Ukončené vzdelávanie - zoznam absolventov

Primárne karty

Meno a priezvisko Anotácie
1. Mgr. Daniela Ballová Anotácia

Anotácia

        

 

 

Autor: Mgr. Daniela Ballová, Spojená škola, Mudroňova 1, Nitra

Názov práce: Inovácia školského vzdelávacieho programu pre žiakov s mentálnym 

postihnutím

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava  v Nitre, 2019

 

Kľúčové slová: špeciálna základná škola, ľahké mentálne postihnutie, predmet pracovné

vyučovanie, rozvojový projekt, inovácia školského vzdelávacieho programu.

 

 

Hlavným cieľom práce bolo prezentovať inováciu vzdelávania v špeciálnej základnej škole pre žiakov  s ľahkým mentálnym postihnutím.

Prvá teoretická časť prináša pohľad na edukačný proces v takomto type škôl, v čom sú jeho špecifiká a aké sú možnosti tento proces skvalitniť.

V praktickej časti je prezentovaná škola, jej hodnoty, vízia, hodnotiace mechanizmy, SWOT a STEPE analýzy, ktoré boli východiskom pre stanovenie si koncepcie rozvoja, ktorej prioritou je inovácia ŠkVP.

Aktivity a činnosti realizácie inovácie boli rozdelené do fáz tzv. Demingovho (PDCA) cyklu.

V jednotlivých fázach je zdokumentovaný celý proces inovácie, časový harmonogram prác, míľniky realizácie, rozdelenie prác, vytvorenie pracovných tímov a lídra samotnej inovácie a pod., testovanie – odskúšanie navrhovanej inovácie až po vyhodnotenie aktivít a procesu inovácie v hodnotiacej fáze. V poslednej realizačnej fáze sú prezentované roviny realizácie inovácie ŠkVP v predmete pracovné vyučovanie o štvrtú zložku – prácu s keramikou.

 

2. Mgr. Dagmar Banáková Anotácia

 

Anotácia

 

Autor: Mgr. Dagmar Banáková

Názov práce : Deň otvorených dverí – imidž a kultúra školy

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2019

 

Kľúčové slová: škola, stratégie, pedagogický zamestnanec, organizácia, prístup, vízia,  priebeh, vyhodnotenie, opatrenia na zlepšenie.

 

Cieľom práce bolo zhodnotiť, aký bol prínos Dňa otvorených dverí v škole, overiť si pohľad verejnosti na prácu v škole, jej  klímu, úroveň, kultúru  a stupeň  participácie zamestnancov na organizácii tohoto dňa, navrhnúť opatrenia na zabezpečenie úspešného priebehu a vhodnej prezentácie na verejnosti.

 

Práca má 28 strán a je rozdelená na teoretickú časť a praktickú časť. V teoretickej časti sú charakterizované základné pojmy, ktoré súvisia s imidžom a kultúrou školy, čo je klíma školy, tradície školy, poslnie  a kultúra školy. Nechýba história školy zaznamenaná v kronikách, i náčrt zmien počas rokov existencie školy,  ale aj zameranie školy smerom k budúcnosti. Druhá časť je venovaná naplneniu strategického cieľa – zorganizovaniu Dňa otvorených dverí, ako ovplyvňuje pohľad verejnosti na školu, aké ponúka možnosti ďalšieho rozvoja školy, možnosti otvárania sa verejnosti.  Cieľom bolo zistiť, aká je spokojnosť rodičov a verejnosti  so školou, odhaliť jej slabé a silné stránky, čo by prispelo k zvyšovaniu jej kvality.  Integrovanú súčasť práce tvorí príloha, v ktorej sú fotografie z priebehu a citovanie zápisov z pamätnej knihy.

 

3. PaedDr. Jana Betinová Anotácia

 

Anotácia

 

Autor: PaedDr. Jana Betinová

Názov práce :Možnosti prezentácie školy na verejnosti

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2019

Kľúčové slová: marketing, public relations, interná evalvácia

Záverečná práca sa zaoberá problematikou školského marketingu . Marketing a s ním spojená prezentácia aktivít a výsledkov je v súčasnej dobe významná, v očiach verejnosti dokonca dôveryhodnejšia ako samotné úspechy a výsledky, ktoré je možné preukázať. Uvedená skutočnosť ovplyvňuje aj súčasnú školu, preto sú dôležité  stratégie vedúce k optimálnemu marketingu, ktorý reaguje na konkurenčné prostredie. Jadro záverečnej práce tvoria dve časti -  teoretická a praktická. V prvej kapitole upriamujeme pozornosť na  vymedzenie pojmu marketing, zvlášť sa venujeme školskému marketingu a jeho koncepcii. Praktická časť je venovaná konkrétnym marketingovým aktivitám na škole. Najmä sa však zameriava na  organizáciu a realizáciu Dňa otvorených dverí.

