Aktualizovať a udržať si profesijné kompetencie potrebné na riadenie vyučovacieho procesu, v ktorom sa efektívne realizuje osobnostný a sociálny rozvoj žiaka prostredníctvom fenoménu osobnosti so zameraním na aspekty hodnotových systémov.
Prehĺbiť poznatky z oblasti teoretických a praktických východísk pre tvorbu modelu vyučovacej hodiny s uplatnením fenoménu osobnosti so zacielením na osobnostný a sociálny rozvoj žiaka ako prierezovú tému.
Rozvíjať schopnosť generalizácie nadčasového odkazu historickej osobnosti z rôznych oblastí ľudskej spoločnosti.
Rozšíriť uplatňovanie moderných trendov didaktiky do edukácie v súvislosti s rozvíjaním konkrétnych kompetencií žiakov.
Rozvíjať využitie dominantných ukazovateľov zo života a diela kľúčových osobností v metodike výučby s rešpektovaním didaktickej zásady primeranosti.
Prehĺbiť schopnosť formulácie učebných cieľov vyučovacej hodiny zameranej na osobnostný a sociálny rozvoj žiakov.
Zdokonaľovať aplikáciu vhodných prostriedkov výučby (obsah, metódy, formy, materiálno-didaktické prostriedky) v súvzťažnosti s učebnými cieľmi.
Analyzovať predpoklady kvalitného projektového prístupu pri príprave na vyučovaciu hodinu s tematikou významnej osobnosti.
Prehĺbiť transformáciu didaktických modelov zacielených na kognitívnu i afektívnu doménu do edukačnej praxe.
Zdokonaliť schopnosť tvorby projektu vyučovacej hodiny (aplikácia tematiky významnej osobnosti) so zameraním na využitie aktivizujúcich metód, hodnotenie a sebahodnotenie žiakov.
Prehĺbiť schopnosť modifikácie pôvodného projektu vyučovacej hodiny na základe výsledkov autoevalvácie.