdelávaní žiaka, prirodzene vznikajú aj ďalšie možnosti manažovania DV, ktoré môžu byť dobrou perspektívou zvýšenia kvality odborného vzdelávania a rozvoja školy. |
18. PaedDr. Mária Sailerová |
Anotácia Anotácia Autor: PaedDr. Mária Sailerová, Základná škola Tulipánová 1, Nitra Názov práce: ROZVÍJANIE MATEMATICKÝCH KOMPETENCIÍ ŽIAKA I. STUPŇA ZŠ ZAVEDENÍM HEJNÉHO METÓDY DO Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2020 Kľúčové slová: metóda, matematické kompetencie, dotazníkový prieskum Záverečná práca predstavuje realizovaný projekt ,,Zavedenie Hejného metódy vo vyučovaní matematiky na I. |
19. Mgr. Hana Šovčíková |
Anotácia ANOTÁCIA
Autor: Mgr. Hana Šovčíková, Materská škola, Mládežnícka 504/15, Krnča Názov práce: Medzinárodný environmentálny výchovno-vzdelávací program Zelená škola ako stratégia environmentálnej výchovy v materskej škole Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre
Kľúčové slová: environmentálna výchova, materská škola, Zelená škola, projekt, prínos projektu
Záverečná práca je teoreticko-aplikačného charakteru. V teoretickej časti sa zaoberáme problematikou formálnej, neformálnej a praktickej environmentálnej výchovy a možnosťami jej aplikácie v materskej škole. Praktickú časť sme zamerali na projekt v rámci realizácie programu Zelená škola, jeho prípravu, plánovanie, realizáciu, monitoring a hodnotenie. |
20. Ing. Zuzana Stupková |
Anotácia Anotácia Autor: Ing. Zuzana Stupková, SOŠ stavebná Nábrežie mládeže 1, Nitra Názov práce: Autoevalvácia školskej klímy na SOŠ stavebnej Nábrežie mládeže 1 v Nitre
Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2020 Kľúčové slová: škola, školská klíma, pedagogický zamestnanec, autoevalvácia
Anotácia: Práca sa zaoberá problematikou klímy školy z pohľadu žiakov i pedagogických zamestnancov školy. Cieľom bolo vyhodnotiť klímu školy. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretické východiská sú zamerané na vymedzenie pojmov, ktoré súvisia s klímou školy ako skutočnosťou, ktorá je výsledkom dlhodobého spolunažívania v škole a ktorá vyjadruje úroveň medziľudských vzťahov v škole. Na doplnenie teoretických východísk som v praktickej časti realizovala prieskum zameraný na úroveň klímy v škole prostredníctvom dotazníkovej metódy pre žiakov aj pre učiteľov. Spracovaním výsledkov som vyhodnotila úroveň klímy v Strednej odbornej škole stavebnej Nábrežie mládeže 1 v Nitre, pričom som vyzdvihla nedostatky s odporúčaním na ich zlepšenie a zároveň som poukázala aj na silné stránky školy, ktoré prispievajú k optimálnej kvalite školy.
|
21. PaedDr. Lucia Takácsová |
Anotácia Anotácia Autor: PaedDr. Lucia Takácsová, Spojená škola, Komárňanská 28, Nové Zámky
Názov práce: Implementácia nového študijného odboru 2561 M Informačné a sieťové technológie realizáciou projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie
Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2020
Kľúčové slová: škola, pedagogický zamestnanec, nový študijný odbor, informačné a sieťové technológie, personálne zabezpečenie, materiálno- technické a priestorové zabezpečenie, IT Akadémia- vzdelávanie pre 21. storočie, profesijné organizácie, IT firmy, Science Lab
Cieľom práce bolo vytvoriť nástroj na implementáciu nového študijného odboru IST, 2561 M, ktorý umožní rozvíjať pedagogické kvality zamestnancov a zároveň zabezpečí materiálno-technické vybavenie odborných učební podľa normatívu stanoveného pre novozavedený študijný odbor. Inovatívne predmety a metodiky, ako i možnosti profesijného rozvoja ponúkané projektom zvyšujú motiváciu pedagógov k nadštandardným pracovným výkonom a vedú ku komplexnému zvýšeniu kvality strednej školy. V troch častiach záverečnej práce sa sumarizujú poznatky z oblasti implementácie nového študijného odboru 2561 M IST z hľadiska personálneho i materiálno – technického zabezpečenia výchovno-vzdelávacieho procesu v súlade s platnou legislatívou a predstavuje realizáciu projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21.storočie v podmienkach školy. |
22. Mgr. Eva Viselková |
Anotácia Anotácia
Autor: Mgr. Eva Viselková, Základná škola, Podzámska 35, Hlohovec Názov práce: Deň otvorených dverí ako súčasť marketingu školy Údaje o vydaní: Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2020 Kľúčové slová: marketing školy, marketingový mix, cieľová skupina, rodič – dieťa, kvalita školy
Cieľom práce bolo poukázať na to, že marketing je dôležitý aj v škole. Ako systém riadenia býva vnímaný skôr v kontexte s firmami. Kľúčový je aj v podmienkach školy. S ním spojená prezentácia aktivít a výsledkov je dôležitá pri prijímaní nových žiakov. Táto skutočnosť ovplyvňuje súčasnú školu, preto je nevyhnutná stratégia vedúcich zamestnancov k optimálnemu marketingu, ktorý reaguje na konkurenčné prostredie. Mojím zámerom bol cielený marketing na klienta – rodiča. V rámci marketingového mixu som zvolila deň otvorených dverí pre budúcich prvákov ako jeden z jeho nástrojov. Táto práca poslúži ako nástroj, ktorý škola využije na dosiahnutie svojich cieľov efektívnym spôsobom. |