4. RNDr. Zuzana Chovanová Anotácia

ANOTÁCIA

 

 

Autor: RNDr. Zuzana Chovanová

Názov práce: Deň otvorených dverí – spôsob ako prezentovať školu.

Údaje o vydaní: Bratislava: Metodicko – pedagogické centrum DP Nitra, 2020.

Kľúčové slová: deň otvorených dverí, marketing, komunikácia, uchádzač o štúdium,

prezentácia, verejnosť

 

 

Cieľom práce bolo predstaviť realizáciu DOD širokej verejnosti a objasniť výsledky, ktoré DOD škole priniesol. Prvá kapitola poukazuje na dôležitosť marketingu v riadení školy. Druhá  kapitola podrobne popisuje tvorbu realizačného projektu DOD, pri ktorej sme využili SWOT, STEPE, SMART analýzu, Demingov cyklus a Ganttov diagram. V záverečnej kapitole sme informácie získané z dotazníkov uchádzačov štatisticky spracovali a porovnali s uchádzačmi, ktorí si podali prihlášku na školu. Zároveň sme zdôraznili, že silnom konkurenčnom prostredí stredných škôl je dôležité naďalej pokračovať v organizácii DOD na školách. Pri prezentácii školy počas DOD je potrebné poukázať, na to čím sa líšime od  ostatných škôl a aké pozitíva žiakom prináša štúdium na našej škole. Táto práca môže slúžiť ako metodický materiál ako zrealizovať DOD na škole.

5. PaedDr. Bibiana Fitalová Anotácia

ANOTÁCIA

Začiatok formulára

Autor: PaedDr. Bibiana Fitalová, Spojená škola, Slančíkovej 2, Nitra

Názov práce: Inovácia Školského vzdelávacieho programu otvorením nového študijného odboru

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre

Kľúčové slová: školský vzdelávací program, pedagogický zamestnanec, študijný odbor, kompetencie učiteľa

 

Inováciu Školského vzdelávacieho programu zavedením nového študijného odboru je potrebné chápať  ako systém, ktorého tvorba vychádza z poslania školy, jej vízie a hodnôt.

Identifikačné prvky v STEPE a SWOT analýze ukázali vhodnosť prostredia, pedagogického zboru, uplatniteľnosť absolventov a materiálno-technické vybavenie školy pre uskutočnenie zámeru pre Spojenú školu, Slančíkovej 2, Nitra.

Do systému inovácie Školského vzdelávacieho programu patria faktory ako právna legislatíva, analýza vnútorného a vonkajšieho prostredia školy, pedagogické riadenie zamestnancov, kompetenčný profil pedagogického zamestnanca.

Práca je štruktúrovaná do kapitol. Prvá kapitola rieši koncepciu školského vzdelávacieho programu, etapy tvorby a jeho štruktúru. Druhá kapitola poukazuje na strategický zámer Spojenej školy, Slančíkovej 2, Nitra. Tretia kapitola analyzuje faktory vnútorného a vonkajšieho prostredia školy prostredníctvom STEPE a SWOT analýzy. Štvrtá kapitola popisuje zámery a ciele rozvoja spomínanej školy. Piata kapitola rieši kompetenčný profil učiteľa SŠ v súvislosti s implementáciou nového študijného odboru do Školského vzdelávacieho programu.  V šiestej kapitole je charakterizovaný vybraný typ riadenia a význam tímovej spolupráce. Siedma kapitola rieši realizáciu uskutočnenia zámeru použitím PDCA cyklu. Vo ôsmej kapitole je popísaný význam profesijného rozvoja pedagogických zamestnancov.

 

6. Mgr. Renáta Gregorová Anotácia

Anotácia

Začiatok formulára

 

Autor: Mgr. Renáta Gregorová, Spojená škola, Nová Baňa

Názov práce: Realizácia umelecko-remeselného podujatia „Náš deň pre Vás“ so žiakmi s viacnásobným postihnutím

 

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre

Kľúčové slová: žiak s viacnásobným postihnutím, mentálne a viacnásobné postihnutie,

Odborné učilište, Praktická škola, ručné a remeselné práce, manuálne zručnosti.

 

Práca je zameraná na priblíženie remeselných a odborných predmetov na ručné techniky, ktoré sú nosnými predmetmi odborného výcviku v Odbornom učilišti pre žiakov s telesným postihnutím a v Praktickej škole, intaktným žiakom, ktorí uvedené predmety nemajú natoľko zastúpené v školských vzdelávacích plánoch bežných škôl. Ďalej, podporenie sociálnej inklúzii a integrácii žiakov so zdravotným znevýhodnením do komunity ich rovesníckych skupín a do spoločnosti.

Práca je spracovaná v štyroch kapitolách. Prvá časť obsahuje zameranie na poslanie výchovy a vzdelávanie viacnásobne postihnutých žiakov v Spojenej škole. Ďalšia časť charakterizuje proces vzdelávania pri príprave na povolanie a vplyv mentálneho a viacnásobného postihnutia na proces učenia. Tretia časť charakterizuje vzdelávanie žiakov s postihnutím v odborných učilištiach a praktickej školy, podmienky prijatia, stupne vzdelania, ktoré získa žiak absolvovaním vzdelávacieho programu, dobu prípravy a spôsoby hodnotenia žiakov. Štvrtá časť je zameraná na organizačné zabezpečenie a realizáciu umelecko-remeselného podujatia „Náš deň pre Vás“ so žiakmi s viacnásobným postihnutím.

Práca popisuje ciele, realizáciu umelecko-remeselného podujatia, jednotlivé workshopy, informovanosť verejnosti o aktivitách školy o možnostiach sebarealizácie žiakov, ich šikovnosti a zručnosti, manažovanie.

 

7. Mgr. Mária Hubová Anotácia

Anotácia

Začiatok formulára

 

 

Autor: Mgr. Mária Hubová

Názov práce: Rozvoj regionálnej výchovy a tradičnej ľudovej kultúry vo výchovno-vzdelávacom procese

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre

Kľúčové slová: škola, žiak, ľudové tradície, kultúrna identita

 

 

Na základe sociálnych faktorov, ktoré sa vyskytujú nielen v našom regióne, sa v základnej škole objavili javy, ktoré v minulosti neboli veľmi viditeľné. V súčasnosti ako škola pozorujeme časté sťahovanie rodín, čo spôsobuje citovú nestabilitu vzťahu dieťaťa k svojmu kraju. Vďaka neustálemu príchodu nových žiakov, modernizácii  a pretechnizovanosti dnešnej doby je viditeľný úpadok regionálneho povedomia žiakov. Cieľom tejto práce je poukázať na tento spoločenský problém a jeho riešenie vo výchovno – vzdelávacom procese.

Ako prostriedok na eliminovanie tohto problému som si zvolila dôkladnejší rozvoj regionálnej výchovy a tradičnej ľudovej kultúry vo vzdelávaní. Práca je postavená na legislatívnom základe, v rámci ktorého sú vysvetlené jednotlivé pojmy, týkajúce sa prierezovej témy regionálna výchova a tradičná ľudová kultúra. Ďalšou, rozsiahlejšou časťou práce je praktická realizácia rozvoja regionálnej kultúry v projekte, ktorý na našej škole prebiehal dva roky, ako aj záverečné hodnotenie s odporúčaniami pre prax.

 

8. Ing. Iveta Kapusníková Anotácia

Anotácia

 

Autor:                                    Ing. Iveta Kapusníková, Stredná odborná škola potravinárska, Nitra

Rok:                           2020

Názov práce:             Duálne vzdelávanie v podmienkach Strednej odbornej školy

                                   potravinárskej v Nitre

Údaje o vydaní:         Metodicko-pedagogické centrum Bratislava, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre

Kľúčové slová:          duálne vzdelávanie, praktické vyučovanie, odborný výcvik, odborná prax, žiak

 

Cieľom práce je priblížiť systém  duálneho vzdelávania v podmienkach Strednej odbornej školy potravinárskej v Nitre a navrhnúť projekt ku konkretizovanému cieľu rozvoja školy. V teoretickej časti sa zaoberáme charakteristikou základných pojmov, ktoré súvisia s problematikou duálneho vzdelávania. V praktickej časti sme spracovali SWOT a STEPE analýzu školy, definovali sme dlhodobé a krátkodobé ciele školy, navrhli a vyhodnotili sme realizačný projekt ku konkretizovanému cieľu rozvoja školy: „Nábor žiakov a propagácia odborného výcviku aj samotného štúdia v učebných a študijných odboroch s využitím účasti žiakov, pedagogických zamestnancov a partnerov duálneho vzdelávania“, pričom sme pozornosť venovali aj pedagogickej formulácii uvedeného cieľa a stratégii na jeho uskutočnenie.

9. Mgr. Miroslava Klačanská Anotácia

Anotácia

Začiatok formulára

 

Autor: Mgr. Miroslava Klačanská, MŠ Dvorany nad Nitrou

Názov práce: Inovácia školského vzdelávacieho programu  v oblasti dopravná výchova v materskej škole

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum Bratislava, Detašované pracovisko 

                            v Nitre

Kľúčové slová: materská škola, dopravná výchova, školský vzdelávací program,

                          didaktické stratégie, hodnotenie

 

Anotácia: Cieľom práce bolo opísať a vytvoriť optimálne podmienky v materskej škole na realizáciu a plnenie cieľov z dopravnej výchovy, inovovať školský vzdelávací program prostredníctvom  realizačného projektu, vybudovať v areáli materskej školy dopravné ihrisko s prenosnými dopravnými značkami, semaforom, dopravnými prostriedkami, kde si deti prakticky overia teoretické vedomosti, zautomatizujú  návyky, zručnosti v oblasti dopravná výchova. Prvá časť práce sumarizuje aktuálne školské dokumenty pre materské školy so zameraním  na dopravnú výchovu,  materiálne a priestorové podmienky a značná pozornosť sa venuje didaktickým  stratégiám. Druhá časť popisuje realizačný projekt zmeny materskej školy, ciele, metodiku, organizáciu projektu. Kvízy určené pre deti na upevnenie vedomostí v danej problematike sa uvádzajú v tretej poslednej časti.  V závere  hodnotíme samotný priebeh inovácie školského vzdelávacieho programu prostredníctvom realizácie dopravného ihriska. Práca obsahuje prílohu s dotazníkom a fotografiami.

 

10. PhDr. Gabriel Kovács Anotácia

Anotácia

Autor: PhDr. Gabriel Kovács

Názov práce: HOSPITÁCIA AKO FORMA KONTROLY A HODNOTENIA PEDAGOGICKÝCH ZAMESTANCOV

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum Bratislava, Detašované pracovisko v Nitre, 2020

Kľúčové slová:  hodnotenie. hospitácia, vyučovací proces

Jednou z najčastejších a najefektívnejších foriem kontroly v školskej praxi je hospitácia. Vzhľadom na to, že často je hospitácia vnímaná ako strašiak, ktorý sa snaží kvalitatívne ohodnotiť činnosť učiteľa podľa stanovených šablón, považujeme za nutné nájsť formu, ktorá by viac reflektovala interakciu učiteľ – žiak, sústredila sa na ich vzájomnú symbiózu, sledovala verbálne i neverbálne prejavy vyučujúceho a zachytila celkovú klímu v triede.

Cieľom tejto  práce je zachytiť implementáciu novej formy hospitačného záznamu na Gymnáziu v Nových Zámkoch. Práca je rozdelená na dve časti – teoretickú a praktickú.   V teoretickej   časti som sa zameral  na vymedzenie znakov    kvalitnej školy a učiteľa,  spôsoby hodnotenia kvality učiteľa ako aj vymedzenie samotného pojmu hospitácia.         

V praktickej časti som sa venoval analýze školy, jej vypracoval SWOT analýzu na odhalenie jej silných a slabých stránok, opisujem fázy prípravy a tvorby nového hospitačného záznamu, jeho štruktúru, voľbu jednotlivých kritérií hodnotenia vo vyučovacom procese. Ďalej uvádzam plán hospitačnej činnosti na školský rok.

11. Mgr. Naďa Lacková Anotácia

Anotácia
Autor: Mgr. Naďa Lacková, ZŠ s MŠ Jozefa Murgaša, Horná 22, Šaľa
Názov práce: Projekt realizácie školskej knižnice a jej využitie ako multimediálnej učebne
Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava
v Nitre, 2020
Kľúčové slová: škola, školská knižnica, multimediálna učebňa

Cieľom práce bolo priblížiť priestor školskej knižnice, ktorý poskytuje žiakom, pedagógom aj
širšej verejnosti informácie a poznatky, ktoré sú základom pre úspešné fungovanie v dnešnej
spoločnosti založenej na informáciách a vedomostiach. Školská knižnica vytvára podmienky
pre celoživotné vzdelávanie, rozvíja imagináciu žiakov umožňujúc im tak aktívnu účasť na
živote spoločnosti a tvorí integrálnu súčasť vzdelávacieho procesu.
V teoretickej časti záverečná práca vymedzuje základné knižničné pojmy, zákony a normy
platné pre školské knižnice a východiská zámeru vybudovania modernej knižnice, slúžiacej pre
širšie využitie aj ako multimediálnej učebne.
V praktickej časti sa prezentuje projekt modernizácie školskej knižnice ako multimediálnej
učebne, jej ciele a poslanie a detailne vypracovaný celoročný plán činností školskej knižnice.
Prácu ukončuje výskum a autoevalvačné aktivity v rámci školy.

12. Mgr. Adriana Majorová Anotácia

Anotácia

Autor: Mgr. Adriana Majorová, „KREATÍV“ Zariadenie sociálnych služieb Klasov

Názov práce:  Rozvoj osobnosti žiaka so špeciálnymi edukačnými potrebami v multisenzorickom edukačnom prostredí v podmienkach „KREATÍV“ ZSS Klasov

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre

Kľúčové slová: edukačné prostredie, rozvoj osobnosti žiaka, žiak so špeciálnymi edukačnými potrebami, osobnostne orientovaná edukácia, multisenzorické prostredie Snoezelen,

 

 

Autorka sa v záverečnej práci zaoberá implementáciou prvkov alternatívnych terapií do edukačného procesu žiakov s ťažkým až hlbokým mentálnym postihnutím v Zariadení sociálnych služieb „KREATÍV“ v Klasove, kde pôsobí 20 rokov. Prináša empirické poznatky a približuje proces edukácie v netradičnom, originálnom multisenzorickom prostredí- v miestnostiach Snoezelen,  v ktorých tiež prebieha edukácia.

V práci  sa zameriava na edukačný proces a edukačné prostredie – multisenzorické prostredie Snoezelen, edukáciu ako významný faktor rozvoja osobnosti, jedna podkapitola je venovaná osobnostne orientovanej edukácii a v závere práce predkladá možné návrhy a námety tém na osvojovanie si elementárnych poznatkov o svete a o vlastnej osobe určených pre vzdelávanie žiakov s ťažkým a hlbokým stupňom mentálneho postihnutia formou štruktúrovaných tematických hodín  v miestnostiach Snoezelen.

13. Mgr. Zuzana Mančušková Anotácia

Anotácia

Začiatok formulára

 

 

 

Autor: Mgr. Zuzana Mančušková, ZŠ s MŠ, Školská 1, 941 45 Maňa

Názov práce: Školský vzdelávací program a úprava predmetu Ľudové remeslá

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2020

Kľúčové slová: škola, ľudové remeslá, osnovy

 

 

Cieľom práce bolo  vytvoriť osnovy predmetu, ktorý je možné zaradiť do školského vzdelávacieho programu v základných školách, ktoré sa rozhodli pre  vzdelávanie založené na láske a úcte k našim národným hodnotám s cieľom poznať kultúrne dedičstvo našich predkov, vytvárať u žiakov predpoklady na pestovanie a rozvíjanie citu ku krásam svojho regiónu a zvládnuť základy  ľudových remesiel.

Práca je rozdelená do troch častí. Prvá sa venuje teoretickým východiskám, druhá sa venuje začiatkom regionálnej výchovy na škole, v tretej je opísaný postup pri tvorbe osnov predmetu ľudové remeslá a analýza záujmu o tento predmet.

14. Mgr. Tibor Mészároš Anotácia

Anotácia

Autor: Mgr. Tibor Mészároš, Stredná odborná škola hotelových služieb a obchodu, Zdravotnícka 3, Nové Zámky

Názov práce: Zavedenie elektronickej triednej knihy do praxe

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum Bratislava, Detašované pracovisko 

                            v Nitre, 2020

Kľúčové slová: elektronická triedna kniha, informačné systémy, archivácia

Cieľom mojej práce je zavedenie elektronickej triednej knihy (ďalej len ETK) do praxe na našej škole. Dôvodom jej zavedenia bolo zefektívnenie práce s pedagogickou dokumentáciou, elektronická komunikácia so žiakmi, centralizácia systému ETK, debyroktratizácia. Z pohľadu vedenia školy ide aj o jednoduchší spôsob ako sledovať dochádzku žiakov a dôslednosť zadávania údajov zo strany učiteľov.

Funkčná práca je rozdelená do dvoch kapitol. V prvej – teoretickej časti som sa zameral na legislatívou danú pedagogickú dokumentáciu, zákony a elektronický systém Edupage. Popisujem základné dokumenty, ktoré tvoria povinnú pedagogickú dokumentáciu školy, legislatívu, ktorá určuje fungovanie školských zariadení. Charakterizujem informačné systémy v škole a uvádzam ich význam v rámci riadenia školy. Priblížim tiež dôležitosť a neustálu prácu pedagogických zamestnancov v školskom informačnom systéme Edupage a v neposlednom rade uvádzam prepojenosť pedagogickej dokumentácie so systémom ascAgenda.

Druhá - praktická časť obsahuje dôvody zavedenia ETK v našej škole a popis priebehu nahradenia papierovej formy triednických dokumentov a samotnú realizáciu zavádzania v praxi.

V závere práce uvádzam zhodnotenie zavedenia ETK po prvom školskom roku používania v praxi, vyhodnotenie cieľa mojej práce a tiež vyhodnocujem prínos využitia ETK pre učiteľov, vedenie školy a žiakov.

15. Mgr. Eva Perďochová Anotácia

Anotácia

Autor: Mgr. Eva Perďochová, Základná umelecká škola, Nové Zámky

Názov práce: Zmena ako kľúčová podmienka rozvíjania umeleckého potenciálu v ZUŠ

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2020

Kľúčové slová: elektronický informačný systém, komunikácia, pedagogická dokumentácia, zefektívňovanie, skvalitňovanie, flexibilita, umelecký potenciál žiaka, výchova umením, výchova k umeniu, umelecké školstvo, nadanie

 

Cieľom práce bolo poukázať na opodstatnenosť zavedenia elektronického informačného systému v základnej umeleckej škole. Práca sumarizuje možnosti využitia tohto systému, proces zavedenia systému do praxe  v jednotlivých krokoch do počiatočného nápadu až po konkrétnu realizáciu. Zavedenie informačného systému ponúklo riešenie konkrétnych nedostatkov v škole. Teoretická časť práce sa venuje otázkam manažmentu školy, strategického riadenia a plánovania, analyzuje proces zavedenia zmeny. Praktická časť predkladanej práce predstavuje Základnú umeleckú školu v Nových Zámkoch ako školu s 85 ročnou históriou zabezpečujúcou v súčasnosti komplexné umelecké vzdelávanie. Jednotlivé kapitoly predstavujú školu, jej pedagogické stratégie a umeleckú činnosť školy. Dôraz je kladený na realizáciu nevyhnutných zmien, t. j.  zavedenie elektronického informačného systému a konkrétny realizačný projekt s jeho praktickým využitím.

16. Mgr. Katarína Poláčeková Anotácia

ANOTÁCIA

 

Autor: Mgr. Katarína Poláčeková, ZŠ s MŠ Bánov, Ul. kpt. Nálepku 43, 94101 Bánov

Názov práce: „Zručný čitateľ“- Podpora čitateľskej gramotnosti žiakov

Údaje o vydaní:  Metodicko-pedagogické centrum v Bratislave, Detašované pracovisko  Nitra, 2020

Kľúčové slová: čitateľská gramotnosť žiakov, kľúčová kompetencia, úrovne práce s textom, koordinátor čitateľskej gramotnosti, monitorovanie čitateľských zručností, školská databáza úloh

Cieľom práce bolo zvýšiť čitateľskú gramotnosť žiakov 3. až 8. ročníka vo všetkých vyučovacích predmetoch s monitorovaním procesov porozumenia.

V teoretická časti sme sa  zamerali na  požiadavky súčasnej spoločnosti pri práci s textom, pozornosť sme venovali aj samotnému pojmu čitateľská gramotnosť a štátnemu vzdelávaciemu programu.

V praktickej časti sprostredkúvame pohľad do našej ZŠ, podávame jej stručnú charakteristiku a na základe SWOT analýzy si stanovujeme strategické ciele projektu „Zručný čitateľ“. Samotná realizácia pozostáva z prípravnej fázy, časového rozvrhnutia jednotlivých aktivít, vlastného hodnotenia a odporúčaní pre prax.

17. PaedDr. Iveta Pomothyová Anotácia

Anotácia

 

Autor: PaedDr. Iveta Pomothyová

 

Názov: Duálne vzdelávanie v odbornom vzdelávaní a príprave na SOŠ

 

Údaje o vydaní: Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum, DP Nitra, 2020

 

Kľúčové slová:

duálny systém vzdelávania (SDV) v odbornom vzdelávaní a príprave, manažment vstupu žiaka do SDV, zmluva o duálnom vzdelávaní, učebná zmluva, spolupráca školy, rodičov a zamestnávateľov,   výchovno-vzdelávací proces na pracovisku zamestnávateľa, pedagogická dokumentácia SDV, diseminácia SDV, validácia odborných kompetencií žiaka.

 

Záverečná práca sa venuje aktuálnej téme strategického rozvoja a smerovania našej školy s ohľadom na  požiadavky trhu práce a zamestnávateľov. Škola sa zapojila a je partnerom národného projektu „Duálne vzdelávanie a zvýšenie atraktivity a kvality OVP“, operačný program Ľudské zdroje, ktorý je plánovaný na obdobie 2016 - 2020. Reaguje na nevyhnutnosť zmeny obsahu a foriem odborného vzdelávania a prípravy v súlade s potrebami zamestnávateľov a potrebami trhu práce. Stredné odborné školy sa dostávajú do bodu, kedy aktuálny systém odborného a praktického vzdelávania a výchovy nedokáže uspokojivo rozvíjať odborné a praktické kompetencie žiakov a pripravovať 100%-tných absolventov pre trh práce a pre konkrétne potreby zamestnávateľov. So súčasným materiálno technickým zariadením dielní praktického vyučovania škôl, ktoré normatívu síce zodpovedá,  ale technickému pokroku a  materiálno technickému zariadeniu dielní praktického vyučovania zamestnávateľov  nedokáže konkurovať.

 

Cieľom tejto záverečnej práce je priblížiť proces manažovania vstupu školy, rodiča, žiaka a zamestnávateľa do SDV a priebeh  trojročnej postupnej realizácie duálneho vzdelávania z pohľadu zástupcu riaditeľa pre odborný výcvik a zároveň koordinátora SDV školy. Sú to procesy, ktoré predchádzajú štúdiu žiaka v duálnom systéme v odbore, výberové konanie na  žiaka v prijímacom konaní na strednú školu, uzatvorenie učebnej zmluvy zamestnávateľa so zákonným zástupcom a žiakom, praktické vyučovanie u zamestnávateľa a priebežná celoročná organizácia vzdelávania, komunikácia a pedagogická dokumentácia SDV. Zároveň sa počas priebehu duálneho vzdelávania sledujú a analyzujú postupy vzájomnej spolupráce na výchove a vzdelávaní žiaka, prirodzene vznikajú aj ďalšie  možnosti manažovania DV, ktoré môžu byť dobrou perspektívou zvýšenia kvality odborného vzdelávania a rozvoja školy.

18. PaedDr. Mária Sailerová Anotácia

Anotácia

Autor: PaedDr. Mária Sailerová, Základná škola Tulipánová 1, Nitra

Názov práce: ROZVÍJANIE MATEMATICKÝCH KOMPETENCIÍ ŽIAKA I. STUPŇA ZŠ ZAVEDENÍM HEJNÉHO METÓDY DO
VYUČOVANIA

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2020

Kľúčové slová: metóda, matematické kompetencie, dotazníkový prieskum

Záverečná práca predstavuje realizovaný projekt ,,Zavedenie Hejného metódy vo vyučovaní matematiky na I.
stupni ZŠ“. Cieľom realizovaného projektu bolo okrem zlepšenia výchovno-vzdelávacích
výsledkov v predmete matematika u študentov prvého stupňa základnej školy a uplatňovania
nových metód a foriem práce vo vyučovaní aj zvýšenie atraktivity školy pre študentov,
učiteľov, rodičov a širokú verejnosť a v neposlednom rade tiež vytvorenie
konkurencieschopnej školy vo vzťahu k iným školám mesta Nitra a jeho okolí.
Výstupom uvedeného projektu je predkladaná záverečná práca, ktorej hlavným cieľom
bolo posúdiť rozvíjanie matematických kompetencií žiaka I. stupňa ZŠ zavedením Hejného
metódy do vyučovania. Predkladaná záverečná práca pozostáva z dvoch častí. Prvá, teoretická
časť, predstavuje stručný teoretický úvod do problematiky a opisuje súčasný stav riešenej
problematiky doma a v zahraničí. Druhá, praktická, resp. výskumná časť, sa zaoberá
metodológiou výskumu, spracovaním a interpretovaním výsledkov, diskusiou a záverom. S
ohľadom na zvolený cieľ práce sme používali najmä metódy analýzy a syntézy. Pri
porovnávaní stavu školského zaradenia prostredníctvom SWOT analýzy bola využívaná
metóda komparácie. V rámci vypracovania empirickej časti práce sme si vzhľadom na
zvolený cieľ ako metódu zberu dát zvolili dotazník.

19. Mgr. Hana Šovčíková Anotácia

ANOTÁCIA

 

Autor: Mgr. Hana Šovčíková, Materská škola, Mládežnícka 504/15, Krnča

Názov práce: Medzinárodný environmentálny výchovno-vzdelávací program Zelená škola ako stratégia environmentálnej výchovy v materskej škole

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre

 

Kľúčové slová: environmentálna výchova, materská škola, Zelená škola, projekt, prínos projektu

 

Záverečná práca je teoreticko-aplikačného charakteru. V teoretickej časti sa zaoberáme problematikou formálnej, neformálnej a praktickej environmentálnej výchovy a možnosťami jej aplikácie v materskej škole. Praktickú časť sme zamerali na projekt v rámci realizácie programu Zelená škola, jeho prípravu, plánovanie, realizáciu, monitoring a hodnotenie.

20. Ing. Zuzana Stupková Anotácia

Anotácia

Autor: Ing. Zuzana Stupková, SOŠ stavebná Nábrežie mládeže 1, Nitra

Názov práce: Autoevalvácia školskej klímy na SOŠ stavebnej Nábrežie mládeže 1 v Nitre

 

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2020

Kľúčové slová: škola, školská klíma, pedagogický zamestnanec, autoevalvácia

 

 

Anotácia:

Práca sa zaoberá problematikou klímy školy z pohľadu žiakov i pedagogických zamestnancov školy. Cieľom bolo vyhodnotiť klímu školy. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretické východiská sú zamerané na vymedzenie pojmov, ktoré súvisia s klímou školy ako skutočnosťou, ktorá je výsledkom dlhodobého spolunažívania v škole a ktorá vyjadruje úroveň medziľudských vzťahov v škole. Na doplnenie teoretických východísk som v praktickej časti realizovala prieskum zameraný na úroveň klímy v škole prostredníctvom dotazníkovej metódy pre žiakov aj pre učiteľov. Spracovaním výsledkov som vyhodnotila úroveň klímy v Strednej odbornej škole stavebnej Nábrežie mládeže 1 v Nitre, pričom som vyzdvihla nedostatky s odporúčaním na ich zlepšenie a zároveň som poukázala aj na silné stránky školy, ktoré prispievajú k optimálnej kvalite školy.

 

 

21. PaedDr. Lucia Takácsová Anotácia

Anotácia

Autor: PaedDr. Lucia Takácsová, Spojená škola, Komárňanská 28, Nové Zámky

 

Názov práce: Implementácia nového študijného odboru 2561 M Informačné a sieťové technológie realizáciou projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie

 

Údaje o vydaní: Metodicko-pedagogické centrum, Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2020

 

Kľúčové slová: škola, pedagogický zamestnanec, nový študijný odbor, informačné a sieťové technológie, personálne zabezpečenie, materiálno- technické a priestorové zabezpečenie, IT Akadémia- vzdelávanie pre 21. storočie, profesijné organizácie, IT firmy, Science Lab

 

 

Cieľom práce bolo  vytvoriť  nástroj na implementáciu nového študijného odboru IST,     2561 M, ktorý umožní  rozvíjať pedagogické kvality zamestnancov a zároveň zabezpečí materiálno-technické vybavenie odborných učební podľa normatívu stanoveného pre novozavedený študijný odbor. Inovatívne predmety a metodiky, ako i možnosti profesijného rozvoja ponúkané projektom zvyšujú motiváciu pedagógov k nadštandardným pracovným výkonom a vedú ku komplexnému zvýšeniu kvality strednej školy.

V troch častiach záverečnej práce sa sumarizujú poznatky z oblasti implementácie nového študijného odboru 2561 M IST  z hľadiska personálneho i materiálno – technického zabezpečenia výchovno-vzdelávacieho procesu v súlade s platnou legislatívou a predstavuje realizáciu projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21.storočie v podmienkach školy.

22. Mgr. Eva Viselková Anotácia

Anotácia

 

Autor: Mgr. Eva Viselková, Základná škola, Podzámska 35, Hlohovec

Názov práce: Deň otvorených dverí ako súčasť marketingu školy

Údaje o vydaní: Detašované pracovisko MPC Bratislava v Nitre, 2020

Kľúčové slová: marketing školy, marketingový mix, cieľová skupina,         

                          rodič – dieťa, kvalita školy

 

Cieľom práce bolo poukázať na to, že marketing je dôležitý aj v škole. Ako systém riadenia býva vnímaný skôr v kontexte s firmami. Kľúčový je aj v podmienkach školy. S ním spojená prezentácia aktivít a výsledkov je dôležitá pri prijímaní nových žiakov. Táto skutočnosť ovplyvňuje súčasnú školu, preto je nevyhnutná stratégia vedúcich zamestnancov k optimálnemu marketingu, ktorý reaguje na konkurenčné prostredie. Mojím zámerom bol cielený marketing na klienta – rodiča. V rámci marketingového mixu som zvolila deň otvorených dverí pre budúcich prvákov ako jeden z jeho nástrojov. Táto práca poslúži ako nástroj, ktorý škola využije na dosiahnutie svojich cieľov efektívnym spôsobom.